תקשורת ומדיה

שלי יחימוביץ' מואשמת בגזענות: "לא מתביישת להשתמש במילה ניגר?"

חברת הכנסת לשעבר טענה: "נגיד שזמר לבן בארה״ב, בהופעה לפני קהל דמוקרטי ברובו, היה מביע שמחה שיש רק לבנים בקהל, ואיזה כיף שאין ניגר אחד - הוא היה מגורש בבושת פנים" כפרפרזה לתקרית של שלמה גרוניך, אבי ילאו יצא נגדה בהאשמות קשות: "את בדיוק, אבל בדיוק, הגזען שלא מודע לגזענותו"
מערכת ice |  5
שלי יחימוביץ' (צילום Tomer Neuberg/Flash90)
באה להסביר ויצאה עם נזיפה. שלי יחימוביץ' ניסתה לתת את הזווית שלה לתקרית בפסטיבל עין גב, בו אמר הזמר שלמה גרוניך דברים גזעניים כלפי המזרחים חרף טענת משפחתו שהדבר נעשה בשל דימנציה ממנה הוא סובל, אבל נקלעה לתקרית משלה עם הפעיל החברתי למען הקהילה האתיופית אבי ילאו.
יחימוביץ' כתבה: "נגיד שזמר לבן בארה״ב, בהופעה לפני קהל דמוקרטי ברובו, היה מביע שמחה שיש רק לבנים בקהל, ואיזה כיף שאין ניגר אחד - הוא היה מגורש בבושת פנים. אצלנו - נקרעים מצחוק, ואף אחד לא קם. אתם לא ארץ ישראל היפה, כמו שאתם מחשיבים את עצמכם, הקהל של פסטיבל עין גב. אתם ישראל המכוערת".
 
ילאו השיב: "תגידי, את לא מתביישת להשתמש במילה ״ניגר״? את בדיוק, אבל בדיוק, הגזען שלא מודע לגזענותו", יחימוביץ': "נו באמת אבי. ממש פקחת את עיני! ההקבלה היא לצורך הדגשת החומרה שבמה שגרוניך אמר, ולא נראה לי שזה דורש הסבר בקונטקסט של מה שכתבתי".
ילאו כתב: "ממש לא מתיימר. אבל אני די משוכנע שאת יודעת שהסיבה שאסרו להשתמש במילה הזו, ולא משנה לאיזו מטרה, נעוצה בעובדה שהמילה הזו מקפלת בתוכה הרבה כאב, סבל וגזענות שאנשים לבנים עוללו לאנשים שחורים!".
 
יחימוביץ' חתמה: "כשמלים קשות ופוגעניות, מיזוגניות וגזעניות, נכתבות בתוך טקסט ביקורתי - הן לא רק לגיטימיות, אלא מציפות את כל התופעות הכעורות שעדיין מתקיימות, חלק בלתי נפרד מהמאבק".
 
ילאו אמר את המילה האחרונה: "אגב, שלי, למרות שעבור רבים מהמגיבים כאן זה יהיה מורכב מדי, בנקודה הזו אני לגמרי מסכים איתך: קורבנות זנות הם לא כלי לשום כינוי גנאי גם לא בתוך טקסט ביקורתי".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אבי ילאו, ממש לא יצאת חכם ב"עימות".
    צביקה 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאת סתמי למדי.
    סגור
  • 4.
    הגזענים האמיתיים צצים להם כפיטריות לאחר הגשם
    מאיר כהן 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו טוב, היה להם את המורה הכי טוב. היטלר. אדולף היטלר 007
    סגור
  • 3.
    הפעם שלי צודקת.
    עמוס הנוקד 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשקראתי את הכותרת, הדבר הראשון שעלה בראשי "איזה גזענית" אבל כשקראתי את הכתבה ודברי ההסבר, הבנתי ששלי צודקת, אמנם אני לא מאיזור החיוג שלה, אבל אני מודה שהפעם הצדק עימה.
    סגור
  • 2.
    כולם צבועים!
    יורם ברט 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם באמריקה שבה אסור לומר 'ניגר' (אוי ואבוי) וגם כאן. אף אחד אפילו לא עוצר בדרך כדי לנסות ולהבין מה ומתי זאת גזענות ומתי זה פשוט העדר נימוסים, הכללות ושאר גועל נפש. (רמז: גרוניך גועל נפש ואיסור לומר 'ניגר' זה לא יותר מצביעות וטמטום.)
    סגור
  • 1.
    לא ברור
    יפה סתם 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה גרוניך פגע והעליב אותי א"ט (אשכנזי טהור) בכך שהשווה את האשכנזים לעדר של נחנחים / מורמים להוסיף לקינוח כינוי גנאי "ווזבוזים. כל האיליטה הזו שמתפרסמת ומתפרנסת מכך שיש לה קהל חושבת את עצמה למורמת ממנו והוא עפר לרגליה. את אש הגזענות שהם מפיצים במודע ולא מתוך תירוצים החל כנגד אתיופים דרך ספרדים וכלה האשכנזים שלא באים להם טוב האג'נדה המתנשאת שלהם צריך לדכא ביד קשה. צריך להעמיד אותה במקומה !!
    סגור