תקשורת ומדיה

קריאות להתנקשות בפוטין, הכור באוקראינה הופצץ :"צ'רנוביל כפול 10!"

סנטור לינדזי גרהאם קורא לעשות מעשה ולהביא לסיום חייו של נשיא רוסיה, לפנות בוקר הופצץ הכור הגרעיני זפוריז'יה באוקראינה, בכירי הממשל טוענים כי אם התחנה תתפוצץ העולם כולו יהיה בסכנה, ביידן התעדכן עם ז'לנסקי. כל העדכונים
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום Hadas Parush/Flash90, freepik)

המלחמה ברוסיה נמשכת ונכנסה לנקודת מפנה, כאשר החרם על המדינה התוקפנית במאבק מתרחב, בעוד אוקראינה ממשיכה לקבל סיוע צבאי והומניטרי מהמעצמות. ice מסכם לכם את כל האירועים כדי שתישארו מעודכנים.

09:14 ‏אוקראינה הודיעה: "הרוסים השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה", ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון לאחר השרפה במתקן הגרעין: "פעולות פוטין עשויות לאיים על ביטחונה של כל אירופה".
08:45 ‏משמר הגבול הפולני: כ-624.5 אלף פליטים מאוקראינה נכנסו למדינה מאז ה-24 בפברואר
08:01 ‏מנכ"ל יצרנית המל"טים הטורקית "בייקאר", בייראקטר, פרסם ציוץ שבו הוא תוקף את מוסקבה מבלי להגיד את המילה "רוסיה". הוא קורא לזלנסקי "גבר אמיץ", ומוסיף: "שהניצחון יהיה עם האמיצים שמגנים על ארצם מפני פלישה לא צודקת" 


 



07:34 שירותי החירום באוקראינה הודיעו שהשריפה שפרצה כובתה. השריפה פרצה כתוצאה מירי של חיילים רוסים על הכור, האחראי לאספקת 25% מתצרוכת החשמל של אוקראינה.

07:10 הנשיא ג'ו  ביידן שוחח הערב עם הנשיא וולודימיר זלנסקי מאוקראינה כדי לקבל עדכון על השריפה בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה.  הנשיא ביידן הצטרף לנשיא זלנסקי כשהוא קורא לרוסיה להפסיק את פעילותה הצבאית באזור ולאפשר לכבאים ולאנשי חירום לגשת לאתר. ביידן שוחח הערב גם עם תת-המזכיר לביטחון גרעיני של משרד האנרגיה האמריקני ומנהל המינהל הלאומי לביטחון גרעיני (NNSA) כדי לקבל עדכון על המצב במפעל.  הנשיא ימשיך להתעדכן באופן קבוע.

06:59 שירותי החירום באוקראינה מדווחים כי רמת הקרינה והאש בתחנה הגרעינית בזפוריז'יה נמצאים "בטווח הרגיל". בעדכון בחשבון הטלגרם הרשמי של הסוכנות נכתב: "מתוך 6 יחידות הכוח, אחת פועלת כרגע. תנאי בטיחות הקרינה והאש בתחנות הכוח הגרעיניות נמצאים בגבולות הרגילים"
06:37 הקולות נגד פוטין בארצות הברית מגיעים לרמה חדשה. הסנטור לינדזי גרהם קורא בטוויטר לרוסים להתנקש בפוטין נשיא רוסיה: "האם יש ברוטוס ברוסיה? האם יש קולונל שטאופנברג מצליח יותר בצבא הרוסי? הדרך היחידה שזה יסתיים היא שמישהו ברוסיה יוריד את הבחור הזה. אתה תעשה שירות נהדר למדינה שלך - ולעולם. האנשים היחידים שיכולים לתקן את זה הם העם הרוסי.  קל להגיד, קשה לעשות.  אלא אם כן אתה רוצה לחיות בחושך לשארית חייך, להיות מבודד משאר העולם בעוני מחפיר, ולחיות בחושך אתה צריך לעלות לצלחת".
06:24 החופשות ברוסיה בסכנה? מנכ"ל חברת AIRBNB אמר כי החברה תפסיק את כלל פעילותה ברוסיה ובבלארוס שתומכת בוולדימיר פוטין בלחימה באוקראינה.
06:02 ‏צרפת תספק לאוקראינה טילי נ״ט מסוג MMP שלהם נסורים מתקדמים וטיל כתף של ENFORCER, טיל נ״ט קל להפעלה בשיטת שגר ושכח לטווח קצר בעל ראיית לילה ויום. 
5:41 ‏אינטל מגנה את הפלישה לאוקראינה ומשעה את כל המשלוחים ללקוחות הן ברוסיה והן בבלארוס. בהודעה שפרסמה כתבה: "החברה מגנה את התוקפנות באוקראינה, המחשבות שלנו עם האנשים שנפגעו במלחמה".
3:12 הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומיתמסרה כי אף ציוד "חיוני" באתר תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה לא הושפע מהשריפה - כך לפי דיווח הרשויות באוקראינה
 
02:41 ‏דיווחים באוקראינה: אש פרצה בתחנת הכוח הגרעינית בזאפוריז'יה בעקבות הפגזות של צבא רוסיה. ראש העירייה הסמוכה הזהיר: "איום על שלום העולם", שר החוץ האוקראיני: "אם היא תתפוצץ - זה יהיה צ'רנוביל כפול 10"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה