תקשורת ומדיה

גדעון לוי בהשוואה מצמררת: "מספרים של שואה, טרבלינקה יומיומית"

גדעון לוי בטור מטלטל ל"הארץ" על המחסור בביצים בעקבות ההוצאה להורג של מאות אלפי בעלי החיים החולים. לוי: "כשחברה מסיטה כליל את מבטה מהסבל שנגרם למי שחיים לצדה, המגפה האמיתית איננה של שפעת העופות, אלא של אטימת הלב"
מערכת ice |  9
גדעון לוי (צילום משה שי פלאש 90)
שפעת העופות עוטפת את הארץ ופותחת במשבר של מחסור בביצים ברשתות השיווק, מאות אלפי בעלי חיים הוצאו להורג וגדעון לוי החליט לפרסם הבוקר (חמישי) טור חריף עם השוואות מצמררות לשואה בעיתון "הארץ" בעקבות המחסור בביצים ושפעת העופות. לוי שם דגש על ההתעללות ותוהה: "מחסור בביצים? זאת הבעיה שלכם?"
לוי פתח וכתב: "מאות אלפי בעלי חיים חולים, שאנחנו קוראים להם בשם השטני "מטילות", מוצאים עכשיו להורג בדרכים אכזריות, ואנחנו עסוקים במחסור שלנו בביצים. אלפי ציפורים נודדות מתות אחרי מסע מפרך מהצפון הרחוק, ואנחנו עסוקים בנזק שנגרם לתיירות. קשה לחשוב על דרך בוטה יותר לשקף את היחס האנוכי של החברה לבעלי החיים כמו העיסוק בשפעת העופות, השוטפת עכשיו את הגליל".
 
בהמשך לוי התייחס ללולנים וכתב כי: "מצוקת הלולנים היא אמיתית, גם המחסור בביצים כואב, אפילו סגירת האגמון מצערת, אבל כשחברה מסיטה כליל את מבטה מהסבל שנגרם למי שחיים לצדה, המגפה האמיתית איננה של שפעת העופות, אלא של אטימת הלב. כשחברה גם נושאת באשם חלקי לפחות לסבל, אי אפשר להתעלם מצווחות האימה והכאב החנוקות העולות מהלולים במרגליות. הן צריכות להיות צווחות של אשם, גם אם הוא בוקע מגרון של תרנגולות טיפשות, רגע לפני השמדתן. בניגוד למה שמדווח, לא הלולים מושמדים שם, אלא התרנגולות. מאות אלפים, מספרים של שואה".
לוי התייחס בין היתר לתעשיית הבשר, לדבריו: "היחס לתעשיית הבשר מבוסס על שקרים, הסתרה, הדחקה והכחשה, שבלעדיהם היתה התעשייה הזאת קטנה בהרבה. את בתי המטבחיים אסור לצלם, גם תיעוד של הנעשה בלולים, ברפתות ובדירים נחשב למעשה חתרני של אקטיוויסטים קיצונים, שמזעיק משטרה. למה בעצם?"
 
