תקשורת ומדיה

כמה מכניס פורמט ישראלי שנמכר כבר כמה שנים להפקה בחו"ל?

דיווח של קרן סינמה נאמנויות לבורסה על מכירת 'זוג מנצח VIP' להפקה בברזיל, חושף את הרווחים של חברת ההפקה אבוט המאירי ו'סינמה' עצמה, כשותפה בפורמט
אלכסנדר כץ | 
משתתפי העונה האחרונה של זוג מנצח VIP (צילום מסך ערוץ עשר)
רבות דובר על הרנסנס של שוק התוכן הטלוויזיוני הישראלי, עם היצע פורה של פורמטים מתוסרטים וכאלה שאינם מתוסרטים, שהחל אי-שם לפני יותר מעשור עם 'הכספת' של ארז טל והסדרה 'בטיפול' של HOT, והמשיך בשנים האחרונות עם Homeland ו'הכוכב הבא' של קשת, 'לעוף על המיליון' של ערוץ עשר, 'מחוברים' של HOT, 'פאודה' של yes ועוד שלל מגזינים, סדרות ושעשועונים. שוק המכירות הישראלי לחו"ל מגלגל כמעט 300 מיליון דולר בשנה, סכום שהולך וגדל בעשור האחרון. פורמטים רבים נמכרו למדינות באירופה, רוסיה, ארה"ב, המדינות הלטיניות ומדינות אסיה השונות.
אחת התכניות המצליחות מבחינת מכירות, היא זוג מנצח VIP שעלתה לעונה ראשונה בערוץ עשר בשנת 2014, ועונה שנייה ב-2017, ונמכרה לטריטוריות שונות ברחבי העולם. הבוקר (יום ב') מתפרסמים נתוני ההכנסות של הפורמט ממכירות בחו"ל – במסגרת דיווח של שותפות סינמה (או בשמה המלא - 'סינמה נאמנויות השקעות בסרטים') לבורסה.
את הפורמט יצרה והפיקה חברת אבוט המאירי. שותפות סינמה תקצבה את הפורמט וקיבלה 30% מהזכויות עליו. על פי ההודעה לבורסה, "נמסר לשותפות על ידי אבוט המאירי כי סך כל הסכומים בגין המכירות למדינות השונות, מתחילת מכירתו של הפורמט 'זוג מנצח' בחו"ל, לאחר ניכוי כל ההוצאות הכרוכות במכירות האמורות, נכון ליום 18/06/2018, עולה לכדי סך של 3,352,217 שקלים, וחלקה של השותפות... מגיע לסך של 1,005,665 שקלים", שהם כאמור 30%.
'שותפות סינמה' היא שותפות ייחודית בבורסה. מדובר בשותפות ציבורית יחידה בישראל הפועלת בעולם התוכן הטלוויזיוני. השותפות חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם 'אבוט המאירי' במסגרתו היא תשקיע בפורמטים טלוויזיוניים מקוריים על מנת למכור את זכויות השידור שלהם בחו"ל. כך יוצא שזכויותיה של שותפות 'סינמה' בקניין של הפורמט וכן ברווחים ממכירתו בחו"ל עומדים כאמור על 30%.
לצד מכירות בשנים האחרונות של התכנית לשידור בערוצים בארה"ב, גרמניה, פורטוגל, שבדיה, נורווגיה ודנמרק, כעת מדווחת השותפות גם על הפצה של הסדרה לטריטוריה חדשה בברזיל – באמצעות חברת דורי מדיה, לעונה חדשה בת 49 פרקים. התכנית תופק בברזיל על ידי חברת ההפקה Rádio e Televisão Record S.A.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה