תקשורת ומדיה

משרד הבריאות תוקף את כתב ידיעות אחרונות: "הטעה את הציבור"

בעקבות כתבה שפורסמה הבוקר בעיתון ידיעות אחרונות, משרד הבריאות יוצא בהודעה חריגה וחריפה נגד העיתון והכתב, "מוטעית ואינה משקפת את המציאות, לא בדקו פרטים לעומק"
מערכת ice |  1
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון (צילום אייס)
משרד הבריאות יוצא לפני שעה קלה בהודעה חריגה בערוץ הטלגרם של המשרד ותוקף את עיתון ידיעות אחרונות על ידיעה שפורסמה בו הבוקר. בהודעה נכתב כי, "הידיעה שפורסמה הבוקר ב״ידיעות אחרונות״ מוטעית ואינה משקפת את המציאות. כתב העיתון פרסם נתונים שגויים, מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור".
עוד נכתב בהודעה, פירוט העובדות מצד המשרד שהבהיר, "לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה היום: בבתי החולים בישראל מאושפזים נכון לאתמול (7.7.21) 46 חולים במצב קשה. ככלל, נתוני החולים מועברים באמצעות מערכת ממוחשבת מבתי החולים למשרד הבריאות, על פי הגדרתם בתיק הרפואי בבתי החולים. הנתונים מועברים שלוש פעמים ביום. 
הנתונים האמורים מתוקפים ונבדקים שלוש פעמים ביום, כולל שיח בין מכלול האשפוז שבמשל״ט משרד הבריאות לבין נציגי בתי החולים. הנתונים שפרסם כתב ״ידיעות אחרונות״ נבדקו פעם נוספת מול כל בתי החולים בישראל בהם מאושפזים חולי קורונה במצב קשה, ונמצא שהם אינם נכונים, בלשון המעטה. 
הודעת המשרד המשיכה להשתלח בכתב שפירסם את הכתבה הבוקר, "ייתכן שכתב ״ידיעות אחרונות״ טעה מאחר שלא בדק לעומק ולא הכיר את העובדה כי מאז פרוץ המגיפה כוללים נתוני משרד הבריאות אודות מספר החולים הקשים, גם חולים שהחלימו נגיפית, הם אינם מדבקים עוד אולם עדיין מוגדרים במצב קשה (ואף מונשמים). 
על מנת להימנע מטעויות דומות, ולשם אמינות הידע המועבר לציבור, מוצע להסתמך על נתונים רשמיים שנבדקו באופן יסודי על ידי משרד הבריאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האתר שלכם השתנה. קשה לקרוא כתבות.
    מיכה 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העריכה נוראית, הדקדוק גרוע, נראה כמו כתבה של מקומון ירוחם, חסרים פרטים, ממש גרוע. פעם הייתי קורא נלהב. לא עוד.
    סגור