תקשורת ומדיה

האם כתבת דה מרקר הטעתה לגבי נתוני ישראל היום?

אחרי הכתבה שבה כתבת דה מרקר, רפאלה גויכמן ניתחה את הנפילה ישראל היום, בחלק של הכתבה בו כתבת השיווק דיברה על הדיגיטל, היא טענה לגבי כלים מסויימים שישראל היום לא נותנת אליהם גישה. וגם: זו ההשוואה בין שני כלי התקשורת? | בדיקת ice
מערכת ice |  2
רפאלה גויכמן, בועז ביסמוט (צילום טוויטר/ רפאלה גויכמן, פלאש 90/ יונתן סינדל)
כתבת השיווק של דה מרקר, רפאלה גויכמן, ניתחה הבוקר (חמישי) את הנפילה של "ישראל היום" בתפוצה של הפרינט בעיקר. באותה הכתבה שפורסמה הבוקר גויכמן טענה כי: "בעוד שהעיתון מייצר שקיפות בכמות העיתונים המודפסים, בדיגיטל הוא לא מאפשר מדידה של כמות הגולשים באתר ובאפליקציה באמצעות פלטפורמה כמו סימילרווב, ולא ניתן לבצע השוואה בין הפלטפורמות הדיגיטליות". אתר ice בדק וגילה כי יש לאתר ישראל היום יש גישה לסימילר ווב והחליט להשוות בין "ישראל היום" ל"דה מרקר".
נתחיל מזה שמדובר בשני ז'אנרים שונים של עיתונות. "ישראל היום" עם סטיגמה של תקשורת ימנית שמקדשת את האג'נדה של בנימין נתניהו ומסקרת את כלל הנושאים, מנגד "דה מרקר" על תקן הזרוע הכלכלית של מערכת "הארץ" המזוהה עם השמאל של מדינת ישראל. 
על פי אתר סימילר ווב והנתונים המתבססים על גוגל אנליטיקס: הטראפיק של ישראל היום גבוה יותר לאורך כל חצי השנה האחרונה. בישראל היום, היה שפל במיוחד ביוני 2021, החודש בו הוחלף שלטון נתניהו והאתר היה עם 10 מיליון כניסות. בעוד דה מרקר יציבים על ממוצע של 6 מיליון כניסות. זמן הביקור של דה מרקר גבוה יותר משל ישראל היום. בכניסה לדה מרקר גולש יצפה ב-3.48 דפים בממוצע במשך 08:47 דקות ואילו בישראל היום הגולש יבקר ב-2.29 דפים בממוצע בזמן של 07:02 דקות.
ישראל היום נמצאת במקום ה-8,901 על פי הדירוג העולמי, במקום ה-33 בארץ ובמקום ה-8 בקטגוריה של חדשות ומדיה. דה מרקר, נמצאת במקום ה-10,927 העולמי, במקום ה-38 בארץ וללא דירוג בקטגוריה חדשותית מכיוון ולא מדובר באתר חדשות אלא באתר כלכלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צביעות וקנאה
    חני 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקשת שמאלנית
    סגור
  • 1.
    הטוניזאי חיסל את העיתון (ל"ת)
    מקור פנימי 09/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור