תקשורת ומדיה

שן אדם מלפני 1.8 מיליון שנה נמצאה בחפירות ארכיאולוגיות

סטודנט בריטי מצא את השן האנושית המוקדמת בת 1.8 מיליון שנה בג'ורג'יה, בדרום הקווקז, שבה נמצאת אחת ההתנחלויות הפרהיסטוריות המוקדמות ביותר מחוץ לאפריקה

מערכת ice |  4
שן קדומה (צילום דיוויד צ'יקשווילי)
ארכיאולוגים בג'ורג'יה מצאו שן בת 1.8 מיליון שנה השייכת למין אנושי מוקדם. המדענים אומרים שהממצא מסמל את האזור כבית לאחד מהיישובים הארכאיים הפרהיסטוריים הקדומים ביותר באירופה, אולי בכל מקום מחוץ לאפריקה.
מרכז המחקר הלאומי לארכיאולוגיה ופרהיסטוריה של גאורגיה דיווח ביום חמישי כי מדענים גילו את השן ליד הכפר אורוזמני, כ-100 ק"מ (60 מייל) דרומית-מערבית לבירת גאורגיה, טביליסי. גם כלי אבן וגם שרידי בעלי חיים נמצאו קודם לכן בשטח האנדרטה הארכיאולוגית אורוזמני, אך זו הפעם הראשונה שבה נמצאו שרידי הומו ארקטוס.
 
אורוזמני ממוקמת ליד העיירה דמניסי, שבה נמצאו גולגולות אנושיות מתוארכות לגיל 1.8 מיליון שנה בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. ממצאי דמניסי היו התגלית העתיקה ביותר בעולם מסוגה מחוץ לאפריקה וכזו ששינתה את הבנתם של המדענים לגבי האבולוציה המוקדמת של האדם ודפוסי ההגירה.
מקומה של גאורגיה בהיסטוריה האנושית - התגלית האחרונה, באתר 20 ק"מ מדמניסי, מספקת ראיות נוספות לכך שאזור דרום הקווקז ההררי היה ככל הנראה אחד המקומות הראשונים שבהם התיישבו בני אדם קדומים לאחר שהיגרו מאפריקה, אמרו מומחים.
"אורוזמני, יחד עם דמניסי, מייצגים את מרכז התפוצה העתיקה ביותר של בני אדם קדומים - בעולם שמחוץ לאפריקה", אמר מרכז המחקר הלאומי לארכיאולוגיה ופרהיסטוריה של ג'ורג'יה, והכריז על גילוי השן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מההה
    אבו רמי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתוך של פלסטיני????????
    סגור
  • 3.
    ג'וגרג'יה!? (ל"ת)
    אסף כ"ץ 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בוודאי
    יהודי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתברר שזו השן של הארכיאולוג.
    סגור
  • 1.
    לא יכול להיות
    משה רבינו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העולם קיים ה'תשפ"ב שנים... מישהו פה משקר
    סגור