לוי טען שצריך לחשוף את צרכני המוצרים לתהליך שהבשר או החיה עוברים עד לצלחת של הצרכן הישראלי: "אילו היו יותר בני אדם נחשפים לדרך שהחיה עושה מיום היוולדה ועד אנקול האטליז, מהרפת ועד ל'מילקי', מהדיר עד צלעות כבש, מהלול עד לפולקע, ומהבריכה עד לגעפילטע, כי אז רבים היו מדירים את עצמם לעד מבשר בעלי חיים. אילו היו יותר ישראלים נחשפים לאמת — בדיוק, אגב, כמו בעניין הכיבוש — היא היתה משנה את תודעתם. וכמו בקשר לכיבוש, יש מי שמגונן עלינו מפני האמת; חומת מגן, השומרת עלינו שלא נראה, לא נדע ולא נחשוב. רצוי דווקא שהציבור יראה את ההתעללות, את הטרבלינקה היום יומית — ואחר כך יחליט כל אחד לעצמו, אם הוא רוצה להשתתף בזה. שנדע את האמת על הסבל של עגל בן יומו, המופרד לנצח מאמו המתענה, על האנקות של פרה שחולבים אותה עד כלות, על אפרוחים המושמדים עם בקיעתם — ואחר כך נחליט, אם אנחנו רוצים בזה".
לוי מעלה אפשרויות על התמודדות עם התעללות ורעיונות כמו לרכוש פחות מוצרים. לוי העלה אייטם של משה גלעד ב"הארץ" שלטענת לוי האגמון "טומן בחובו זרעי פורענות של בצע כסף והתעללות בבעלי כנף".
לסיכום כתב: "ניחא האגמון, העגורים ישובו, הם בני חורין אף על פי שגם סבלם — לגווע בסוף מסע — מעציב. אבל עכשיו מטביעים מדי יום מאות אלפי תרנגולות חולות במי קצף, עורפים את ראשן ומשליכים אותן לאשפה. אפשר גם אחרת. אלמלא הלולים הדחוסים והאכזריים, המגפה גם לא היתה מתפשטת כך. אלו אמיתות, הנהירות לכל טבעוני, צמחוני, או אוהב בעלי חיים. אבל האמיתות הללו צריכות להיות נחלת הכל. מותר כמובן להיות קרניבור, אבל אסור מוסרית להיות כזה, בלי לדעת מה שעוללנו בדרך למי שנהפך לביף סטורגנוף הנימוח בפה. תראו את "מורתי התמנונית", ונראה אתכם אוכלים קלמארי על הפלנצ'ה בלי בושה".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    marriage solution
    isabella 02/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאוד מופתע מהניסיון המופלא ומהניסים של ד"ר אפטה שהתפשטו באינטרנט ובעולם. כשהוא עזר בנס לאנשים ברחבי העולם להחזיר את אהוביהם האבודים, יצרתי איתו קשר לאחר שעברתי כל כך הרבה עדויות של אנשים שונים כיצד הוא עוזר לי להחזיר את המאהב לשעבר שלי, סיפרתי לו על בעלי שעזב אותי לפני כ-8 חודשים, ויצאתי מהבית עם כל מה שיש לי, הייתי מבולבל כשהוא אמר לי רק לחייך ולהיות רגוע והבטיח לי שהוא יסתדר עם הכל תוך 48 שעות בלבד. אחרי היום השני שבעלי התקשר אליי, פשוט הייתי כל כך בהלם, בחרתי בשיחה ולא האמנתי למשמע אוזניי, הוא ממש התחנן שאסלח לו ואבטיח הבטחות בטלפון:drapata4@gmail.com או שאתה יכול הגע אליו דרך WhatsApp / Viber עם המספר הזה +1(425) 477-2744, אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת ממך את הגבר שלך לא משנה מה...
    סגור
  • 8.
    marriage solution
    isabella 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום לכולם אני רק חייב לומר את זה, אני גרוש כבר שנה ואני אף פעם לא מאמין שבעלי יבוא, עד שיצרתי קשר עם drapata4@gmail.com שעוזרים לי בנישואים שלי, אם תזדקקו לעזרתו תוכלו גם ליצור קשר אותו באמצעות whatsapp ו-viber: +1(425) 477-2744
    סגור
  • 7.
    אני רוצה את בעלי לשעבר בחזרה הביתה השנה
    לאה בן חמו 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה להודות לד"ר איגבינוביה כי הקוסם המאוד חזק שלו שעוזר לי להחזיר את בעלי, לפני כמה חודשים יש לי בעיה רצינית עם בעלי, במידה שהוא יצא מהבית, והוא התחיל לצאת עם אישה אחרת ותפסיק לחזור הביתה, ניסיתי כל מה שיכולתי לגרום לו לחזור הביתה, אבל כל המאמצים שלי היו חסרי תועלת עד היום שבו חברה שלי הגיעה אליי הביתה וסיפרתי לה את כל מה שקרה ביני לבין בעלי, ואז היא סיפרה לי על איש חזק בשם DrIgbinovia שהוא גם עוזר לה כשהיא הייתה באותה בעיה ואז אני פונה לד"ר Igbinovia ומספר לו הכל והוא אמר לי לא לדאוג יותר שבעלי יחזור אחרי שהוא יאכל ארוחת צהריים הכישוף חשבתי שזה היה בדיחה, ולהפתעתי הכי גדולה אחרי שסיים את הכישוף, הוא אמר לי שזה עתה סיים את הכישוף, להפתעתי הגדולה ביותר מזה שלושה ימים בלבד בעלי חזר הביתה כדי להתנצל בפניי, אנא פנה אליו במייל doctorigbinovia93@gmail. com או WhatsApp +12 162 022709 ו-viber +12066713285 והדרך הטובה ביותר להציל את הנישואים שלך
    סגור
  • 6.
    אולי לא נעים לקרוא אבל זו האמת. כל הכבוד לו! (ל"ת)
    אלון 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    השוואות
    אורני 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדרך כלל אני לא מסכים עם העיתונאי הזה אבל הפעם הוא צודק
    סגור
  • 4.
    מלך (ל"ת)
    סוף סוף 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 3.
    להשוות את חיסול העופות לטרבלינקה זו זילות שואת העופות (ל"ת)
    אפרוח דור שלישי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    זעקה אמיתית
    הראל 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 2
    עלינו לשמור על החיות צער בעלי חיים. גם לחיות יש רגשות אסור לפגוע בהן
    סגור
  • 1.
    ככלל לוי נגד האדם שצד או מגדל חיות למחייתו מאז ימי קדם (ל"ת)
    איתן 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור