תקשורת ומדיה

עובדי ידיעות לביהמ"ש: "אם יש כסף, למה צריך לפטר?"

ועד העיתונאים עתר לביהמ"ש דרך ארגון העיתונאים כדי להוציא צו מניעה לעסקת מוזס-פועלים-דיסקונט, במסגרתה ירכוש המו"ל את מניות הבנקים המחזיקים בעיתון. ועד העובדים: "בקופת ידיעות אחרונות לפחות 230 מיליון שקל אשר יממנו את רכישת המניות שתבסס את שליטתו של הבעלים במקום לתרום להישרדותה של החברה"
שרון טל |  2
נוני מוזס מו"ל ידיעות אחרונות (צילום KOKO/פלאש 90)
בזמן שמו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, מנסה לבצר את שליטתו באמצעות רכישת מניות בנק הפועלים ובנק דיסקונט בעיתון, בשווי של מאות מיליוני שקלים, תלויים על כף המאזניים משרותיהם של עשרות עיתונאים בקבוצה.
בהודעה שיצאה היום (שלישי) לעובדי קבוצת ידיעות אחרונות, הביע ועד העובדים חשש רב מהמהלך של מוזס, וביקשו להצטרף לבקשה לצו המניעה דרך ארגון העיתונאים: "לא יעלה על הדעת שחלק ניכר מעיתונאי החברה יאבדו את פרנסתם במטרה לממן מהלך שאין לו דבר עם הבראת העיתון, תוך שהחסינות הפיננסית של ידיעות אחרונות נפגעת באופן משמעותי כתוצאה מריקון קופת החברה" נכתב. 
במקביל, בימים האחרונים פורסם כי בכוונת החברה להוציא מקופתה סכומי עתק של מאות מיליוני שקלים על מנת לממן את רכישת מניות הבנקים, ובמקביל לחלק 25 מיליון שקל כדיבידנדים לבעלי המניות.
לא יעלה על הדעת שחלק ניכר מעיתונאי החברה יאבדו את פרנסתם במטרה לממן מהלך שאין לו דבר עם הבראת העיתון, תוך שהחסינות הפיננסית של "ידיעות אחרונות" נפגעת באופן משמעותי כתוצאה מריקון קופת החברה.
מתצהירים שהוגשו לבית המשפט עולה, כי בקופת "ידיעות אחרונות" לפחות 230 מיליון שקל אשר יממנו את רכישת המניות שתבסס את שליטתו של הבעלים במקום לתרום להישרדותה של החברה.
עוד מסתבר מהתצהירים, כי בשנה שעברה, ממש בזמן שחתמנו על הסכם המאפשר לפטר עד 45 מעובדי החברה, בהתאם לנתונים החלקיים שמסרה לנו ההנהלה, חולקו ב"ידיעות אחרונות" דיבידנדים במיליוני שקלים לבעלי המניות.
לא נוכל לעמוד מנגד ולתת יד למהלך צמצומים נרחב בידיעות אחרונות, כאשר במקביל מתבצעים צעדים המרוקנים את קופת החברה שהייתה לנו בית במשך שנים כה רבות, ופוגעים בה.
לכן, הגשנו הבוקר, יחד עם ארגון העיתונאים, בקשה להצטרף לדיון הצפוי להתקיים היום בבית המשפט המחוזי בת"א בנוגע לבקשה להוציא צו מניעה על עסקת הרכישה, ולטעון כי לא ייתכן שבזמן שיד אחת מבקשת לשלוח הביתה עשרות רבות של עובדים ולפגוע בעבודה העיתונאית שלנו, היד השניה מבצעת תרגילים פיננסיים שפוגעים בחברה ומטרתם היחידה היא לחזק את בעל המניות העיקרי", צוין. 
כזכור, לפני כחודש הוחלט על צמצומים ברשת המקומונים ידיעות תקשורת, מה שהוביל לפיטוריהם של יותר מ-20 עובדים ו-15 נוספים שהוצאו לחל"ת של מספר  חודשים. בנוסף, החסינות מפיטורי צמצום אשר עמדה לעובדי "ידיעות אחרונות" מכוח ההסכם הקיבוצי שנחתם בחודש מרץ 2019, עומדת להסתיים והנהלת החברה כבר הודיעה על כוונתה לפטר כ-80 עובדים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בקרוב ייסגר (ל"ת)
    עיתון מיותר 12/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חבורת מיותרים. נביא 100 במקומכם ברבע מחיר (ל"ת)
    ההנהלה 12/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור