תקשורת ומדיה

ראש המוסד לשעבר בווידוי חושפני: "אמרתי את זה - טעינו"

סוגיית הכסף הקטארי הצליחה להסעיר רבים במדינת ישראל, שלא הבינו כיצד ישראל מאשרת לממן את ארגון הטרור החמאס. בתחקיר שערך יואב לימור, הוא ראיין את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ושאל אותו: "כמה זה מוזר למצוא עצמך טס לדוחה, ומתאם את העברת הכסף לחמאס?"
מערכת ice |  1
יוסי כהן (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
אחת הסוגיות אשר מעסיקות בימים אלו ישראלים רבים היא העובדה כי ישראל אפשרה ביודעין לכסף קטארי לעבור לידי ארגון הטרור חמאס, במחשבה כי הדבר "יישא פרי", ויפחית את הטרור מהרצועה. בתחקיר מיוחד שערך יואב לימור וישודר הערב (ראשון) בקשת 12, ובו התראיין גם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, נשאלה השאלה: כיצד ארגון הטרור התעצם כל כך מבחינה כלכלית?
"כמה זה מוזר למצוא את עצמך טס לדוחא, לדעתי ביחד עם הרצי הלוי, ומתאם עם הקטארים את העברת הכסף לחמאס?", שאל לימור את ראש המוסד לשעבר, שענה: "לא מדובר באירוע ביזאר, אלא באירוע שנבע מהאסטרטגיה הלאומית שלנו. חלק מעבודה חשאית עד שחשפו אותנו בתקשורת, שביצענו על מנת לעבוד בדיוק באותו יעד לאומי – לאפשר חיים אזרחיים תקינים ברצועת עזה".
 
 
בהמשך הוא הסביר כי למעשה יש לכאורה היגיון, "בכל מקום שבו אוכלוסייה חיה תחת דיכוי ועינוי, אתה אומר – בוא נגביר את רווחתם, כדי שיהיה להם מה להפסיד". עם זאת, בהמשך הוא הודה והסביר כי כבר לפני שלוש שנים הוא אמר באופן פומבי – טעינו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוסי כהן
    אורנה כץ 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצביעות אצל האיש הזה חוגגת בושה הוא הפך את עורו
    סגור