תקשורת ומדיה

מרגש: בית חם להלומי קרב הוקם במשמר השבעה

יוזמה מבורכת של נשים הנשואות להלומי קרב, אשר הקימו בית חם לכל מי שחווה קשיים בימים המורכבים הללו: "מזמינים את כולם לבית החם שהקמנו, הלומי הקרב וגם כל אחד שמרגיש קושי בימים האלה"
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)

דניאל סער היא חברה בקבוצת נשים הנשואות להלומי קרב. לקראת יום הזיכרון, ביוזמה משותפת עם נט"ל וארגון נכי צה"ל, הן הקימו בית חם להלומי קרב לימים הקרובים לקראת הזיקוקים. הבית ממוקם במשמר השבעה. 

לדבריה, הן פנו לרון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, כדי למנוע את הזיקוקין בעיר, אך לדבריה "זאת הייתה סאגה מתמשכת,  שלחנו מכתבים ורק עכשיו נענינו בחיוב. מודים שנוכל להשתתף בחגיגות כל המשפחה". פנייתה נעשתה בסיוע השר חילי טרופר ואופיר סופר. 
 



בימי יום הזיכרון והמתיחות הבטחונית בעליהן חווים לחץ ודחק במימון גבוה יותר מאשר בימים רגילים וזה נותן אותותיו על המשפחה. בדיוק לשם כך הן הקימו את הבית החם. הבית החם קולט אנשים עם קשיים יומיומיים ולאו דווקא פוסט־טראומתיים, כי לא תמיד ההגדרות מדויקות. "לא כולם מאובחנים ולא כולם יודעים שיש להם פוסט־טראומה. הם פשוט יודעים שבזמן הזה, יש להם תחושות אחרות בגוף".

"במשפחות שלנו זה צרות של עשירים, אבל יש כאלה שאין להם מעגל משפחתי תומך. שמעתי אפילו על הלום קרב שישן בבית קברות עם חברים שלו". לדברי סער, הם מתארגנים על צוות בהקדם האפשרי: "בבית הזה יהיו בקרוב אנשים פרטיים שיגיעו להתנדב ולעזור ולהירתם וכן נמצא את אנשי הטיפול שיגיעו לסייע, זה יקרה תוך שעות".  
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה