תקשורת ומדיה

סין תקפה במצר טייוואן: "טילים מדוייקים" בתום ביקור פלוסי

סין טוענת כי טייוואן השכנה היא טריטוריה שלה וגינתה את ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי באי. טילים מתקדמים נורו היום (חמישי) למים הטריטוריאליים של טייוואן לאחר עזיבת פלוסי. "התוצאה הושגה", אמרו הסינים, "התנהגות לא הגיונית", ענו בטייוואן. תרגילי ירי סיניים צפויים להימשך עד יום ראשון
מערכת ice | 
ננסי פלוסי (צילום ויקיפדיה)
סין טוענת שהצבא שלה ביצע בהצלחה "תקיפות טילים מדויקות" במצר טייוואן ביום חמישי, יום לאחר שיו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי עזבה את האי.
סין גינתה שוב ושוב את ביקורו של פלוסי בטייוואן, שסין טוענת כטריטוריה משלה, ואיימה לפעול. ביום האחרון שלה בטייוואן, חיל הים וחיל האוויר של סין החלו לבצע תרגילים צבאיים בשישה אזורים מסביב לטייוואן, עם כמה חופפים למים הטריטוריאליים של טייוואן.
 
ארה"ב הגיבה בפריסת מספר ספינות מלחמה לאזור.
"תקיפות טילים מדוייקים באש חיה חמושים ארוכי טווח בוצעו על מטרות נבחרות באזור המזרחי של מיצר טייוואן", נמסר בהצהרה של פיקוד התיאטרון המזרחי של צבא השחרור העממי, הזרוע הצבאית של המפלגה הקומוניסטית השלטת.
"התוצאה הצפויה הושגה", הוסיף צבא סין. הפיקוד הצבאי לא מסר פרטים נוספים.
משרד ההגנה של טייוואן אמר כי כוחות הצבא שלו עוקבים אחר התנועות הסיניות תוך הקפדה להימנע מכל עימות שעלול להסתכן בהסלמה של המצב. "ההתנהגות הלא הגיונית" של סין שיבשה את השלום והיציבות באזור, אמר המשרד.
"נשלב מאמצים כדי לשמור במשותף על הביטחון הלאומי ושלמותה הטריטוריאלית" של טייוואן, נאמר בהצהרה.
 
סוכנות הידיעות Xinhua, התקשורת הרשמית של סין, דיווחה שהתרגילים הצבאיים התמקדו ב"מצור, תקיפת מטרות ימיות, פגיעה במטרות קרקעיות ושליטה במרחב האווירי".
התרגילים צפויים להימשך מיום חמישי עד ראשון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה