תקשורת ומדיה

קשת 12 סיבכה את שאשא ביטון? זו הנזיפה שקיבלה

שני חברי כנסת עתידים להופיע הערב על המסך בקשת 12. לא מדובר בראיון במהדורה או בתוכנית חיסכון - השניים לוהקו למקצה ה-VIP של מאסטר שף, ובועעדת האתיקה לא אהבו את הרעיון
מערכת ice |  3
מאסטר שף (צילום רונן אקרמן)
בזמן שחברי הכנסת שאשא ביטון ודודי אמסלם עתידים לעלות על המסך הערב בקשת 12 כמתחרים בנבחרת מאסטר שף VIP, היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק יוצאת היום במכתב הבהרה לחברי הכנסת  בו היא מחדדת את נוהל השתתפות והופעה בכלי תקשורת. לפי ההודעה שנמסרה לחברי הכנסת, הוזכר כי בועדת האתיקה נקבעה הבחנה בין שני סוגי הופעות בכלי התקשרת. במילים אחרות, מדובר בנזיפה לשני הח"כים.
סוג האחד מתייחס להופעה חד פעמית שהוגדרה  לפי המכתב, "לגיטימית ומקובלת המהווה חלק משגרת עבודתם של חברי הכנסת ואפיק מרכזי להבאת עמדותיהם בפני הציבור", ומולו הוגדרה, "השתתפות אסורה בתכניות תקשורת שונות. נקבע איסור על השתתפות באופן קבוע ומתמשך בתכנית טלוויזיה או רדיו או באמצעי תקשורת אחר כגון: כתיבת טור קבוע".
אפיק הבהירה כי "השתתפות של חברי הכנסת בתכניות שאינה כרוכה בכל מחויבות חוזית כלפי ההפקה או כלפי הגוף המשדר, אין בצידה תמורה, ולא הופכת את חבר הכנסת לחלק בלתי נפרד ומזוהה עם התכנית והערוץ המשדר אותה, ככלל, לא מעוררת קשיים אתיים. עם זאת, גם בהשתתפות מותרת, על חברי הכנסת שלא לפרסם את דבר השתתפותם בתכנית בצורה שעולה כדי קידום ושיווק תכנים מסחריים".
עוד צויין כי חבר כנסת שבוחר להופיע בכלי תקשורת צריך לבחון את מידת האתיקה בהופעתו מול חברי הכנסת הנוספים שמכהן לצידם. בפניה נכתב כי, "התלות ההדדית ויחסי הגומלין ביניהם מצד אחד מחויבי המציאות, ומצד שני טומנים בחובם פוטנציאל בעייתי.
מישעוד הסתבך לאחרונה בתחום היה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שאמור היה להתארח בתוכנית "סטנדאפ ניישן", תוכנית שצולמה ונערכה כבר וכמה שעות לפני הצילום נאלצו ברשת 13 להשמיט את הסשן של נתניהו שהיה בעיצומו של מירוץ בחירות.
 
בנוסף הוזכרו במכתב מקרים דומים שהתרחשו בכנסת ה-20 עם הופעתו של אורן חזן בתוכניתו של חנוך דאום וכן בתמיכתה של חברת הכנסת מירי רגב בתוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24.
חזן חמק אז מסנקציות בנושא כמו שתורץ אז, "מכוח העובדה שחה"כ חזן טוען כי סבר כי ההחלטה משנת 2012 חלה רק על תוכניות ריאליטי, ולכן לא היה במעשיו משום הפרה שלה, החליטה הוועדה שלא להטיל עליו סנקציה במקרה זה. עם זאת הוועדה מבקשת להזהיר את חברי הכנסת כי מכאן ולהבא הפרה של החלטה זו עלולה לגרור סנקציות בהתאם לסמכותה של הוועדה לפי חוק".
באותה כנסת גם מירי רגב הסתבכה בנושא כשהעלתה סרטון לרשתות החברתיות בו קידמה את תוכניתו של אייל גולן, "אייל גולן קורא לך" והחמיאה להפקה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איזו ועדת אתיקה, זו שלא קיימת?
    חופף חפפנים 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי אם האופוזיציה תרד מהעץ תהיה ועדת אתיקה במקרה הטוב, מערכת יקרה, אפשר להגיד שיועמ"שית הכנסת לא אהבה את הרעיון, או לחלופין שוועדת האתיקה דאז ראתה את הנולד אולי כדאי שהרשות השנייה או מועצת העיתונות תגיד מילה או שתיים על העריכה הקולית היצירתית של התוכנית, בין אנוכית ללא אתית פיזרו פודרה כדי לא להביך את עצמם, בסוף מרוב פודרה הם יצאו מרגול בטקס המשואות מגיע לכל השוטים שצופים בתוכניות האלו ובערוצים 12,13 שבונים על קהל יעד של שוטים. כולם ללא יוצא מהכלל שוטו! וגם אני שהקדשתי לאיוולת הזו יותר מעשר דקות כדי להבין מי נגד מי. הבל הבלים אמר קהלת וצדק
    סגור
  • 2.
    מרוקקים
    המצליף 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לכם ששני המרוקקים האלה מעניין אותם החוקים . הם באו להשתלט ולהכני כמה שיותר כסף לכיס . כך מקובל בפרלמנטים של ערבים
    סגור
  • 1.
    liordv100@gmail.com
    ליאור 02/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב שאשא?
    סגור