תקשורת ומדיה

עמית סגל מסביר את המונח "גבעת כלפון אינה עונה"

העיתונאי הסביר בטורו בידיעות אחרונות: "בנימין נתניהו ויום טוב כלפון נועדו בחשאי השבוע, לפני ההצבעות המכריעות על תקציב המדינה, בפועל זה היה כמו מפגש מרגלים של המלחמה הקרה: כלפון עדכן את ראש הסגל של בנט, טל גן־צבי. הכל היה ממותקן, מואזן ומדווח"
מערכת ice |  3
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עמית סגל הקדיש את הטור שלו הבוקר (שישי) בידיעות אחרונות ליום טוב כלפון, הח"כ 'הנורבגי', האיש שעליו בנו באופוזיציה הרים וגבעות כדי שיסייע בהפלת הממשלה של נפתלי בנט ויאיר לפיד, אך ללא הצלחה.<
סגל שקרא לטור 'גבעת כלפון אינה עונה', כתב: "הם ישבו זה מול זה: הוותיק שבחברי הכנסת של הימין, מכהן בהפסקות קצרות עוד משנות השמונים של המאה שעברה, והטרי שבחברי הכנסת של ימינה, נורבגי בן 35. בנימין נתניהו ויום טוב כלפון נועדו בחשאי השבוע, לפני ההצבעות המכריעות על תקציב המדינה. זה היה השיא במאמצים של חודשים: להביא את הנורבגי הצרפתי מסיעתו של בנט להפיל את הממשלה בהצבעה המכריעה. בהתחלה נשלח יואב קיש בכנסת, אחר־כך יריב לוין בשיחות רציניות יותר. נכונותו של כלפון לבוא לפגישה עם אויבו המושבע של ראש הממשלה הנוכחי הייתה איתות, לכאורה, שיש על מה לדבר".

"בפועל זה היה כמו מפגש מרגלים של המלחמה הקרה: כלפון עדכן את ראש הסגל של בנט, טל גן־צבי. הכל היה ממותקן, מואזן ומדווח. נתניהו בא לשכנע את כלפון, כלפון – לאסוף מל"מ, מודיעין לפני מבצע, על נתניהו. בחדר התפתח ויכוח מי ימני יותר, ראש הממשלה הנוכחי או הקודם. כלפון הזכיר לנתניהו את חברון והסכם וואי, נתניהו טען שבפועל ויתר רק על שלושה אחוז, ושבנט מוכר את המדינה למרצ. איך זה נגמר בסוף, הראה אתמול לוח התוצאות בכנסת. אפשר להעריך שכלפון ויתר על מקום בטוח בכנסת הבאה ושדרוג מח"כ אלמוני לתואר אליל הימין, עמיחי שקלי על סטרואידים".
 
"הדעה המקובלת אומרת שאחרי התקציב ייפתח עידן רגוע יותר בקואליציה. אפשר להניח שייפתח, בפשטות, עידן אחר. כלפון וחבריו לאוסף האקלקטי הקרוי "סיעת ימינה" יפגשו בשנה הבאה, שנת התקציב הבאה, דילמה מסוג חדש: קל יחסית לעמוד בפיתויי הליכוד כאשר הדילמה היא ראש מפלגתם בנט, או נתניהו. אבל כאשר תתקרב כהונת לפיד, ודלתות משרד ראש הממשלה כבר יהיו פחות פתוחות, אי אז ב־2023, התמונה עשויה להשתנות. חלק נכבד מסיעת הליכוד הוא ממילא שכבות ארכיאולוגיות של עריקים משוריינים ממפלגות שונות, יש שם מקום לעריק או שניים מימינה".
 
"מה יעשה ניר אורבך אם יוצע לו לעמוד בראש חטיבה ציונית דתית בליכוד? האם יעדיף להישאר עוד כמה חודשים בדרך לפנסיה כמעט מובטחת? ההערכה של רוב ראשי הקואליציה היא שמישהו מהם ימצא את הקולב האידיאולוגי לפרק את הממשלה ולחבור לליכוד, בוודאי אם ימינה תמשיך בפלירטוט עם אחוז החסימה. כבר עכשיו, אין ממש מפלגה כזו. הבעיה של יש עתיד היא שלימינה כנראה אין עתיד".
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עמית כבר מגזים
    בן 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי עמית סגל נמצא על ענני אופוריה ורדרדים ביחס לעצמו. די כבר. מספיק עם כל הספקולציות. נביאים היו ואינם עוד. נשארו השוטים. לא ממליץ לסגל להיות ראש השוטים. תנוח קצת. מאחד שאוהב אותך.
    סגור
  • 2.
    דוחא -סכנין
    אוהד 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איצטדיון דוחא בסכנין -סכנת חיים ליהודים
    סגור
  • 1.
    שופר (ל"ת)
    שופר 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור