בארץ

קרעי מכריז מלחמה נגד התאגיד: "אין גיוון, זה נכשל"

במהלך כנס שהשתתף בו טען שר התקשורת הנכנס שלמה קרעי כי תאגיד השידור הציבורי כשל במשימתו ואמר "אני חושב ששידור ציבורי זה פסול", דרעי גם חשף "ערוץ 14 דלוק אצלי בלשכה"
מערכת ice | 
שלמה קרעי (צילום עדי כהן צדק)
"אני חושב ששידור ציבורי זה פסול", כך התבטא שר התקשורת שלמה קרעי במהלך ראיון שהעניק לרועי כ"ץ בכנס העיתונות השנתי "2023 DIGIT לעיתונות אונליין" של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת רייכמן.
בהמשך הכנס שר התקשורת התייחס השר קרעי לתפוח האדמה הלוהט – סגירת תאגיד השידור הציבורי, לדבריו המהלך תואם את השקפת העולם של "הימין והליכוד". "כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק". בהמשך אמר קרעי: "בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים".
בהמשך קרעי אמר את מה שבעיניי רבים היא הסיבה לכך שבליכוד כל כך נחושים לסגור את התאגיד – תפיסת העולם של מנהלי הערוץ: "אחת המטרות של השידור הציבורי הוא לייצר מגוון של דעות בשידור הציבורי, גם המועצות, הכבלים והלווין והרשות השנייה – זה נכשל"
בהתייחס לשאלה האם מפריטים או סוגרים רק את החדשות או גם את הטלוויזיה, הרדיו והדיגיטל השיב השר קרעי: "המדינה יכולה לתעדף ולתמרץ הפקות. יש סדרות שהתאגיד מפיק, שזה מודל עסקי שגוי. קופה ראשית למשל, בשוק הפרטי היינו יכולים לממן את זה דרך המוצרים שרואים בסדרה. אבל מי מממן? הציבור".
בהמשך דבריו קרעי גם העניק הצצה להרגלי הצפייה האישיים שלו "כדי לייצר העדפה מתקנת ערוץ 14 פתוח אצלי בלשכה". והוסיף "יש הטיה מוחלטת ומשמעותית, אתה רואה את זה בפאנלים ובהבעות הפנים של השדרנים המרכזיים. אני לא רוצה לעשות רגולציה על תוכן. אני לא רוצה לומר להם מה לשדר ואיך לשדר. אני רוצה שהציבור ומגוון הדעות שלו יבוא לידי ביטוי בתקשורת ולא אני".
 
לסיום קרעי לא פספס הזדמנות לתקוף את הממשלה הקודמת: "לא באנו והבטחנו ממשלת ימין והקמנו ממשלה עם האחים המוסלמים. אין לי עניין עם משטור התוכן. השידור הציבורי והמועצות הם חסם משמעותי. שחקנים חדשים לא יכולים כשיש שחקן מועדף, הבן המועדף".
התייחסות אגודת העיתונאים ירושלים לדברי שר התקשורת, שלמה קרעי: "מתברר ששבוע לאחר שנכנס לתפקידו, שר התקשורת, שלמה קרעי כבר סיים ללמוד את הנושא והחליט ש'אין מקום לשידור ציבורי בישראל'. אגודת העיתונאים ירושלים המאגדת מאות מעיתונאי תאגיד השידור הישראלי ועובדיו, קוראת לשר לקחת שיעור נוסף מנשיא ארה"ב, ביידן שמצא לנכון להגדיל את תקציב השידור הציבורי דווקא בערש השוק החופשי והתחרות הרב ערוצית. כמו בוושינגטון, הגיע הזמן שגם בירושלים יחדלו מהניסיונות להלך אימים על השידור הציבורי ויכירו בחשיבות שמירת קולו העצמאי במפת התקשורת הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה