תקשורת ומדיה

דוחות סלקום: מספר לקוחות ה-TV מתקרב ל-250 אלף

לסלקום TV הצטרפו ב-Q3 כ-8,000 מנויים ומספרם עומד על 247 אלף, עלייה של 41 בשנה. מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, ההכנסות גדלו, החברה רשמה הפסק נקי של מיליון ש'
אלכסנדר כץ |  1
צילום יח"צ/ צילום מסך
חברת סלקום דיווחה על עליה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון השלישי ל-247 אלף - ועלייה של 41 אלף בשנה.
מספר מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, מנגד - מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV צמח ב-20%.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 עלו ב-3.1% והסתכמו ב-938 מיליון שקל, בהשוואה ל-910 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לגידול של 10.6% בהכנסות מציוד וגידול של 1% בהכנסות משירותים.
ההפסד הנקי לרבעון השלישי הסתכם במיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. 
הוצאות המכירה ושיווק עלו ב-18 מיליון שקל והסתכמו ב-161 מיליון שקל, עליה של כ-12.6% לעמות כ-143 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, הציגה החברה צמצום של כ-7 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות, אשר הסתכמו בכ-82 מיליון שקל, ירידה של כ-7.9% לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל. העליה בהוצאות התפעול נבעה בעיקר מגידול בהוצאות הפחתת שכר ועמלות כתוצאה מאימוץ מוקדם של IFRS15 החל מהרבעון הראשון של 2017.
ה-Adjusted EBITDA לרבעון השלישי עלה ב-41.9% והסתכם ב-271 מיליון שקל בהשוואה ל-191 מיליון שקל ברבעון המקביל. שולי ה-Adjusted EBITDA עמדו על 28.9%, לעומת 21.0% ברבעון המקביל.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר: "לנוכח המשך התחרות העזה ורמות המחירים הנמוכות בשוק התקשורת הישראלי, הודענו במהלך רבעון זה על אימוצה של תכנית הבראה לחיזוק החברה ולהתמודדות טובה יותר עם תנאי השוק. אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים ליישום התכנית ולשיפור המדדים הפיננסיים והתפעוליים של החברה. בין יתר הצעדים, פנינו בדרישה לספקי החברה להפחתה ממחיר השירותים שלהם, ביצענו שינויים בתוכנית ההשקעות של החברה, קיצצנו בהוצאות ואנו מנהלים מו"מ עם נציגות העובדים. השפעת הצמצום בחלק מההוצאות ניכרת באופן חיובי כבר בסיומו של רבעון זה, והיא צפויה להעמיק ברבעונים הבאים. בזמן שתנאי השוק ממשיכים להיות מאתגרים, אנו נחושים ליישם את תכנית ההבראה".
לדבריו, "נכון להיום, למעלה מ-300 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים של IBC .IBC ממשיכה בימים אלו את פריסת הסיבים האופטיים ונערכת להאיץ משמעותית את קצב הפריסה ב- 2020, תוך שילוב יכולות הפריסה המהירות של חברת החשמל. אנו ממשיכים להתמקד בהעברת לקוחות האינטרנט והטלוויזיה שלנו לתשתית סיבים תוך שיפור רווחיות המגזר, והקטנת התשלומים לבזק"'.

מחר תפרסם סלקום את דוחותיה, וגם היא מגזר ה-OTT (שידור באמצעות אינטרנט) זוכה לעדנה מאז נכנסה סלקום לשידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט. בהמשך הצטרפה פרטנר, שעל פי דוחותיה, מספר לקוחות הטלוויזיה שלה עמד נכון להשבוע על 183 אלף. חברת yes מתחילה אף היא לעבור לשידור על גבי אינטרנט כחלק מתכנית-על שלה לשנים הקרובות, ויחד עם HOT – 2 חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוותיקות מפעילות גם אפליקציות שידורים מוזלות, כחלק ממלחמתן בנטישת הלקוחות המאסיבית שהן סובלות ממנו בשנים האחרונות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחזיקים לקוחות בכוח
    רוני 11/2019/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי בגלל שהם לא נותנים להתנתק מהם
    סגור