תקשורת ומדיה

צפו: בן גביר קרא לטיבי "מחבל, לא אדוני" וסולק מהדוכן, בקואליציה תקפו

חבר הכנסת מהציונות הדתית סירב לקרוא לסגן יו"ר הכנסת אדוני, הוסיף: "אתה מחבל שצריך בסוריה" והח"כ הוותיק מהרשימה המשותפת קרא להורידו, הסדרנים התעמתו והשתמשו בכוח רב. מרעאנה: "בושה", מוסי רז: "להוציא מהכנסת", שפע: "תתבייש"
כפיר אדר |  5
איתמר בן גביר (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
מהומה שכזו לא נראתה על דוכן הכנסת כבר הרבה מאוד זמן. נאום פשוט של איתמר בן גביר הפך לאירוע האלים כאשר הסדרנים של משמר הכנסת ניסו להוריד אותו בכוח שכונה על ידי לא מעט חברי כנסת מופרז, לאחר שממלא מקום יו"ר הכנסת דרש להורידו מהדוכן משום שלא קרא לו 'אדוני היו"ר' ובהמשך קרא לו מחבל.
הסדרנים עלו לבמה לאחר שטיבי מיד קרא לבן גביר שלוש קריאות ואלו ניסו להוריד אותו חרף טענותיו שאין שום חוק כזה שהוא מחויב לקרוא ליו"ר הכנסת 'אדוני' ואף טען בפני טיבי "אתה לא אדוני, אתה מחבל שצריך להיות בפרלמנט בסוריה". בן גביר התנגד לסדרנים שהפעילו כוח רב כדי להורידו וגם ח"כים שנכחו במליאה טענו כי הכוח היה מופרז. מיקי לוי אף ניסה לעלות ולהרגיע את הרוחות אך ללא הועיל.
בן גביר צייץ בטוויטר: "אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד אדוני למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה. טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו"ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו"ר הכנסת".
טיבי אמר ל-N12 על התקרית עם ח"כ בן גביר: "אפס סובלנות כלפי מי שמכנה את היו"ר מחבל - פגיעה ביו"ר היא פגיעה בוטה. ההרגל המגונה של בן גביר לכנות את הח"כים הערבים 'מחבל' חייב להסתיים. נהגתי בקור רוח מול ההשתוללות והאלימות המילולית והפיזית של בן גביר שנהג כמו בריון. גם סגן יו"ר ערבי ששמו אחמד הוא סגן יו"ר" .
 
אבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה כתבה בטוויטר שלה: "בן גביר מסרב לקרוא לסגן יו״ר הכנסת טיבי אדוני. ובמקום זה קורא לו מחבל. בושה". קארין אלהרר מיש עתיד הוסיפה: "תוהה אם תהיה פעם שח״כ בן גביר יעלה לדבר במליאת הכנסת ולא יבזה את הדוכן עליו הוא עומד עם דברי גזענות והסתה. בושה".
רם שפע מהעבודה הוסיף: "אחד מאנשי משמר הכנסת הנפלאים אומר לנו הרגע מאחורי המליאה: "20 שנה אני בכנסת ומעולם לא ראיתי חבר כנסת שמתנהג בכזו כוחנות" איתמר בן גביר תתבייש. הפרובוקציות השפלות שלך עושות שם רע למעמד הכנסת". בועז טופורובסקי מיש עתיד כתב: "בכל מילה שיוצאת מפיו, איתמר בן גביר מחבל בכנסת ובכבודה".
 
יוראי להב הרצנו טען: "אדם שהורשע בתמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות והתפרעות מכנה את סגן יו״ר הכנסת אחמד טיבי ׳מחבל׳ בעודו יושב על כס יושב הראש. אלימות, גזענות, בריונות. איתמר בן גביר ממיט חרפה על כנסת ישראל". מוסי רז ממרצ הוסיף: "את בן גביר צריך להוציא החוצה מהכנסת לא רק מהמליאה".
ולדימיר בליאק מישראל ביתנו הוסיף: "בן גביר כעת מתנהג באלימות על דוכן הכנסת וזה בדיוק מה שהאופוזיציה עושה במשכן - התנהלות מבישה, בריונית, שמבזה את בית המחוקקים. אנחנו באנו לעבוד למען הציבור, שליחי נתניהו באו לזרוע כאוס. בושה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אתה לא מחבל, אבל אתה ייעצת למחבל. זה כן.
    רז 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמורת שלמונים.
    סגור
  • 4.
    טיבי אתה מחבל !!
    1 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טיבי אתה מחבל תמות!!!!
    סגור
  • 3.
    בן גביר
    לילי 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בן גביר צודק אסור לקרוא לאחמד טיבי אדוני הוא באמת מחבל אני לו מבינה איך שמים את אחמד טיבי יושב ראש פשוט בושה לכנסת ישראל ועוד החברים מיש עתיד מגבים את טיבי פשוט עלובי החיים
    סגור
  • 2.
    הוא לפחות לא נהג העליונות פיזית כמו שהמאבטחים (בהוראת ) (ל"ת)
    אורח 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ביזוי סמל ישראל
    יואל 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בהתנהגות הזאת הוא גורם לביזוי מוסד ישראלי חשוב סמל במדינת ישראל אין כבוד לדגל ולמדינת ישראל
    סגור