תקשורת ומדיה

קרב בחדשות 12: "סגל מביע דעה ולא מדייק בעובדות"

פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה עוקץ את עמית סגל "יש מי שמביע דעה ויש מי שמביא מידע", ולא מהסס גם לצאת נגדו והאשמה באי דיוק בעובדות
מערכת ice |  21
מוחמד מגאדלה (צילום צילום מסך חדשות 12)
פרשן חדשות 12 לענייני ערבים מוחמד מג'אדלה, התראיין במהלך השבוע לאתר "הארץ" אצל הילו גלזר, וסיפק לא מעט כותרות נגד הקולגות שלו בחברת החדשות כמו גם בערוץ המתחרה - 13, כאשר הוא לא מהסס ללכת על הראש של הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל: "מה שהטריף אותי בעיקר זה שיושבים בפאנל הזה שבעה יהודים ולערבי היחיד שהזמינו לא נותנים להשלים משפט".
מג'אדלה, שהצטרף באופן רשמי ביולי האחרון כפרשן בחברת החדשות, ואף עורר סערה לפני יום כיפור בעקבות טור שכתב תחת הכותרת " לאזרחים הערבים מגיעה סליחה מהאזרחים היהודים במדינה".
על הפאנל בו הוא נמצא כיחידי מהמגזר הערבי, מותח מוחמד ביקורת ואומר כי "קשה מאוד להוציא אותי משלוותי. מה שהטריף אותי בעיקר זה שיושבים בפאנל הזה שבעה יהודים ולערבי היחיד שהזמינו לא נותנים להשלים משפט. כמה אפשר? אני יכול להכיל את כל הדעות, אבל תנו לי להציג את המציאות, לדבר על העובדות. אבל אני לא גאה במה שהיה שם, זה לא הסגנון שלי".
מג'אדלה ממשיך להאשים את עמית סגל באי דיוק בעובדות והבאת עמדה ולא מידע: ""בשבילי זו זירת מלחמה. כשהפרשן היהודי נכנס לפה זה עבורו מגרש ביתי. הוא יכול להרשות לעצמו לטעות בהערכות, במידע, בעובדות, וזה יעבור חלק. אבל טעות שלי בחיים לא תיסלח. אני יכול להפוך ברגע אחד מעיתונאי וכוכב לאויב ובוגד".
הוויכוח בין השניים על מסכי הטלוויזיה התחיל במהלל ההתפרעויות בלוד, כאשר הפרשן האשים את סגל באי דיוק עובדות בכל הקשור להגעת אוטובוסים של ערבים לעיר: "זו שיטת עבודה של עיתונאים מסוימים בעלי עמדות מסוימות. מה שמפריע לי לא רק כערבי אלא בעיקר עיתונאי זה חוסר הדיוק, בין אם בכוונה ובין שלא. ומה שמשמח אותי זה שעד לא מזמן, לפני העידן שלי, זה פשוט היה עובר ככה. היום לא".
על הקרב בין השניים במהלך מבצע שומר החומות, סיכם מג'אדלה: "ראיתי שוב את הקטע לאחרונה, ואני עדיין לא מבין איך זה שעיתונאי קורא להרג או נקמה. אולי זה בגלל שרוב העיתונאים היהודים בישראל שירתו צבא, ולכן אימצו שיח מיליטריסטי. מה שהדאיג אותי זו לא הבעת הדעה כשלעצמה, אלא הידיעה שבאותו יום נמצאים בלוד 500 מג"בניקים. מספיק שאחד מהם יחליט שהוא לא מקשיב למפקדיו אלא למה שהוא שמע בתקשורת ויפנים שהערבים צריכים לספור את מתיהם. ומה אז?", סיפר הפרשן בריאיון.
לדבריו: "הוויכוח עם עמית לא היה בין ערבי ליהודי, אלא ויכוח בין שני עיתונאים סביב דיוק בעובדות. אף אוטובוס של ערבים לא הגיע ללוד ולשום עיר אחרת. בדקתי את זה, הייתי שם, דיברתי עם האנשים. אין תיעוד שתומך בטענה הזאת. וככה בקלות, כי אתה נמצא מול מצלמה ויש לך כוח, אתה אומר שאוטובוסים של ערבים מגיעים ללוד? מבחינתי זה בדיוק כמו 'הערבים נוהרים לקלפיות'".
תגובות לכתבה(21):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    זה לא חדש -עמית סגל לא ממש אובייקטיבי (ל"ת)
    רובי 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • למה מי כן אוביקטיבי?
    חוה 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמנון אברמוביץ'? אמנון לוי? גדעון לוי? יונית ? אין מישהו אוביקטיבי בתקשורת
    סגור
  • 17.
    הישבן שלמגדלה מתנפח מיום ליום יותר ויותר
    גדי 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כנראה שהוא שואף מהמזגן מהמקום הלא נכון
    סגור
  • 16.
    אחיי היו מוכנים
    יוסף 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אחיי המזרחים , לא מוזר שיש ערבים בכל אולפן אך אין מזרחים ??? אנחנו הרוב במדינת ישראל לא הערבים ולא האשכנזים , הם מדכאים אותנו מזה 70 שנה ומדירים אותנו.הגיע הזמן לשינוי ולא לתמוך יותר לא, אשכנזי בדעותיו" ..תדאגו רב לעצמכם ודומיכם ותהיו מוכנים , האשכנזים חתמו ברית עם הערבים , כולם תאבי בצע שחברו לתומכי הטרור הערבי...
    סגור
  • ועמית סגל. ממש ספרדי כמה טמטום יש בך? (ל"ת)
    רובי 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 15.
    נותנים במה לשונאי ישראל
    מאיר 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ישנם ערוצים שמקבלים כספים מגורמים עויינים לישראל וזאת הסיבה שהם נותנים במה למי שרוצה בהכחדת ישראל.
    סגור
  • כן
    דו 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו ערוץ 20 וישראל היום
    סגור
  • 14.
    עמית סגל מהווה שופר הסתה ושקרים לנתניהו
    דניאל 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בצדק הוא תוקף את עמית סגל, השקרים וההסתה הפרוועה של עמית, רק מעצמת על הוראות הפירוט נתניהו, עמית סגל אינו כתב, בטח לא עיתונאי, הוא מהווה שופר להעברת השקרים של הימין ונתניה בפרט, לא הייתה כתבה אחת שסגל היה עיתונאי אובייקטיבי והגון, הכול מוכתב ומביא להסתה ושסע בעם. לא מצליח להבין, כיצד הוא מסתכל על עצמו בראי ולראשו גם כיפה. היו כמוהו לצערי רבים שנתנו יד לפשיזם בשנות השלושים.
    סגור
  • 13.
    מג'דלה החרא רוצה שהנרצחים היהודים יבקשו סליחה מהרוצח
    מג'דלה 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 5
    מג'דלה החרא רוצה שהנרצחים היהודים יבקשו סליחה מהרוצחים הערבים
    סגור
  • 12.
    צודק בכל מילה!!!!
    אחת 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגל הוא זקנה חרדית רכלנית בשירות משפחת נתניהו מאז ומעולם!!! ערוץ 12 לא צריך לתת במה לאדם שמביע את דעותיו לא אחת ומשקר במרבית פרסומיו!!!! הגיע הזמן לזרוק אותו! יש כבר ממשלה ומה אדון סגל עושה???? מפרסם סקר מי היה נבחר היום לראשות הממשלה…. תגידו לי אם זה נורמלי????? כל זה בשירות הבוסים שלו מקיסריה!!!!
    סגור
  • 11.
    גם לא היו פרעות בלוד
    ערן 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לשיטתו של מג'אדלה גם לא היו פרעות של ערבים בלוד
    סגור
  • 10.
    מה לעשות שמגא'דלה צודק בכל מילה?
    אייל 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    6 4
    כל הקטע שנותן לדמוקרטיה עליונות מסוימת על שיטות אחרות, אמורים להתחשב בדעות אחרות ולקדש עובדות. למה? כי רק ככה מתקדמים. אולי משכרון הכח של הרוב הוא מתחיל לזייף? לא שם לב לשולי עקומת הפעמון? עד שמרכז הפעמון פתאום זז והרוב לא שם לב למציאות החדשה? אמירת האמת ובדיקתה אצל כל מי שמנסה להגיד אותה מגנה על הדמוקרטיה, כי בלי לשים לב השקר מקדם טוטאליטריות ודיקטטורה. עמית סגל שיכור מכח ומתחיל לאתגר את עצמו אפילו עם הניחושים וההשערות של עצמו. אם הוא טועה? יבקש סליחה עם חיוך אהבלי וימשיך הלאה. אבל הנזק שנעשה, עמית לא ישלם עליו. אנחנו נשלם. עמית סגל - לך תהיה תסריטאי. אולי ייצא לך מטריקס או שליחות קטלנית. להשתתף בהבאת חדשות לאזרחים שצמאים למידע ולא לדגדוגים, לא מקומך.
    סגור
  • 9.
    עמית סגל ובכירותו
    האני 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכיתה ד שאף תלמיד לא ידע לכתוב את שמו תלמיד שיספור עד 10 ייחשב עילוי. ואידך זיל גמור . מי הכתיר אותו בכיר וביחס למי מעמדו ???? הבכיר?
    סגור
  • 8.
    }}} עמית סגל לא עיתונאי ולא פרשו.
    מפשוטי העם. 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    }}} עמית סגל הוא הזמין איתו נתניהו השתין על כולנו.הוא לא עיתונאי או פרשן.גם לא שרת בצהל כלוחם. == בעיני עמית סגל המיץ של הזבל== מצטער אין לי מילים אחרות.
    סגור
  • 7.
    צודק
    אמיר לוי 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 3
    פשוט צודק
    סגור
  • 6.
    דיי כבר להיתבכיין אין כוח לשמוע אותך ולא את אילנה דיין
    אני 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    5 3
    בתור אחת מעכו אני יכולה להגיד שהיה 100% היתפרעויות של ערבים 0% של יהודים והם עדיין בוכים על סימנטיקה ספרו את הנזקים וניפגעים בפרעות והיהודים ספגו הרבה יותר ביי פאר הרב המוחץ של הגיעות היו ביהודים על ידי ערבים אז את העצבים שלו והמסכנות הוא מוזמן לשמור לאל ג'זירה
    סגור
  • 5.
    טוב מאודמג’אדלה (ל"ת)
    טליה 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    איך נותנים למחבל מטונף להיות פרשן לעיניני ערבים (ל"ת)
    מנחם 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 3.
    צודק
    שמחה 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לא נותנים להגיד משפט. זה מחרפן!! הפסקתי לצפות בערוץ הזה. עמית סגל עף על עצמו ומרשה לעצמו להביע את דעתו. הוא עיתונאי או פרשן??
    סגור
  • 2.
    צריך לשפוט עיתונאי לפי המידע.אמין/לא אמין.
    הטבח השבדי 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    7 0
    גם עמית סגל וגם מוחמד מג'אדלה משמשים בחדשות כעיתונאים ולא כפובליציסטים.שניהם רהוטים,שניהם דעתנים אבל אסור שיוותרו על העובדות.
    סגור
  • 1.
    כול הכבוד מוחמד
    אחד 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 3
    חושף את הפרצוף של עמית סגל
    סגור