תקשורת ומדיה

ראש הממשלה מגיב לראשונה לפרשת סרסור הסוהרות

לאחר הפרסום החדש בנוגע לפרשת סרסור הסוהרות התייחס ראש הממשלה יאיר לפיד לפרשה והבטיח: "אנחנו צריכים לעשות יותר"
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום אלעד גוטמן)
לאחר שנחשף כי שש חיילות-סוהרות לשעבר ששירתו בכלא גלבוע, התלוננו כי סורסרו על ידי קציני שב"ס וחוו הטרדות מיניות ואונס על ידי אסירים ביטחוניים כעת הגיע תורו של ראש הממשלה יאיר לפיד להגיב לפרשה אותה דאגו לטייח בפרקליטות, בשב"ס ובמשטרה. כמו כן בסדרת ציוצים שפרסם במהלך שעות הצהריים (ראשון) התייחס גם לפרשת הכדורגלנים והקטינות.
 
"האלימות כלפי נשים היא כתם על המדינה והיא לא יכולה להמשך" כתב לפיד. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, נחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשיית הקטינות".
 
לפיד הבהיר כי על אף הסמיכות בין הפרשות אין ביניהן קשר כמובן "כל המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראה שהופנתה כלפי נשים. זה תפקידנו כחברה וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה".
 
ראש הממשלה גם התייחס לחקירת הפרשה: " לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירותה בידי מחבל. אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם שר הבט"פ ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. אנחנו נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים ונבטיח שארועים כאלה לא ישנו".

לסיום כתב לפיד: "הממשלה הזו עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. יותר מ-200 מיליון שקל הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה. זה כמובן רחוק מלהיות מספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ונעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית, ובטוחות כשהן יוצאות מהבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה