תקשורת ומדיה

אוהד חמו: "לא רואה שלום באופק"

אוהד חמו חושף בשיחה בפודקאסט לאתר סרוגים את המורכבות בתחום שהוא מסקר, ובדרך שהוא מאמין בה למרות האכזבות מהצד הפלסטיני: "מאכזב לראות איך הצד השני עדיין רואה בך דמון. ולמרות זאת אני מאמין ביצירת שיח לדו-קיום משותף"
מערכת ice | 
אוהד חמו בלב איסטנבול, היום (צילום חדשות 2)
הכתב בשטחים לענייני פלסטינים של חדשות 12, התראיין לפודקאסט "סורגים קצוות" של אתר "סרוגים", שפורסם היום (חמישי). בפודקאסט חמו מסביר למראיין אביב עגיב מדוע הוא פסימי בכל הקשור ליחסינו עם הפלסטינים.
"נכנסתי למקצוע הזה כי האמנתי ביכולת שלי לשנות דברים. 20 שנה אחרי אני יכול להודות בכך שההשפעה שלי היא מאוד מוגבלת. אכן זה לעיתים מאכזב לראות איך הצד השני עדיין רואה בך משהו כמעט לא-אנושי. וגם מהצד שלנו מאכזב לראות דה-הומניזציה כלפי אזרחים פלסטינים. אם כי הצד הפלסטיני יותר חזק בעניין הזה"
חמו סיפר על תפיסת עולמו ההומאנית שזוכה לאכזבות מרמת שיתוף הפעולה בצד הפלסטיני: "פעמיים השמאל זכה בשלטון - וזה נגמר במרחץ דמים. לכן אני יכול להבין את הציבור הישראלי שמאוד סקפטי לגבי תפיסת העולם הזו. גם אני כבר לא מדבר במונחים של שלום. עם זאת, אני חושב שאנחנו כחברה יהודית מחוייבים לאמות מוסר אחרות".
 
חמו שיבח את שר הביטחון גנץ שנפגש עם יו"ר הרשות אבו-מאזן בביתו בראש העין: "בני גנץ הוא אדם אמיץ. שיח עם הצד השני הוא הדבר הכי בסיסי בעולם, וזה מה שלצערי שלא היה כאן בעשור וחצי האחרונים" עם זאת חמו הרבה סקפטיות לגבי התכניות שהממשלה תיזום בנושא המדיני: "אני לא רואה שלום באופק, אבל אפשר לייצר שיח לדו-קיום משותף"
בנוגע למהומות בזמן מבצע "שומר החומות" שהתרחשו בערים המעורבות אומר חמו: "האם בפעם הבאה אני יכול להבטיח שלא יהיו מהומות כאלה? ממש לא. זה מדכא וזה מפחיד. וגם במערכת הביטחון אומרים, אי אפשר להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב ואפילו ביתר שאת".
חמו פרגן לחברו לחדשות 12, הכתב מוחמד מג'דאלה: "כוכב עולה, ידען, ואתה שואל את עצמך למה רק עכשיו מגיע איש כזה למיינסטרים התקשורתי? אני לומד ממנו הרבה על כל הנושא של ערביי ישראל, לרע"ם, ועוד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה