תקשורת ומדיה

עיתונאי תחת מעקב: האם התחקיר ישודר הערב?

אבי עמית, כתב ותחקירן "זמן אמת", המשודרת בכאן 11, הגיש תלונה במשטרה נגד המיליארדר דן גרטלר: "שכר חוקר פרטי שצילם בביתי בניסיון לעצור את שידור התחקיר שאני מכין עליו"
מערכת ice |  6
דן גרטלר (צילום יוטיוב)

היום (רביעי) אמורה להיות משודרת תוכנית פתיחת העונה השישית של "זמן אמת" ובמרכזה התחקיר שעורך העיתונאי והתחקירן אבי עמית בחודשים האחרונים סביב החשדות הכבדים כנגד המיליארדר דן גרטלר שהובילו אותו להסתבכות עם ממשלת ארצות הברית. התחקיר עוסק גם בהתגייסותו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן כדי לסייע לגרטלר להסיר ממנו את הסנקציות האמריקאיות.
 


עמית הגיש בסוף השבוע תלונה במשטרת תל אביב על סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות נגד היהלומן והמיליארדר דן גרטלר לאחר ששלח חוקרים פרטיים שצילמו במצלמה נסתרת בתוך ביתו הפרטי של עמית, במטרה לעצור ולמנוע תחקיר של "זמן אמת" שגרטלר עומד במרכזו, כך על פי וואלה! ברנז'ה. על פי הגורמים, חוקרים פרטיים נשלחו לתעד שיחה בתוך ביתו הפרטי של עמית.

כך כתב עמית בטוויטר שלו: "מאירועי הימים האחרונים: חוקר פרטי מטעמו של דן גרטלר התחזה לנהג של מרואיין וצלם בסתר בתוך הבית הפרטי שלי בעת ריאיון שקיימתי איתו. את החומרים ערכו אנשיו של גרטלר לסרטון מבושל ואז שלחו אותו לבכירי @kann בניסיון למנוע את שידור התחקיר. זה לא יעזור להם".
 


"ביום רביעי בערב יגיע אל סופו מסע שנמשך כבר חצי שנה וכלל צילומים בארבע יבשות, שלוש שפות, שני חדרי עריכה שעבדו במקביל ואחד דן גרטלר - שלא מוכן שיעשו עליו תחקירים. על מסע הלחצים חסר הגבולות שאנחנו נתונים לו בימים האחרונים עוד אספר בהמשך, בינתיים תנו לי לתת לכם ספוילר קצר>>>

במקביל, עורך התכנית שיגר מכתב לגרטלר באמצעות עורכי דינו ובו הבהיר: "החומרים שהוצגו בפנינו מעוררים שאט נפש, לשון המעטה. ניכר שאינכם בוחלים באמצעים על מנת לסכל את שידור התחקיר ובכוונתנו לעמוד על כך שכל מי שנטל חלק במהלכים הפסולים האלה ייתן את הדין על מעשיו. אין בכוונתנו להיכנע נוכח הניסיונות הביריוניים לאיים על עיתונאים תוך פגיעה בפרטיותם, הכפשתם וניסיון לפגוע במוניטין שלהם. אם אתם סבורים כי באמצעות שיטות פעולה אלה יעלה בידיכם למנוע דיון ציבורי ופתוח בעניין נשוא התחקיר - טעות בידיכם".
 
היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות, עו"ד אמיר בשה, כתב: "מהמידע שהגיע לרשותנו עולה חשד לפגיעה של ממש בפרטיותו ובמזיד, אך ורק בשל עבודתו העיתונאית, במה שנחזה לניסיון סחיטה חמור ולהלך עליו אימים כדי למנוע פרסום תחקיר עיתונאי בתוכנית זמן אמת בכאן – תאגיד השידור הישראלי.
"חופש העיתונות הוא חלק מחופש הביטוי ומזכות הציבור לדעת. עיתונות חופשית היא תנאי הכרחי לדמוקרטיה והעיתונאים מבצעים את מלאכתם העיתונאית כדי לשרת את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת. ולכן זכותם לשמירה על חופש העיתונות מהווה נדבך יסודי בדמוקרטיה.
"מעבר לפגיעה האישית במזיד לכאורה בעיתונאי, עולים ממנה שאלות בעלות חשיבות ציבורית וחשיבות בבירורה בדחיפות בשים לב, הן להשלכה הישירה שיש בניסיון להצרת צעדים ולפגיעה בעצמאותם של עיתונאים, והן בפגיעה במעמד מקצוע העיתונאי. על אחת כמה וכמה, לאור עיסוקו של העיתונאי כעיתונאי חוקר אשר מקדם תחקירים על גורמי רבי-כוח במסגרת תוכנית תחקירים בשידור הציבורי והפגיעה החמורה הנטענת בו באופן אישי על רקע זה, בניסיון לסחיטת עיתונאי ולהלך עליו אימים, כולל היבטים ציבוריים והשלכות רוחב החורגות מהמקרה הקונקרטי. 
"אנו קוראים לכם לפעול לבירור התלונה בדחיפות נוכח חומרת הדברים העולים מן התלונה, ומעבר לכך ובשים לב לפגיעה הציבורית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת והאפקט המצנן של התנהלות מסוג זה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    קרנו של אבי עמית רק עלתה בעקבות עמידתו מול גרטלר הפושע (ל"ת)
    גיא 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פשוט רדיפה בשביל רייטינג!גרטלר צדיק נותן לענים מכל הלב (ל"ת)
    מש משה 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    דן גרטלר העם איתך. אל תירא מהם!!! אתה גדול מהכל!!!!! (ל"ת)
    נועם 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    דן גרטלר העם איתך (ל"ת)
    נועם 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מה שגרטלר עשה לא עשו מקום המדינה!
    אחד שמכיר 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 2
    שנים של נתינה ועזרה אין סופית.למגון של אנשים.רק קנאים ועלובי נפש רודפים אותו בחינם.
    סגור
  • מחכה להפסקה
    עובד מכרה בן 12 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די נו
    סגור