תקשורת ומדיה

מיכאלי: ״רק התחלנו״, שקד: ״וסיימתם״. השרות נאבקו, בדרך למשבר?

בדרך למשבר בקואליציה? ח״כ נעמה לזימי ״השוויצה״ על אי העברת סעיף 46 לעמותת ״עד כאן״ בוועדת הכספים. שרת התחבורה שיתפה ואילו שרת הפנים דאגה לצנן את ההתלהבות: “הנושא יחזור לדיון ועד כאן תאושר״
אביחי דלאל |  2
איילת שקד ומרב מיכאלי (צילום יהונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)
האם אנחנו בדרך למשבר ענק בקואליציה? אמש (ראשון) שרת התחבורה ויו״ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, שיתפה ציוץ של חברת הכנסת נעמה לזימי על כך שהמליצה לא להעביר את סעיף 46 לעמותת ״עד כאן״ בוועדת הכספים, שרת הפנים איילת שקד יצא נגד השרה באופן מפתיע.
לזימי כתבה בדף הטוויטר שלה: ״עדת הכספים כעת, נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 לעמותת 'עד כאן', עד לבחינה של רשות המיסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה. גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס. תודה ליור הועדה ⁦‪אלכס קושניר. תודה גם לחברים/ות: עופר כסיף, מוסי רז וג׳ידא רינאוי זועבי ‏וכמובן שבן גביר הגיע לצעוק עלינו ועל עמותות השמאל. טוב שיור הועדה הוציא אותו מהדיון. עמותה שזה מליץ היושר שלה, לא ראויה לתמיכת המדינה״.
שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שיתפה את הציוץ של לזימי וכתבה: ״ורק התחלנו״. ואז הגיעה שרת הפנים, איילת שקד והחליטה לצנן את החגיגות כששיתפה את הציוץ של מיכאלי וכתבה: ״‏וסיימתם. אחרי הבדיקה ברשות המיסים, הנושא יחזור לדיון בועדת כספים ועד כאן תאושר״.
 
קצת לפני המשברון שנוצר בקואליציה, הנושא סביב אישור הסעיף ל״עד כאן״ עורר שלל תגובות מצד פוליטיקאים מהאופוזיציה. גלית דיסטל-אטבריאן מהליכוד תקפה את לזימי וכתבה: ״נעמה יקרה, אל תתיחסי לתגובות הזועמות כאן, העיקר שאבא סטאלין גאה בך וזה הרי כל מה שחשוב. וחוץ מזה - חופש ביטוי זה לחלשים וגם דמוקרטיה זה לא שלאגר. ‏הצעתי הצנועה: פנקס אדום באישור הקומראדים מהמפלגה עבור כל עמותה שפועלת בגבולות הקולחוז, סליחה, ישראל״.
יו״ר עוצמה יהודית, ח״כ איתמר בן גביר יצאה גם כן נגד ההחלטה והוצא מהוועדה:  "היחס שהוועדה מעניקה לעמותה מהימין לעומת עמותות בשמאל, מקומם. עמותת עד כאן עושה עבודת קודש למען המדינה ונלחמת נגד ארגונים אנטי ישראלים, הוועדה בחרה להיאבק בימין ולתמוך בעמותות שמאל שכן אושרו למרבה האבסורד, במקום להעניק צל"ש למי שדואג למדינה ונלחם למענה".
 
כדי לתמרץ תורמים,  מוענקת הטבת מס בגין תרומות, כך שמי שתרם 190 שקל ויותר למוסד ציבורי יכול לקבל זיכוי מס בשיעור 35% בשנת התרומה, רק אם המוסד קיבל אישור מיוחד לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.
סעיף 46(א) קובע כי הזיכוי לא יוענק לכל ארגון ללא כוונת רווח, אלא רק לארגונים שקיבלו הכרה פרטנית משר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת. כיום יש אלפי מוסדות ציבוריים שתורמיהם זכאים להטבת המס, והיא משמעותית לפעילות הארגונים. בדיון וועדת הכספים נדחתה הבקשה של ארגון 'עד כאן'. העמותה עוסקת בביצוע תחקירים ובפעילות ציבורית נגד תופעות שלטעמה פוגעות בחוסנה ובתדמיתה של מדינת ישראל, מחדירה אנשים לארגונים אנטי-ישראליים, מתוך מטרה לאסוף מידע אודות אותם ארגונים, לפרסם את הממצאים באמצעי התקשורת או למסור אותם לידי רשויות החוק .
במהלך הדיון בוועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר, הביעה ח"כ נעמה לזימי הסתייגות לאישור סעיף 46 לעמותת 'עד כאן', עד לבחינת רשות המיסים כדי לאשר את סעיף 46, ח"כ בן גביר שהשתתף בדיון הקים מהומה וזעק על כך שעשרות ״עמותות של השמאל״ לא נבדקות על ידי הוועדה, אבל  לעמותת 'עד כאן' שיש לה אישור ניהול תקין נעשה ״משפט שדה״ ובקשתם לסעיף 46 לא אושרה.
תגובת ארגון "עד כאן" לסערה הפוליטית: "אנו מודים לכל חברי הכנסת שתמכו היום בארגון שהוא השכפ"ץ של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. כעת, השרים והח"כים מוזמנים לעשות את הברור מאליו ולחזק את מי שמגן על חיילי צה"ל ושומר על תדמיתה של מדינת ישראל. יש לעשות את הדרוש ולאשר את סעיף 46 בהקדם האפשרי. במיוחד, כאשר ארגונים תומכי חרם זוכים בכך כבר שנים להטבה הזאת, על חשבון משלם המיסים הישראלי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכחתי שאצלכם התוכן הוא בסוף
    מצ'עמם 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לקרוא את כל הצהובון בלי להבין במה מדובר ורק בסוף יש תאכלס את התוכן החדשותי מוזר
    סגור
  • 1.
    וואי, וואי... דיסלייק-חרטא-בריאן מאבדת את זה
    טוני 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעצם... זה לא שהיה לה את זה מלכתחילה. לא פלא שהזדקקה לשריון כדי להתברג בתנועה. ומה עם המתמודדים האחרים שאשכרה התמודדו וזכו לאמון החברים? סתם טפשים... הם לא היו רשומים בפנקס השחיתויות של הנאשם האשכנזי.
    סגור