תקשורת ומדיה

בן כספית לאחיו של אורון שאול: "לא הייתי לוחץ להחזיר את אחי או בני החלל"

המגיש הביע את דעתו לאבירם, אחיו של אורון שאול שמצדו טען: "כל הזמן מוליכים אותנו שולל, אבל הפעם יש לנו הזדמנות פז. יש לנו הזדמנות לדבר במונחים שונים משל גלעד שליט, רק חילופי שבויים ישיבו אותם", כשהסביר: "שחמאס ילמדו להפסיק לסחוט אותנו"

כפיר אדר |  9
בן כספית (צילום מתוך אתר 103FM)
מבצע 'שומר החומות' נגמר בתום 11 ימי לחימה אינטנסיביים ברצועת עזה אחרי ש-4,000 טילים נורו על ערים בכל רחבי ישראל ובינתיים מסתמן שקט מתוח ושברירי במיוחד. 7 שנים חלפו ממבצע 'צוק איתן', במהלכו נפלו בשבי סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל. הכעס של המשפחות נובע מכך שישראל כלל לא דרשה בתמורה את גופות החיילים, והחזרת השבויים – אברה מנגיסטו והישאם א־סייד. אבירם שאול, אחיו של אורון, הסביר לבן כספית וינון מגל ב-103FM על הכעס הגדול.
שאול סיפר: "הרגשות מורכבים ולא פשוטים אבל לצערי אנחנו מורגלים לזה כבר 7 שנים. אני שלחתי את אחי ללכת להילחם בצבא, החזירו לי קרטון בצבע חום שרשום עליו צ' בגדול. זה לא מה שאני שלחתי". הוא שיתף כי משפחתו חשה בימים אלה שהתקשורת "כולה מושקעת בזה, והמבחן האמיתי הוא האם הציבור ימשיך לדחוף והתקשורת תמשיך לדבר על זה".
הוא הדגיש: "אנחנו לרגע לא חשבנו שתושבי עוטף עזה והילדים בדרום יישארו שבויים לדרישה הזאת, אבל צריך להגיד בצורה ברורה - הפתרון הוא רק באמצעות עסקת חילופי שבויים. ניסינו 7 שנים למצוא קיצורי דרך ואין, זו האמת. מהסכם קהיר עד ההסכם הטורקי, ממכונות ההנשמה והחיסונים לעזה, כל הזמן מוליכים אותנו שולל. אבל הפעם יש הזדמנות פז, ביתרון האסטרטגי שיש לנו על חמאס אנחנו יכולים לא לדבר על מונחים של עסקת שליט אלא הרבה פחות".
בהמשך, התרעם על השימוש במונח 'גופות החיילים': "כשאנחנו עתרנו לבג"ץ כדי לשנות את הסטטוס שלו, בג"ץ אמנם לא מתערב בנושא שבין משפחות שכולות למדיניות, הוא אמר בצורה ברורה שלא ניתן לקבוע שאורון הוא חלל ושאינו בחיים", והוסיף: "אמא שלי עד היום בטוחה, להתווכח עם הרגשה ותחושה אימהית? אני לא יכול, אי אפשר".
שאול הסביר: "היו המון חורים בפרוטוקולים שנתנו לנו, השחירו הרבה, לא נתנו לנו לראות הכול, הסתירו הרבה, הייתה הרבה דיס־אינפורמציה מצה"ל". לדעתו, "יש פה טיוח, אין ספק. אורון חי ונושם? אני רוצה לקוות אבל לא יכול להאמין. מבחינת צה"ל הוא חלל". הוא ביקר את הגישה בה נוקטת משפחת גולדין, שקוראת לא לשחרר מחבלים אלא להתנות דברים הומניטריים בהחזרת הבנים, כדוגמת חיסונים וחשמל, אך לדעתו של שאול "הדרך הזאת לא מציאותית ולא ריאלית מי שחושב ככה הוא פנטזיונר".
הוא חשף כי הייתה עסקה שנרקמה, שעסקה בשחרורים הומניטריים שבסוף לא יצאה לפועל: "בהקשר של אסירים הומניטריים כבר הגיעו להבנות ואני לא רוצה להגיד על אסירים ביטחוניים – זקנים, זקנות, ילדים קטנים. אני אומר את זה בידיעה מוחלטת, לא סתם מציף פה דברים". בסיום השיחה סיפר על ההתמודדות של אמו עם ההחלטה שלא להתנות את הפסקת האש בהחזרת הבנים: "אמא היא הלביאה של המשפחה. היא עברה כל כך הרבה בחיים, היא לא תשבר כל כך מהר וגם אנחנו לא".
כספית השיב לאחיו של אורון שאול: "אם הייתי יודע שאח שלי או הבן שלי חלל - לא הייתי מפעיל לחץ וגורם למדינה להתפתל כדי להחזיר אותו, רק כדי שחמאס ילמדו להפסיק לסחוט אותנו. מבחינתי איפה קבור מי שמת כבר פחות חשוב - מבחינתכם זה כן חשוב וזו זכותכם המלאה והלגיטימית".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אף אחד לא שולח את אחיו לצבא...גם ההורים לא שולחים...
    שור זועם 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדיבורים האלה לא טובים לכלום...בוגר בן 18(לא ילד ולא קטין) מתגייס מתוקף חוק גיוס חובה...אנחנו מוקפי אויבים ואין ברירה...תמורת גופות להחזיר גופות...תמורת שבויים חיים להחזיר מחבלים ביחס מספרי זהה...זהו
    סגור
  • 6.
    החזרת השבויים והמתים
    אורה 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם אחת, שאני מסכימה עם הבן כזבן למעריב... בכל ליבי. יושבת משפחה אחת או שתיים בעיקר משפחת גולדין..נלחמת במדינת ישראל עד חורמה להשיב את , ע צ מ ו ת בנה החלל מעזה.. הם המשפחה הזו, מוכנים שכל מדינת משראל על אזרחיה, תהיה כפרתם !!! מדינה שלמה תעמיד את ביטחונה בסכנה .. עבור עצמותיו סל בנם החלל !!! יש בארץ עשרות חללים ממלחמת השחרור ועד היום בכל המלחמות..חללים שמקום קבורתם ל א נ ו ד ע !!! לא שמעתי מההורים האומללים צעקות בכנסת בטירוף צעקות כלפי נתניהו והצבא .. כדי להחזיר את הגופות בכל מחיר שידרש ...ושתישרף המדינה...צודק בן כזבית בנושא זה ב100% .. עושה רושם שמאחרי הדברים יש משהו אחר שמניע !!
    סגור
  • 5.
    צריך להגיד את האמת
    חיים 05/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא ייתכן שבגלל לחץ של משפחות ידרדרו את המסוכנות ויחמירו אותה. אסור בשום פנים ואופן להחליף גופות תמורת אסירים עם דם על הידיים, וגם חיילים תמורת מחבלים זו סכנה. עסקת שליט ההזויה רק חידדה זאת ביתר שאת. ע"ע דוח שמגר
    סגור
  • 4.
    נוו טוב מחמסניק לא הייתי מצפה למשהו אחר
    לילי 05/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סך הכל אין לו לב וגם הרבה שכל אז הוא עושה הרבה מהו ות על לא מאומה כדי שיתייחסו ויגיבו לטיפשות שלו חאמסניק אמרנו אמרנו וכל מילה מיותרת
    סגור
  • 3.
    בן כספית
    שמעון 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בן כספית,כשרון מבוזבז. הגיע הזמן לחצות את הקו לימין.
    סגור
  • 2.
    תשאיר את הערכים שלך שהם פרי ביאושים מבית ילדותך בדלת אמ (ל"ת)
    לא מפקירים פצועים וה 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    קשה להחליט אם בן כספית יותר טיפש מאטום או יותר אטום מטי
    יוקי 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 4
    יש דברים שעצוב אם אתה חושב אותם, אבל גם אם כן, בשום פנים לא אומרים אותם. בוודאי לא לאח שכול.
    סגור
  • תיקון קטן
    יוסי 05/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היית עדין מידי. קשה להחליט אם הבן כזבית הזה יותר דפקט מדפקט או שהוא יותר דפקט מדפקט. כלומר הוא דפקט גדול בכל מקרה
    סגור
  • בן כספית
    זיו 05/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן שהחיים לא יעמידו אותך במקום המשפחות של אורון שאול והדר גולדין.בטוחה שאם היית במקומם לא היית מוותר על החזרת גופות עקירת
    סגור