בארץ

כספי חמאס יעברו לידיים ישראליות? מיליוני שקלים נמצאו באדמת עזה

צה"ל תפס כ-15 מיליון שקל נוספים במהלך התמרון הקרקעי, אלו הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה. בנוסף לאלו אותרו כמילון דולר, וכן כסף עיראקי, דינר ירדני ולירה מצרית. מתחילת המלחמה נתפסו כספים במעוזים רבים של ארגון הטרור
מערכת ice |  1
הכספים שצה"ל איתר בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה (צילום אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
כ-15 מיליון שקל נוספים שתפס צה"ל בשבועות אחרונים בתוך רצועת עזה במהלך התמרון הקרקעי, הועברו לאגף הכספים במשרד הביטחון ויופקדו בקופת המדינה. היחידה לפינוי שלל (יחפ"ש) של אגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל, החרימה את הכספים שנתפסו בין היתר במעוזי חמאס ובבתים של מבוקשים, בהם הייתה פעילות של חמאס.
בנוסף לסכומי עתק אלו אותרו בשטח הרצועה כמיליון דולר, וכן, כסף עיראקי, דינר ירדני ולירה מצרית.  מתחילת המלחמה נתפסו כספים בשווי של למעלה מ-20 מיליון שקל. הכסף הועבר לאגף הכספים במשרד הביטחון, נספר ויופקד בקופת המדינה.
 
לאחרונה העיתון הבריטי הפייננשל טיימס דיווח על מבצע חילוץ של בנקאים פלסטינים בצפון רצועת עזה. במסגרת המהלך החסוי, המאומץ והסבוך חולצו יותר מ-900 אלף שטרות של 200 שקל שאותרו מתחת לעיי החורבות של עזה, והועברו לשני סניפי בנק פלסטין שממוקמים בדרום הרצועה. כ-180 מיליון שקל הועברו לחשבונו של הבנק, והם צפויים להיטיב את מצבם הרעוע של המזומנים באזור. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להעביר את הכספים לחיילים (ל"ת)
    פרומה 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור