תקשורת ומדיה

אחרי שנה: גלובס מינה כתב ופרשן פוליטי - את שי ניב

שי ניב ימשיך לסקר את תחום הבריאות, אבל גם ייכנס למשבצת שמילאה עד לפני כשנה לילך ויסמן, שעזבה בסבב הפיטורים בעיתון, וכפי הנראה - בגלל לחצים פוליטיים
אלכסנדר כץ | 
מערכת גלובס (צילום צילום גולשים)
מינוי חדש בגלובס. לאייס נודע כי שי ניב יהיה הפרשן והכתב הפוליטי של העיתון הכלכלי, ולמעשה ייכנס למשבצת שנותרה ריקה מאז פוטרה לפני כמעט שנה לילך ויסמן. עורך החדשות וסגן עורך גלובס אלי ציפורי, החליט על המינוי היום (יום ב'). 
במסגרת תפקידו, ידווח ניב על ההליכים והמהלכים הכלכליים בכנסת ובממשלה ועל החיבור שבין פוליטיקה וכלכלה. 
שי ניב כותב בגלובס ב-11 השנים האחרונות, בתפקידו האחרון ככתב תחום הבריאות, ובעבר גם תחום העבודה. בתחומים אלה היה חתום על שורה של תחקירים וחשיפות, בין היתר על פשיטת הרגל של הרפואה הציבורית מול פריחת הרפואה הפרטית, התנהלותו הבעייתית של פרופ' זאב רוטשטיין כמנכ"ל בית החולים שיבא, ואת החיבור של הרב פירר למוקדי הכוח בבתי החולים ועוד. ניב ימשיך גם לסקר את תחום הבריאות בגלובס לפרסם תחקירים בתחום.
כזכור, עד לפני שנה שימשה לילך ויסמן ככתבת הפוליטית של היומון הכלכלי. היא פוטרה במסגרת סבב הפיטורים שעבר העיתון בסוף 2016, ואולם עזיבתה לוותה בביקורת קשה מצד גורמים רבים בעולם התקשורת, והדברים הזועמים שפרסמה על כך שמדובר במהלך פוליטי, לאחר שהעיתון נכנע ללחצים מצד מקורבים למשפחת נתניהו. 
ב-9 שנות עבודתה בגלובס ככתבת פוליטית, היא חשפה שורה של פרסומים על נתניהו, בין היתר על חשבון הבנק שניהל ראש הממשלה באי ג'רזי – המשמש מקלט מס, ופרסומים נוספים, מה שהפך אותה ללא אהודה במיוחד בקרב בני משפחת נתניהו, ולטענה כי גלובס נכנע ללחצים וניצל את הליך ההתייעלות כדי לפטרה. 
אגב, הסיבה הרשמית והפומבית שבגינה פוטרה ויסמן הייתה שהיא אינה מסקרת "את תחום הליבה של העיתון הכלכלי", ואולם כעת מונה כתב אחר לתפקיד הזה, שאינו עוסק בליבה של העיתון הכלכלי. 
בגלובס אישרו את דבר מינויו של שי ניב לפרשן ולכתב הפוליטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה