תקשורת ומדיה

יו"ר ועדת הכלכלה חושף: "גנץ לא מרגיש שבנט רימה"

ח"כ מיכאל ביטון מ"כחול לבן" התראיין ל"שבע תשע" ב-103FM ויצא להגנת ראש המפלגה ודרישתו לפנסיות הצבאיות. ביטון: "מדובר באפס עלות, זה מוריד את התקציב. גנץ לא ביקש שקל למשרד הביטחון על החקיקה הזו, הוא רק מסדר מצב קיים"
מערכת ice |  2
מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון מ"כחול לבן" התראיין הבוקר (שלישי) לתכנית "שבע תשע" של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לאולטימטום של שר הביטחון בני גנץ והדרישה שלו לשיפור הפנסיות הצבאיות. 
"יש צרכים ביטחוניים דחופים לחיזוק ההון האנושי בצה"ל ולעשות סדר בסוגיות פתוחות" אמר ביטון והמשיך "הכל אושר והוצבעו בממשלה. שר הביטחון אומר 'אני צריך לתת לצה"ל כלים כדי לבנות את ההון האנושי שלו'. לא ייתכן שכל שורת הנושאים תיתקע בגלל כמה חברי כנסת סוררים - לכן צריך לעצור, לסדר את זה ולהמשיך".
 
ביטון גם דיבר על העלויות וטען כי: "מדובר באפס עלות, זה מוריד את התקציב. גנץ לא ביקש שקל למשרד הביטחון על החקיקה הזו, הוא רק מסדר מצב קיים. זה לא יעלה שקל נוסף, זה יחסוך. עושים קמפיין על אנשי צה"ל".
ביטון התייחס גם למשבר הקואליציוני שנוצר: "פיצוץ הישיבה עם רה"מ? יש רגעים שבהם שר ביטחון הוא הפה של חיילי וקציני צה"ל ואנשי הקבע - היה שם תדרוך עיתונאים מקביל והדבר הזה קומם את שר הביטחון. גנץ ממש לא מרגיש שרה"מ בנט רימה אותו. יש שורה של נושאים שתומכים בצה"ל וצריך לגמור איתם ולא לשים אותם בצד". ביטון סיכם את הראיון ואמר: "יש צרכים ביטחוניים דחופים לחיזוק ההון האנושי בצה"ל. צריך לעשות סדר בסוגיות פתוחות".
כזכור, שר הביטחון בני גנץ כינס אתמול את סיעת כחול לבן, לשיח בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים באג'נדה של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות. בסיום הישיבה, החליט גנץ, בהסכמה של כלל חברי הסיעה, כי כחול לבן לא תיקח חלק היום בהצבעות במליאת הכנסת פרט להצבעת האי אמון. בפתח הישיבה, עדכן שר הביטחון גנץ, כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים.
בין הנושאים שהועלו: הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים ובהחלטת הממשלה. העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה. העברת מתווה הארכת תקופות שירות המעודכן והדיפרנציאלי, שיפחית עלויות למערכת הביטחון ויתן יותר ללוחמים – כפי שנקבע בהחלטת הממשלה. העברת חוק ממדים ללימודים. העברת החקיקה שתאפשר את דחיית קיצור השירות.
הוספת תקנים למנהל האזרחי לצורך אכיפה בשטחי סי כפי שנקבע בהסכמים הקואלציוניים. העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים. שיתוף כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ובפרט את יו"ר ועדת הכלכלה בתוכניות הכלכליות והוספת מענה בתוכנית הכלכלית לקשישים, לעסקים הקטנים ולאוכלוסיות עם הכנסה נמוכה. אישור הטבות לאוכלוסיית משרתי המילואים כפי שמציע משרד הביטחון בהצעת ההחלטה שתקועה מזה שבועות.
 
 
שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה. זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה״.
אחרי ההודעה של "כחול לבן", גורמים בכירים בקואליציה התראיינו ותקפו את גנץ ואז החל קמפיין של חברי הכנסת מהסיעה שהחלו לחזק את ידו של שר הביטחון. בהודעה נוספת שיצאה מהמפלגה נכתב: "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה״ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה״ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה׳׳ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה׳׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ביטון מאחז עיניים אם זה 0עלות אז למה גנץ מטפס על קירות? (ל"ת)
    איתן 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לדעתי לפיד מפחד מתוספת המנדטים לגנץ בעקבות החוק
    צבי 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות 5 מנדטים
    סגור