תקשורת ומדיה

בית הכנסת הפריע? הבית הגאה עובר אחרי 5 שנים

לאחר חמש שנות פעילות, עובר הבית הגאה בבאר שבע מקום. המבנה שממומן על ידי העירייה לאחר הפגנות מחאה על ביטול מצעד הגאווה בעיר, עובר בעקבות התפתחות והרחבת הפעילות. יש אחרים הטוענים כי לחץ מתפללי בית הכנסת ממול הוא הסיבה למעבר
מערכת ice | 
דגל הגאווה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הבית הגאה בבאר שבע עובר מקום לחדש וזאת לאחר חמש שנים, כך על פי הדיווח היום (שני) של יעקב לוי במיינט באר שבע. הסניף הדרומי יעבור לרחוב אחר בעיר העתיקה, וזאת ככל הנראה כבר בעוד חודשיים במהלך חודש אוגוסט בטקס חניכה חדש שייערך בנוכחות ראש העיר רוביק דנילוביץ'.
אולם מאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש, כאשר היו דיווחים כי המעבר קשור דווקא להימצאות בית כנסת מול הסניף הגאה בבירת הנגב, וכי מאז חניכתו בשנת 2017, התעוררה התנגדות מצד מתפללי בית הכנסת על כך שבחרו לבנות את הסניף הגאה דווקא מולו.
 
על פי הדיווח במיינט, בקהילה הגאה מתעקשים שהדבר אינו נכון, והמעבר אינו קשור להתנגדות מתפללי בית הכנסת. כך אמרו בכתבה של לוי כי המעבר מגיע בגלל שפעילות הסניף התרחבה והמקום כבר היה קטן מדי עבור המשתתפים.
לסניף הבאר שבעי היסטוריה ענפה, כאשר הסניף שאגודת הלהט"ב הוקם אי שם בשנת 2000, ובמשך תקופה ארוכה היה הסניף היחידי שהיה פעיל פרט לסניף בתל אביב. לאחר סערה בשנת 2017 סביב קיום מצעד הגאווה ברחוב הראשי וביטולו בסופו של דבר, בקהילה הגיעו להסכמה עם העירייה ולראשונה קיבלה הקהילה הגאה מבנה שמומן על ידי העירייה, וזאת לאחר 16 שנה בהן העמותה שכרה מבנה.
 
כאמור, עתה, לאחר חמש שנות פעילות ברחוב סמילנסקי 36 בעיר, יעבור הבית למשכנו החדש בחודש אוגוסט הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה