תקשורת ומדיה

הוליווד נגד ישראל: אלו 126 האמנים שיצאו במהלך חריף

פדרו אלמודובר, טילדה סווינטון, מארק רופאלו דורשים "אחריות מלאה" על הריגת העיתונאית הפלסטינית. המכתב, שנחתם על ידי 126 אמנים, בהם גם קן לואץ', מייק לי וג'ים ג'רמוש, מגנה גם את המתקפה של משטרת ישראל על אבלים בהלוויה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו אקלה
מערכת ice |  7
הוליווד (צילום Queryzo. grauschleier entfernt, stromkabel entfernt, farben kr?ftiger)
פדרו אלמודובר, סוזן סרנדון, קן לואץ', מייק לי, טילדה סווינטון, מארק רופאלו, אסיף קפאדיה, מרים מרגוליס, בוטס ריילי, ג'ים ג'רמוש, סטיב קוגן, נעמי קליין, האני אבו אסד ופיטר גבריאל נמנים עם קבוצה של 126 אמנים ציינו את שמם על הצהרה שקוראת ל"צעדים משמעותיים כדי להבטיח אחריות על הרג שירין אבו עקלה וכל שאר האזרחים הפלסטינים".
העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית הידועה ומוערכת מאוד, שעבדה עבור אל-ג'זירה במשך 25 שנה, נורתה ונהרגה בזמן שסיקרה פשיטה של ​​הצבא הישראלי בג'נין בגדה המערבית. מותה, שהושלך על הכוחות הישראליים מצד עדי ראייה וגם על ידי אל-ג'זירה, כמו גם האלימות שפרצה בהלווייתה במזרח ירושלים כאשר משטרת ישראל תקפה אבלים ונושאי פנים, עוררו גינוי ברחבי העולם.
 
"אנו מוטרדים מאוד מההרג של כוחות הכיבוש הישראלי של העיתונאית הפלסטינית המוערכת שירין אבו עקלה, כשהגיעה, לבושה באפוד עיתונות מסומן בבירור, לדווח על פלישה ישראלית לעיר הכבושה ג'נין ביום רביעי שעבר. בעודנו צערנו על אובדנה, קראנו לתת דין וחשבון מלא למבצעי הפשע הזה ולכל מי שהיה מעורב באישורו".
עוד נכתב: "ההתקפה של כוחות ישראליים חמושים בכבדות על אבלים פלסטינים הרתיעה והחרידה אותנו עוד יותר. חיילים הכו ובעטו אבלים ונושאים בשטח בית החולים סנט ג'וזף במזרח ירושלים הכבושה, כדי למנוע מהם לשאת את ארונו של אבו עקלה ולצעוד לכנסייה לטקס הלוויה המתוכנן. מה עלינו לעשות עם החוצפה והאכזריות של ההתקפה הזו על כבוד האדם?"
המכתב נמשך: "הריגתה של שירין אבו עקלה היא הפרה חמורה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי ומתקפה על העיתונות וחופש הביטוי. מומחי האו"ם ומומחי זכויות האדם הבינלאומיים אמרו כי זה עשוי להוות פשע מלחמה וצריך להיות כפוף לחקירה בינלאומית עצמאית ושקופה. עם זאת, זה רחוק מלהיות אירוע בודד"
"כאשר המדיניות של ישראל מפרה באופן בוטה חוקים ונורמות בינלאומיות, זה בגלל שמעצמות המערב סיפקו באופן עקבי כיסוי דיפלומטי לכך. לא נעלם מעיניהם שבעוד שממשלותינו מיהרו להטיל חרמות וסנקציות גורמות בתגובה לפלישה הבלתי חוקית של רוסיה לאוקראינה ולאכזריות ההתקפות שלה על אוכלוסייה אזרחית, אותן ממשלות ממשיכות לממן ולהגן על הכיבוש הישראלי בן עשרות השנים. והפרות חמורות של זכויות אדם נגד פלסטינים".
לסיום קראו: "אנו קוראים לממשלות שלנו להפסיק את הצביעות שלהן ולפעול בעקביות ביישום החוק הבינלאומי וזכויות האדם. אנו קוראים להם לנקוט בצעדים משמעותיים כדי להבטיח אחריות להרג של שירין אבו אקלה וכל שאר האזרחים הפלסטינים. אסור להיות מוסר כפול בכל הנוגע לזכות האדם הבסיסית לחופש מרדיפות ודיכוי ולזכות לחיים ולכבוד".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ככל שבנט פותח לישראל את הרגליים, כך יטחנו אותה יותר! (ל"ת)
    ויטלי 05/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    בורים מוסתים
    מישהו 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    126 זה לא הוליווד נכד ישראל.זה 126 בורים שמצייתים לדורסנות האיסלאם.
    סגור
  • 5.
    כל הכנופייה הזאת ידועה כחלאות סמאל-אנטישמים ותומכי טרור
    אחמד הציוני 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק הרבה דם יהודי שפוך יכול להשביע את צמאונם. כמעט כולם קומוניסטים מגוון כזה או אחר. לפני 82 שנה הם היו תומכים בצורר היטלר ובווסאל שלו אבי 'השעב הפילסטיני', המופתי הערבו-נאצי חאג' אמין אל-חוסייני, כמו הקומוניסטים בארץ.
    סגור
  • 4.
    כל הכנופייה הזאת ידועה כחלאות סמאל-אנטישמים ותומכי טרור
    אחמד הציוני 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק הרבה דם יהודי שפוך יכול להשביע את צמאונם. כמעט כולם קומוניסטים מגוון כזה או אחר. לפני 82 שנה הם היו תומכים בצורר היטלר ובווסאל שלו אבי 'השעב הפילסטיני', המופתי הערבו-נאצי חאג' אמין אל-חוסייני, כמו הקומוניסטים בארץ.
    סגור
  • 3.
    126+1 נהגים בעצומת נגד-בישראל לא משחקים זה החיים שלנו! (ל"ת)
    איתן 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב
    ישראל 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין מה להסביר לגוי ממוצע למה יהודי צודק הניקו אותו על שינאה ליהודים מעטים הם שאינם יהודים מובחנים את הרדיפה התמידית לעם היהודי. כל שכן שמקבלים סיוע מיהודים ששונאים את עצמם
    סגור
  • 1.
    שחקנים
    ?????? 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הם חיים בלל לנד איפה הם היו כאשר רצחו 15 ישראלים
    סגור