תקשורת ומדיה

הקרנת בכורה ב-כאן 11 בערב יום השואה: "ברנשטיין הפרטיזן האחרון"

"ברנשטיין - הפרטיזן האחרון" המספרת באמצעים עלילתיים ותיעודיים את סיפורו של ליאוניד ברנשטיין, גיבור מלחמה יהודי ששירת בצבא הרוסי ובגדודי הפרטיזנים במלחמת העולם השנייה. הסרט צולם זמן קצר לפני שהלך לעולמו
אורן שטרנברג | 
ברנשטיין הפרטיזן האחרון (צילום כאן)
בעוד כמה ימים יוצוין יום השואה, ולאחר שבשנה שעברה רובו מומש בעיקר דרך המסכים, כשהטקסים נעשו ללא קהל, כעת נראה כי השגרה מתחילה לחזור בהדרגה גם בהקשר זה. ערוצי הטלוויזיה כבר מכינים את לוחות השידורים בערב יום השואה. תאגיד השידור הישראלי ישדר בערוץ כאן 11 ישדר בערב יום השואה והגבורה (רביעי, 7 באפריל) בשעה 21:15, בהקרנת בכורה את הסרט "ברנשטיין - הפרטיזן האחרון".
מדובר בסרט דוקו-דרמה דובר רוסית המגולל את סיפורו של ליאוניד ברנשטיין, גיבור מלחמה יהודי, החי בביתו הצנוע בקרית אתא. בעת הכנת הסרט הוא אדם כבד הליכה, שאיש משכניו אינו יודע כי הוא אחד מאחרוני המפקדים של גדודי הפרטיזנים במלחמת העולם השנייה, וגם האיש שאיתר את המתקן הסודי בו פיתחו הגרמנים את נשק יום הדין  של היטלר - טילי V2. הסרט בויים על ידי רומן שומונוב והופק על ידי רונן מכליס בלזם, הילה גיא וליאור ששון.
ברנשטיין (שנפטר במהלך צילומי הסרט) מספר במהלך הסרט למצלמה את סיפורו, והצופה מצטרף לזיכרונותיו של ברנשטיין באמצעות עלילה המגולמת על ידי שחקנים וכוללת שחזורים של קרבות היסטוריים.
דרך עיניו של הפרטיזן הותיק בן ה- 97 נפרשת דוקו-דרמה כשבווידויו האחרון מול המצלמה נפרשים סיפורי גבורה נועזים לצד המראות הרודפים אותו על ערש דווי: נשים וילדים הנשרפים לנגד עיניו, פרטיזנים שהיה עליו להוציא להורג, ושחרור  אסירים יהודים שנדונו למוות. רגע לפני שיעצום את עיניו, הוא מתמודד עם ההחלטות שקיבל ומספר כיצד גילה לא רק את הנשק הסודי של היטלר, אלא את הכוחות הגלומים בו ואת היכולת לשמור על רוח האדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה