תקשורת ומדיה

חי: טקס יום השואה, בנט: "אל לנו לאפשר פלגנות"

ערב יום השואה והגבורה: מדינת ישראל מרכינה ראש ומתייחדת עם זכר הנספים בטקס המרכזי ברחבת גטו ורשה במוזיאון יד ושם
מערכת ice |  1
טקס יום השואה (צילום מסך)

בנוכחות נשיא המדינה ורעייתו ראש הממשלה נפתלי בנט ורעייתו, נשיאת בית המשפט העליון ובעלה, בנוכחות רא"ל אביב כוכבי ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי וניצולי שואה נפתח הערב הטקס המרכזי ברחבת גטו ורשה והדגל הורד לחצי התורן לאות אבל. מנחה הטקס הממלכתי דני קושמרו. 

הנשיא הרצוג: "אני עומד כאן ונושא על לוח לבי תמונה נדירה. השחור-לבן הוא שחור משחור, הנפש לא רוצה להאמין" נשיא המדינה דיבר על על אם שילדיה הפעוטים צופים בה בבור ההריגה ותהה מה עובר בראש של הילד שצופה באמו ברגעים הללו. האם שתק, האם הבין? מקרה פרטי, תמונה אחת מיני רבות, מה- 13 באוקטובר 1941. 
אסתר רדא עלתה על הבמה ושרה את "תחת זיו כוכבי שמים": נָח בַּמַּרְתְּפִים הַשֶּׁקֶט, דְּמִי הָרֶצַח מְחַלְחֵל: אֶל גַּגּוֹת נַפְשִׁי חוֹמֶקֶת, מִתְחַקָּה: אַיֶּךָּ, אֵל? נִשָּׂאוֹת בִּיבַב פָּרוּעַ, סִמְטָאוֹת וַעֲלִיּוֹת, וַאֲנִי מֵיתָר קָרוּעַ שָׁר אֲנִי לְךָ עוֹד זֹאת". 
ראש הממשלה נפתלי בנט נשא גם הוא דברים ופנה לאות כבוד גם אל יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפתח דבריו. "אני מחזיק בידי דף-עד, שתיעד את פרטיו הבסיסיים של יהודי אחד שנספה בשואה". מקורביהם של הנספים הם אלה שמילאו את פרטי הנרצח. בנט דיבר על שם פרטי חסר ושם משפחה רייך. תיאור נסיבות המוות: נלקחה מידי האם. גיל בעת המוות: חצי שעה. דבריו המצמררים של ראש הממשלה נתנו מילים ותוקף של סיפור אחד, חד פעמי, לתיאור השנים הבלתי אפשריות ההן. עוד אמר בנט בביקורת על השיח האלים ברשתות: "אסור, פשוט אסור לנו לאפשר לאותו גן של פלגנות לפרק את ישראל מבפנים". 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על נאום בנט
    חיים 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נאום שמציג את שאלת האנטישמיות בצורה טובה, את שאלת השואה במלוא חריפותה, אבל עם מסקנה שגויה ומעוותת, הכל גאווה וכוחי ועוצם ידי... אין לנו על מי לסמוך אלא על עצמינו... ועל הבריתות שאנחנו מעמיקים עם העמים שסביבנו... מי שמכיר את מוסר הנביאים יודע שעל זה הגיע החורבן, על המחשבה שיש לנו אדמה טבעית והיא ארץ ישראל, ושאנחנו יכולים לסמוך על בריתות מהעמים. בעוד האמת שכל הקיום של עם ישראל בעולם הוא על טבעי, וארץ ישראל ניתנה לנו בתנאי שנקיים את הברית עם ה', ואנחנו יכולים להתקיים רק במידה שאנחנו תולים את ביטחוננו בקב"ה, והאנטישמיות נועדה להזכיר לנו את זה כל הזמן עד שנבין. וזו גם האמת, שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים. אה, ולגבי שאלת האחדות, המסר וודאי נכון ביסודו, אבל למה לבנט לא מפריע הווטו של הממשלה על החרדים, האם זה לא נדרש כחלק מהאחדות, הכל זה סביב החיבור עם רע"ם ומרצ, חבל.
    סגור