תקשורת ומדיה
גיא מרוז: בערוץ 14 נותנים לי לדבר על רצח עם וכיבוש - בשונה מ-12 ו-13
האם גיא מרוז בדרך לקאמבק תקשורתי? כיצד הוזמן ל"פטריוטים" ומה הוא חושב על ינון מגל וחברי הפאנל? העיתונאי הוותיק בריאיון על נתניהו ("לצערי הוא יזכה שוב בבחירות"), על גנץ ולפיד ("רחוקים מהשמאל"), האם הוא שינה את עמדותיו ("הכיבוש חייב להיגמר") והמשבר שלא עוזב אותו מאז הקורונה | ריאיון
בריאיון מיוחד, גיא מרוז מסביר מדוע הוא ורעייתו אורלי וילנאי נעלמו מהרדאר והאם יש סיכוי לקאמבק תקשורתי, מה עומד מאחורי ההחלטה להשמיע את קולו בערוץ 14, כיצד קיבלו זאת חבריו למחנה השמאל והאם נתניהו נושא באחריות למחדל ה-7 באוקטובר?
לפני הכל, מגיע לך מזל טוב על חתונת בתך.
"כן, הבת שלי מתחתנת שבוע מהיום. כן, זה נורא מרגש. היא מתחתנת עם החברה שלה ואנחנו מאוד מתרגשים ושמחים בשמחתה".
"כן, הבת שלי מתחתנת שבוע מהיום. כן, זה נורא מרגש. היא מתחתנת עם החברה שלה ואנחנו מאוד מתרגשים ושמחים בשמחתה".
כולם רוצים לדעת, החזרה שלך ל"פטריוטים" זה מהלך שמצביע על קאמבק לתקשורת הישראלית?
"כמו המון דברים בקריירה שלי, אין לי מושג. זאת אומרת, זה משהו שקרה במקרה. כתבתי איזה טור ב'מעריב' שעוסק בנתניהו וב-7 באוקטובר. בעקבות הטור, הזמינו אותי לריאיון ב'פטריוטים'.
"כמו המון דברים בקריירה שלי, אין לי מושג. זאת אומרת, זה משהו שקרה במקרה. כתבתי איזה טור ב'מעריב' שעוסק בנתניהו וב-7 באוקטובר. בעקבות הטור, הזמינו אותי לריאיון ב'פטריוטים'.
במהלך הריאיון בשידור חי, אמרתי שבעיניי התוכנית נורא משעממת כי כולם מדברים אותו הדבר. הוא (ינון מגל) שאל אותי; 'אתה רוצה לבוא לפה ולהגיד משהו אחר?' ואמרתי; 'תזמינו אותי ואני אבוא' וכך היה. לא היה פה שום קאמבק ולא תכנון. מההתחלה, אמרתי לעצמי שאני אעשה ככל יכולתי שני דברים - להביא את העמדות של הצד שלי ולנסות לראות אם אפשר לדבר וליצור שיח כי אני באמת מפחד ממלחמת אחים".

גיא מרוז בתוכנית הטלוויזיה "הפטריוטים" בערוץ 14. (קרדיט: צילום מסך מערוץ 14)
אתה מרגיש שיש מקום לדעות שאתה משמיע בערוץ 14?
"לפי התגובות, כן. אני מקבל הרבה תגובות מאנשי ימין, הם כותבים; 'אני לא מסכים עם כל דבר שאתה אומר אבל חשוב לשמוע את מה שאתה אומר ואני רוצה לשמוע את זה שם'. יש הרבה אנשים שממש מכבדים את האומץ שלי לבוא ל'גוב האריות' הזה.
"לפי התגובות, כן. אני מקבל הרבה תגובות מאנשי ימין, הם כותבים; 'אני לא מסכים עם כל דבר שאתה אומר אבל חשוב לשמוע את מה שאתה אומר ואני רוצה לשמוע את זה שם'. יש הרבה אנשים שממש מכבדים את האומץ שלי לבוא ל'גוב האריות' הזה.
יש פה תעוזה והסתכנות מאוד גדולה שלי מבחינה ציבורית. כל השמאלנים שונאים אותי (הוא מציין בהומור). הם לא כל כך מקשיבים למה שאני אומר, הם שונאים אותי מעצם העובדה שהעזתי ללכת לשם ושאני לא מחרים את ערוץ 14".
סיפרת שאיבדת לא מעט חברים ממחנה השמאל.
"נכון, זה לא נעים. שוב, הם לא מקשיבים למה שאני אומר. אני אומר בערוץ 14 דברים שלא היו נותנים לי בחיים להגיד בערוצים אחרים על רצח עם וכיבוש. כל הדברים הנורא שמאלניים שאני אומר ושינון מגל נותן לי להגיד, אלו דברים שלא היו עוברים בשום ערוץ.
"נכון, זה לא נעים. שוב, הם לא מקשיבים למה שאני אומר. אני אומר בערוץ 14 דברים שלא היו נותנים לי בחיים להגיד בערוצים אחרים על רצח עם וכיבוש. כל הדברים הנורא שמאלניים שאני אומר ושינון מגל נותן לי להגיד, אלו דברים שלא היו עוברים בשום ערוץ.
איך אני יודע את זה? ראשית, כי אני מכיר את הצנזורה שהייתה עליי כששידרתי בערוצים האחרים. שנית, תראי מה קרה לגדעון לוי, שהיה בוטה מדי ושמאלני מדי ולעוד אנשים כמוהו.
ברגע שאתה שמאלני מדי, אז הערוצים לא מקבלים אותך יותר. יש שם התחסדות וצביעות מאוד גדולה. אנשים שפותחים את הפה ואומרים משהו נגד העדר, חוטפים מיד. כך בדיוק היה גם בקורונה. בקורונה, מי שהעז להגיד משהו שסוטה מהעדר, חטף מיד והודר מהשידור.
מה שקרה לנו בקורונה ואני לא מתחרט על זה לשנייה, הפך אותנו לאויבי העם. עיתון 'ידיעות אחרונות' יצא עלינו במסע לחסל את קיומנו וזה די הצליח. בעקבות זה, עברתי משבר נפשי מאוד גדול, חצי שנה לא יצאתי מהבית בכלל והפסקתי לעבוד. בקיצור, עברתי טראומה מאוד גדולה בגלל הסיפור הזה, בגלל מה שעשו עם הקורונה.
היום, מיום ליום, אנחנו יודעים כמה צדקנו וכמובן כמה פייק ניוז היה. אנחנו מעולם לא התנגדנו לחיסונים, אנחנו מחוסנים בעצמנו. היו המון שקרים בסיפור הזה שלא עשה לנו טוב ואני לא מצטער לשנייה על זה".

גיא מרוז ואורלי וילנאי. (קרדיט: תומר נויברג, פלאש90)
ההופעה שלך ב"פטריוטים" מעידה על שינוי אידיאולוגי שחל בך? רבים חושבים שמיתנת את דעותייך הפוליטיות.
"אני לא זזתי מילימטר בדעותיי הפוליטיות וביבי לא קשור לזה. ביבי הוא בן אדם שייעלם מתישהו. האג'נדה הפוליטית שלי היא שעד שהכיבוש לא ייגמר, לא יהיה פה שקט והכיבוש חייב להיגמר, כולל חלקים במזרח ירושלים.
"אני לא זזתי מילימטר בדעותיי הפוליטיות וביבי לא קשור לזה. ביבי הוא בן אדם שייעלם מתישהו. האג'נדה הפוליטית שלי היא שעד שהכיבוש לא ייגמר, לא יהיה פה שקט והכיבוש חייב להיגמר, כולל חלקים במזרח ירושלים.
הכל צריך להחזיר, כי אחרת אנחנו נהיה תמיד במלחמה. העמדה הזו לא השתנתה במילימטר. אני אגיד לך במה כן טיפה השתנתי ועל זה אנשים מדברים. אני לא ישר אומר; 'ביבי אשם'.
לא, ירדתי מהדבר הזה. הייתי שם וזה לא שאני מחבב אותו יותר, אבל אני יותר מבין היום שיש עוד אנשים שעושים פה המון בעיות וזה לא רק נתניהו. כמו שאמרתי לך, הדבר הראשון שאמרתי כשהגעתי לשם הוא שנתניהו אחראי על ה-7 באוקטובר, אבל נתניהו איננו אשם ב-7 באוקטובר. יש הבדל.
נתניהו הביא אותנו עד השבעה באוקטובר, עם כל האג'נדה שלו שהחמאס מורתע. נתניהו גם לקח אותנו מהשבעה באוקטובר לעוד אסון שנמשך עד היום בתוך המלחמה הנוראית הזאת אבל במה שקרה שם בבוקר, זה הצבא והשב"כ.
יש אנשים רבים שצריכים לשבת בכלא על מה שקרה שם, פשוט בכלא. לא להוריד אותם בדרגות או להוקיע אותם – בכלא. אם 15 מפקדים בכירים היו מתנהגים אחרת, אם היו שם שלושה מסוקי קרב, הטבח הזה לא מתקיים".
אתה חושב שנתניהו יזכה בבחירות הבאות וייבחר שוב כראש הממשלה של מדינת ישראל?
"לצערי, הוא יזכה כנראה בבחירות. יש עוד אופציה שתקרה, שאני גם מאוד מאמין בה, שייחתם הסדר טיעון במשפט שלו והוא יקבל סוג של חנינה והוא יפרוש לחייו הנהנתניים שאותם הוא אוהב. אני חושב שאם הוא לא יפרוש ואם הוא יתמודד, אני לא רואה פה כרגע מי האיש שמביס אותו, אני לא רואה את זה".
"לצערי, הוא יזכה כנראה בבחירות. יש עוד אופציה שתקרה, שאני גם מאוד מאמין בה, שייחתם הסדר טיעון במשפט שלו והוא יקבל סוג של חנינה והוא יפרוש לחייו הנהנתניים שאותם הוא אוהב. אני חושב שאם הוא לא יפרוש ואם הוא יתמודד, אני לא רואה פה כרגע מי האיש שמביס אותו, אני לא רואה את זה".

רה"מ בנימין נתניהו בבית המשפט. (קרדיט: פלאש 90/ חיים גולדברג)
כלומר, אין אלטרנטיבה בשמאל?
"יש אלטרנטיבה בשמאל, אבל היא קטנה. זאת אומרת, יאיר גולן ואחמד טיבי הם אנשי השמאל היחידיים".
"יש אלטרנטיבה בשמאל, אבל היא קטנה. זאת אומרת, יאיר גולן ואחמד טיבי הם אנשי השמאל היחידיים".
יאיר לפיד ובני גנץ הם לא אנשי שמאל?
"לא, זה לא שמאל בכלל, זה מרכז-ימין. אני חושב שלפיד מעולם לא הציג את עצמו כשמאל ובטח לא גנץ. הם אנשי ימין שהם טיפה במרכז. לגבי יאיר לפיד, אני מת עליו. ברמה האישית, אני יכול להגיד שהוא קצת חבר שלי ואנחנו ביחסים נורא טובים. אני באמת אוהב אותו אהבת נפש אבל הוא לא שמאל.
"לא, זה לא שמאל בכלל, זה מרכז-ימין. אני חושב שלפיד מעולם לא הציג את עצמו כשמאל ובטח לא גנץ. הם אנשי ימין שהם טיפה במרכז. לגבי יאיר לפיד, אני מת עליו. ברמה האישית, אני יכול להגיד שהוא קצת חבר שלי ואנחנו ביחסים נורא טובים. אני באמת אוהב אותו אהבת נפש אבל הוא לא שמאל.
איימן עודה, יאיר גולן, זהבה גלאון, יוסי שריד, שולמית אלוני – זה שמאל. אני חושב שהם (גנץ ולפיד) לא מוכנים להחזיר שטחים ולכן אין שוני גדול ביניהם לבין אנשי ימין מתונים, אני לא מדבר על בן גביר ואחרים".

בני גנץ ויאיר לפיד. (קרדיט: פלאש 90/ יונתן זינדל)
אתה אומר שחוק הגיוס הוא "בולשיט", כלשונך, כי הצבא לא רוצה את החרדים והם לא רוצים להתגייס, אז על מה המהומה?
"יש פה צביעות נורא גדולה. באמת, צביעות של שנים. זה נורא שהם לא מתגייסים, בסדר? זה נורא שהילדים שלי כן היו בצבא, אני הייתי בצבא. זה ברור שזה נורא שהם לא בצבא, רובם. האמת צריכה להיאמר - הם לא יהיו בצבא. הצבא לא רוצה אותם בכלל והצבא לא רוצה להכשיר אותם.
"יש פה צביעות נורא גדולה. באמת, צביעות של שנים. זה נורא שהם לא מתגייסים, בסדר? זה נורא שהילדים שלי כן היו בצבא, אני הייתי בצבא. זה ברור שזה נורא שהם לא בצבא, רובם. האמת צריכה להיאמר - הם לא יהיו בצבא. הצבא לא רוצה אותם בכלל והצבא לא רוצה להכשיר אותם.
אני מאמין שכולם צריכים להתגייס. אני מסכים שכולם צריכים לתרום אותו הדבר, אבל אני מבין שזה לא הולך לשום מקום כבר המון שנים מאז שאני ילד פחות או יותר. גם אביב גפן לא עשה צבא ואני לא כועס עליו.
יש הרבה אנשי שמאל שלא עושים צבא כי הם פציפיסטים ואין לי טיפת כעס עליהם, זו זכותם. בכלל, כל הדבר הזה שנקרא צבא הוא דבר שקשה לי לשאת אותו אבל אני מבין שצריך ולכן הילדים שלי בצבא. הילד שלי היה בקבע, אני הייתי בצבא ואשתי הייתה בצבא. היא הייתה אפילו לוחמת מזל"טים וחיסלה פעם מחבל בלבנון.
בקיצור, אני לא בקריזה של כולם שהחרדים לא מתגייסים. אין לי כוח לזה. שיביאו את החטופים, שיגמרו את המלחמה ושלא יבלבלו את המוח. זה כל מה שמעניין אותי מבחינה פוליטית".

(קרדיט: פלאש 90/ אורן כהן, shutterstock)
דיברת הרבה על כיבוש, עמדותיך הן שלא יהיה שלום עד שלא נחזיר את כל השטחים?
"כדי שאת וילדיך תוכלו לחיות פה בשלום, זה יהיה רק אם יהיה שלום. עכשיו, אפשר לחיות פה במלחמה כל החיים, זאת החלטה. אני לא רוצה לקבל את ההחלטה הזאת. לא יהיה פה שלום אף פעם אם לא יוחזרו כל השטחים.
"כדי שאת וילדיך תוכלו לחיות פה בשלום, זה יהיה רק אם יהיה שלום. עכשיו, אפשר לחיות פה במלחמה כל החיים, זאת החלטה. אני לא רוצה לקבל את ההחלטה הזאת. לא יהיה פה שלום אף פעם אם לא יוחזרו כל השטחים.
אין שום קשר בין מה שקרה כשהחזרנו שטחים לבין הסבל שעברנו. כל מה שמספרים לנו ומאכילים אותנו סביב הנושא הזה הוא לא נכון. הסכם אוסלו לא התפוצץ ונכשל בגללם, אלא כי רצחו פה ראש ממשלה.
באוסלו, הפיגוע הנורא הראשון, שהתרחשו בעקבותיו פיגועי האוטובוסים הנוראיים, היה של ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. איתם אנחנו צריכים לעשות שלום. אין מה לעשות, זה המצב".
אם כך, מה דעתך על תוכנית טראמפ לפינוי רצועת עזה?
"התוכנית של טראמפ היא תוכנית אחת והיא לזכות בפרס נובל לשלום. אני מכבד אותה, הלוואי והוא יזכה. בשביל שהוא יזכה, הוא צריך לעשות פה סדר. לכן, אני נורא מקווה שזה מה שהוא יעשה.
"התוכנית של טראמפ היא תוכנית אחת והיא לזכות בפרס נובל לשלום. אני מכבד אותה, הלוואי והוא יזכה. בשביל שהוא יזכה, הוא צריך לעשות פה סדר. לכן, אני נורא מקווה שזה מה שהוא יעשה.
עוד ב-
אני לא מאמין בהגירה מרצון, אני לא מאמין שיש מדינות שיקבלו אותם. תוכנית 'העיר ההומניטרית' על פניו נשמעת כמו אסון אחד גדול. אני לא רוצה להגיד 'מחנה ריכוז'. אין לי כוח לכעסים על הדבר הזה, שיקראו לזה איך שהם רוצים. בעיניי זה אסון גדול, אסון הומניטרי מאוד גדול. כיבוש הוא דבר נורא, אין מה לעשות".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
17.למה הוא ככה השמין?אנדר וויגין 08/2025/14הגב לתגובה זו0 0הוא אשכרה נראה כאילו הוא בלע את אורלי וילנאי פדרבוש! חחחחחחחחחחחחח: מה זה??????????סגור
-
16.זה לא משנה, בסוף אתה משתף פעולה מכונת הרעל הזאת (ל"ת)אלי 07/2025/21הגב לתגובה זו1 4סגור
-
15.שיויון גיוסאברהם 07/2025/20הגב לתגובה זו1 0מדוע לא שולחים צווי גיוס ל 200 אלף ערבים (10% מתוך כ 2 מליון ערבים במדינה) , פוחדים מאינתפדה שלישית ?סגור
-
14.שיויון גיוסאברהם 07/2025/20הגב לתגובה זו2 0אתה צודק גיוס לכולם - רוצים שיויון, מדוע לא שולחים 200 אלף צווי גיוס (שירות לאומי) לערבים 10% מתוך כ 2 מליון. פחדנים מהיתקוממות (אינתפדה 3) ?סגור
-
13.מעריכה את הגעתך לפטריוטיםלי 07/2025/19הגב לתגובה זו1 3לא מסכימה עם דיעותך אבל חשוב שתדע שזה מבורך שכאלה שלא מסכימים עם דיעותיהם של הפטריוטים ישמיעו דעתם גם ב14 .זה חיובי בעיניסגור
- טען עוד
-
12.חלקו עליך. וגם התנצלת כשהבנת לאחר הסבר ארוך שטעית (ל"ת)אתה בדרך כלל טועה 07/2025/19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
11.מרוזאבי 07/2025/19הגב לתגובה זו3 0אתה לא מעניןסגור
-
10.מרוזאבי 07/2025/19הגב לתגובה זו1 0תגידו רק באיזה ערוץ נתנו לאדם הזה להופ יע לדבר אפילו בקפלן הוא לא מעניייןןןן הוא כלום אפס אוויר אוויר לך תחפש את החברים שלךסגור
-
9.ראיון מענייןרונית 07/2025/19הגב לתגובה זו1 1זה שלא מסכימים לא הופך את האחר לפסול. תמיד טוב לשמוע מגוון דעות ולא הסכמה אבסולוטית. כל הכבוד גיא שאתה בא ומשמיע את דברך אך מנגד אתה גם מקשיב לדברים שנאמרים. הדבר שהשתנה זה שדברי הימין בנחת נשמעים ולא סותמים להם את הפה. אחלה גיא ותמשיך להגיע זה משמח מעט להפריח מהבועה בה אתה נמצא.סגור
-
8.מקשקש שטויות שמאלניות שגם הוא כבר לא מאמין לרובן. (ל"ת)אייכמן עודה מוסר ד"ש 07/2025/19הגב לתגובה זו3 1סגור
-
7.גיא מרוסאבעבה 07/2025/18הגב לתגובה זו2 1אני אשת ימין משחר נעוריי .. בהתחלה לא ממש אהבתי שגיא מרוז הגיע .. מתוכנית לתוכנית אין לי בעיה שהוא משמיע את דעותיו גם אם הם מעוררות בי אנטגוניזם .. זה נפלא שמביאים לפנאל דעות מגוונות וחשוב שישמעו . אז גיא הכל טוב !סגור
-
6.אתה מסכים שיחזירו גם את תל אביב? (ל"ת)צבוע 07/2025/18הגב לתגובה זו4 0סגור
-
5.תודה גיאימין 07/2025/18הגב לתגובה זו1 1בתור איש ימין אדוק והדוק. גיא תוספת מרעננת לפטריוטים. פאנל ללא איזון במיוחד בשידור חי. זה משעמם!! גיא מביא הרבה צבע תרתי משמע לאולפן. כמו גדעון לוי. או בני ציפר.סגור
-
4.זה מה שקורה כשלוקחים כדורי נפש.האיש גמור (ל"ת)רעייתי ואני 07/2025/18הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.ביביזם זה בעיקר פרנסה (ל"ת)אסי 07/2025/18הגב לתגובה זו0 1סגור
-
2.אני כל הזמן צופה בערוץ 14, אבל ברגע שגאי מרוז מופיע בפט (ל"ת)חנן 07/2025/18הגב לתגובה זו1 1סגור
-
1.לך לעזעזל (ל"ת)מיקו 07/2025/18הגב לתגובה זו5 0סגור
-
הנוסחה להחזיר שטחיםעמי 07/2025/20הגב לתגובה זו2 0נוסחה זו נכשלה מזמן , מה שמפליא אתה עדיין מאמין למחבלים , עזה קבלו הכול אז מה הבעייה שלהם ולמרות הכל תקפו את ישובי העוטף ללא רחםסגור



