תקשורת ומדיה

יאיר לפיד: "עומד מאחורי כל מילה, דוברי הימין עוזרים לאנטישמים"

אחרי שפירסם שר החוץ וראש הממשלה החליפי את הנאום שנשא אתמול בכנס למאבק באנטישמיות וחטף ביקורות, " דוברי הימין הקיצוני מנסים להרוס את החברה הישראלית ולעזור לאנטישמיים"
מערכת ice |  8
יאיר לפיד (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
אתמול (חמישי) נאם שר החוץ יאיר לפיד בכנס למאבק באנטישמיות שנערך בירושלים. לפיד עורר סערה רבה כשבנאומו צירף להגדרת האנטישמיות - שמתייחסת בהגדרתה לשנאת יהודים - מעגלי אלימות רבים. הטענות הרבות נגדו היו שהוא מוזיל את חשיבותה של האנטישמיות ומקומה בעול כשמרדד את המשמעות הדברים לכל שנאה באשר היא. 
מאז פירסום הדברים לפיד חוטף ביקרות קשות על נאומו. בתוכנית הבוקר של יעקב ברדוגו ומשה שלונסקי בגל"צ, צוטט ברדוגו חלק מנאומו של לפיד וטען, "סלט פירות עשה מהאנטישמיות. אני רק אפנה אותו - אבא שלו היה יו"ר יד ושם. דברי איוולות, כך שר החוץ של ישראל מדבר על אנטישמיות", שלונסקי עצמו הסכים עם ברדוגו וטען גם הוא כי מדובר ב"דברים מוזרים ממש".
גם אנשי תקשורת נוספים הביעו זעם על דבריו של לפי. שי גולד פירסם הבוקר פוסט ארוך במיוחד בפייסבוק בו כתב בין היתר, "הכחשת היום - במשחק המילים הבינוני שלך - את קיומה של האנטישמיות. לעמוד בכנס על אנטישמיות ולטעון שאנטישמיות זה סתם? ובכן, מר לפיד, זה אחד הגדולים שלך. ללא ספק - אחד הטקסטים היותר משפיעים שכתבת בחייך. מה חבל שהשפעתו כה הרסנית".
לפיד מצידו לא נסוג מדבריו ופירסם את הנאום המלא בעמוד הפייסבוק שלו כשהוא מוסיף, , "דוברי הימין הקיצוני תקפו ביממה האחרונה את הנאום שנשאתי בכנס למאבק באנטישמיות שנערך אמש בירושלים. מתברר שלא רק את החברה הישראלית האנשים האלה מנסים להרוס, בשביל ניגוח פוליטי הם מוכנים לעזור אפילו לאנטישמים. כדי לעשות את זה, הם הציפו את הרשתות בקטעים מקוצצים ונטולי הקשר מתוך הנאום, מה שישמש כמובן את שונאי ישראל בכל מקום. מצד שני, אין רע בלי טוב, כי זו הזדמנות להעלות כאן את טקסט הנאום המלא".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    רוצה לשנות ולהצציא את ההיטוריה התרבות והערכים ביהד
    אמיתי שרון 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניכר שאין לו מושג על מה הוא מקשקש. צא ולמד ותעמיק לפני שאתה מייצג את העם היהודי.אתה לא דוגמן או מתאגרףשמנסה למצוא חן בעיני הגויים, חנפן שאינו מייצג את המדינה היהודית מתוך בורות שאנשים דגולים למדו חקרו ,כתבו ספרים ואספו ממצאים ולפיד במחי יד מחליט שהוא מיישר קו עם השונאים שלנו. לא נשכח ולא נסלח
    סגור
  • 7.
    ממתי ב
    אורן 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי בית ציוני אמריקה זה ארגון ימני קיצוני לפיד האדיוט מטומטם נפיל פוליטי גמד מתנשא נכלןלי
    סגור
  • 6.
    מה עשינו שאתה מגדיר אותנו ככה?
    דניאל 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשו לעצמכם טובה ותקראו את עיקר דבריו. עיקר דבריו נאמרו בסוף - "המאבק אינו בין אנטישמים ויהודים, המאבק הוא בין אנטישמים וכל מי שמאמין בערכים כמו שיוויון, וצדק ואהבת האדם." יאיר לפיד בעצם הגדיר פה את כל האופוזיציה שמתנגדת לערכים אלו כערכי יסוד, כאנטישמים. הוא עוד מתבייש להגיד "נאצים" אבל זה לא רחוק, עוד יבוא היום וזו תהיה ההגדרה שלנו. זה משחק מסוכן, הרבה אנשים מטומטמים בסמאל לוקחים את דבריו ברצינות רבה, ואם יאמצו את ההגדרה הזו, הם יחושו שנאה קיצונית כלפינו עד כדי רצון לרצוח. כפי שהמשיך לפיד לאיים, כדבריו: "אם לא תעזור לנו היום להלחם נגד האנטישמיות, מישהו עלול בעתיד להסתכל על הילד שלך ולהגיד לעצמו, ״אני שונא אותו, אני רוצה שהוא ימות.״" זה מביך גם שהוא מתייחס לממשלתו כממשת אחדות וריפוי, והוא יושב ומגדיר את כל האופוזיציה (חוץ מהמשותפת כמובן) כנאצים כמשתמע. אתם פספסתם את העיקר והתמקדתם בטפל. זה שהוא לקח את האנטישמיות להיות כאחת מכל השנאות, ניחא. חמור, אבל ניחא. הוא ישב והגדיר פה אותי ואת משפחתי כנאצים! ואף אחד מהקואלויציה לא זועק!
    סגור
  • 5.
    נרקומן על מלא
    מני 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה כמו חולה נפש על פיטריות.יה שכל של ציפור דר' לפיד מהנהן כל הזמן מבוהל אולי שינוי לא יציב מתהפך כמו סטיק. עולב לך !!!!!
    סגור
  • 4.
    כלומניק שעומד מאחורי קיר של מלל חלול לא עושה כל רושם... (ל"ת)
    איתן 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    אני לא חושב שהוא מבין על מה הוא מדבר.
    ג'ק 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    .
    סגור
  • 2.
    אם כל מי ששונא מישהו הוא אנטישמי - אז המועמד הראשון...
    סעער 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ...החבר (גם אח?) שלך, איווט האיום. שנית, איך אפשר 'לעזור לאנטישמים' כדבריך, אם אין חיה כזאת?
    סגור
  • 1.
    הנאום הזה באמת מתאים לו וללב שלו המלה בשנאה ליהדות (ל"ת)
    עודד 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור