תקשורת ומדיה

יאיר גולן מתקפל: "מצר על שימוש בביטוי לא מוצלח"

סגן שרת הכלכלה שעורר הבוקר סערה בראיון לערוץ הכנסת לאחר שכינה את תושבי חומש כ"תתי אדם" חזר בו בראיון לחברת החדשות: "אולי באמת זו אמירה מוגזמת"

מערכת ice |  1
יאיר גולן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, עורר הבוקר (חמישי) סערה לאחר שכינה מתנחלים כ"תתי אדם". האמירה עוררה סערה בכל קצוות הקשת הפוליטית, אין ספור פוליטיקאים, נבחרי ציבור ושרים יצאו נגד האמירה. הערב בראיון לחדשות 12, יאיר גולן חזר בו מהאמירה המטלטלת.
הבוקר בראיון לערוץ הכנסת, סגן השרה אמר כשנשאל על חומש: "הם תתי אדם, אנשים בזויים, קילקולו של העם היהודי, אסור לתת להם שום גיבוי, להוריד אותם בכוח מהמקום הזה, להחזיר את החוק והסדר למרחב, ההשתוללות הקיצונית והלאומנית הזו תביא עלינו אסון, אסור לתת להם להמשיך".
ראש הממשלה נפתלי בנט מיהר לנזוף בגולן וכתב בדף הטוויטר שלו: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. 'לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו'".
 

סגן השרה השיב לו: "התייחסתי בדברי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. איך נכון להתייחס לאנשים כאלה, איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".
הערב במהדורת החדשות, גולן השמיע קולות אחרים: "זו התבטאות שאולי באמת לא במקום שנאמרה מתוך סערת רגשות, מתוך כעס עצום. אבל מה שקורה שם באמת, הבעיה היא לא האמירות שלי, הבעיה היא שיש שם חבורה שבאופן שיטתי ועקבי פוגעת בחפים מפשע, פוגעת ברכוש, פוגעת בקברים, פוגעת באופן שיטתי בחיילי צה"ל".
כשנשאל האם הוא מתנצל, גולן החליט שלא לחזור בו והתחמק מהתנצלות מפורשת אלא הסתפק ואמר: "אני מצר על האמירה והביטוי הלא מוצלח".
צפו בסרטון:
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גאותן גרמני מתנשא חבל שנפצע, היה הולך ולעם ישראל שלום
    פרצוף זחוח גאותני 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איכס
    סגור