תקשורת ומדיה

גדעון לוי נגד זהבה גלאון: "הימין פועל והשמאל מברבר"

עיתונאי הארץ, גדעון לוי, משבח את מאות המתנדבים הישראלים שעוזרים לקהילה הפלסטינית, אך הוא מוסיף כי הם מעטים מדי והשפעתם אפסית. על השמאל לפעול לשינויים ולא רק לזעוק בתקשורת בדיבורים
מערכת ice |  2
גדעון לוי (צילום תומר נויברג פלאש 90)
עיתונאי הארץ, גדעון לוי, אמנם מעריך את המתקפה של יו"ר מרצ לשעבר שבוע שעבר על הימין, כאשר השתמשה במילים חריפות נגדו, אך אומר כי אין די בדיבורים: "דבר לא ישתנה כל זמן שלא יהיו עוד ישראלים שיבינו כי מדיבורים לבדם לא יבוא השינוי".
כזכור, חברת הכנסת לשעבר, זהבה גלאון, יצאה בטור דעה תקיף באתר "הארץ" בו פירטה מה על השמאל להשיב לימין ופעולותיו: ""התשובה לימין פשוטה: תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, הומופובית, שונאת זרים, שונאת נשים, שחותרת לגרור אותנו למשטר טליבאני - איננו פוחדים ממך. יש לנו עקרונות: שוויון, אהבת האדם, חירות, אחווה. ועכשיו לך מפה, לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים".
טור שקיבל מתקפות גם מימין וגם משמאל, כאשר מו"ל גלובס, אלונה בר און, כתבה: "זה לא השמאל שלי", והוסיפה: "לא מבינה איך מדברים ככה בכלל ואיך מפרסמים את זה. כל הימין? אשכרה? מצטערת, זה משוגע בעיניי. אני לא מקבלת את השפה הזו על אף מגזר בישראל".
 
בטורו באתר "הארץ" הבוקר, כתב לוי כי הרבה על מה לזעום: ההכרזה שארגוני זכויות אדם הינם ארגוני טרור, ההצבעה בכנסת על טבח כפר קאסם וההחלטה לבנות אלפי דירות למתנחלים, היו אירועים שעוררו בצדק את זעמה של גלאון. אולם, כותב העיתונאי: "אך דווקא הזעם הזה חושף את חולשת השמאל: הוא מדבר וזה הכל. הימין פועל והשמאל מברבר. הימין מתנחל, משתולל, שורף, הורג, פוצע ומשתלט על אדמות - והשמאל שותק, או מתעד ומגנה".
בדבריו מאשים לוי גם את מפלגות השמאל שבממשלת בנט-לפיד. לדבריו, הממשלה פועלת צעדים בוטים נגד ארגוני זכויות אדם, והשמאל הציוני בממשלה "שותף לחרפה", והשמאל האמיתי "משתגע מכעס". 
אז נכון, בישראל לא היו כאלה שהצטרפו למאבק המזויין של הפלסטינים והפכו לטרוריסטים, ומוטב שכך חידד לוי, אבל "לא צריך להיות טרוריסט כדי לעבור מדיבורים למעשים. על הישראלים שבכל זאת מתנדבים להשתתף בהפגנות החופש, או לעזור במסיק או לתעד, אומר לוי: "הם בני אדם מופלאים, אך הם מעטים ביותר, השפעתם אפסית והתקשורת מתעלמת מקיומם או לפעמים אף מפלילה אותם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בולבול, אתם בשלטון, שכחת? (ל"ת)
    nuah 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לוי, הם מעטים כי הם שוליים הזויים כמוך (ל"ת)
    צחי 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור