תקשורת ומדיה

התאגיד תוקף את השר קרעי: "ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור"

ראשי תאגיד השידור גיל עומר וגולן יוכפז משיבים אש לטענות שר התקשורת קרעי: "שיאו של הליך מתמשך מצדך לפגוע בכל דרך בתאגיד ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע. השידור הוא ציבורי ולא ממשלתי - לא קיבלנו מכתב כזה משום שר תקשורת" 
מערכת ice |  2
שלמה קרעי, גולן יוכפז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עדי אורני, ויקיפדיה)
לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי טען כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית – מגיעה התגובה הנזעמת וההחלטית של ראשי התאגיד.
מאז נכנס לתפקידו עושה שר התקשורת כל שביכולתו לפגוע בתאגיד השידור, בטענה שאין הצדקה לממן שידור כזה מכספי ציבור, כשברקע מהדהדת אמירתה של השרה מירי רגב "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו". הבוקר (רביעי) הגדיל השר לעשות ושיגר מכתב חריג לתאגיד בו מחה על אופן סיקור המאבק נגד הרפורמה המשפטית.

יו"ר מועצת כאן תאגיד השידור, גיל עומר ומנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז שיגרו הערב מכתב תגובה נזעם לשר ובו ציינו: "קיבלנו בצער את מכתבך, שאין לראות בו אלא ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון. המכתב, כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצדך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו.
"חוק השידור הציבורי הישראלי, תשע"ד-2014 מונע התערבות מכל סוג שהוא מצד גורמים פוליטיים ומצד נושאי משרה בתכנים המשודרים בתאגיד, ומדגיש את ההכרח בשמירה על עצמאותו המלאה. לא לחינם מוגדרים שידורי התאגיד כשידור ציבורי ולא שידור ממשלתי. מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי.
"על אף כל אלה נבהיר – אנו דוחים מכל וכל את הטענות העולות ממכתבך. תאגיד השידור הישראלי הוא גוף התקשורת המאוזן והמגוון בישראל – הן מבחינת עובדיו והן מבחינת תכניו, הוא עומד בכל דרישות ויעדי החוק ואף מעבר לכך, וזוכה לאהדה ואמון ציבורי חוצי מגזרים, גילאים, דעות והשקפות. גם אם ישנן בעיות או תקלות, הן תיפתרנה ע״י אנשי המקצוע של התאגיד, ללא התערבות גורמים פוליטיים וללא לחץ חיצוני.
"מכתבך האחרון מתווסף להתבטאויותיך הפומביות ולהדלפות מגמתיות. המכנה המשותף לכל אלה הוא תחושה כבדה, כי מאז כניסתך לתפקיד, מירב זמנך נתון לפגיעה בתאגיד ובעובדיו: באיומים החוזרים ונשנים כי יש לסגור אותו לאלתר, בניסיון לפגוע בהפקות המקור של כאן, בניסיונות להכניס אל חוק ההסדרים סעיפים המצרים את צעדיו, ולאחרונה, ברצון לגרוע מתדרי השידור שלו ולהביא לסגירת תחנות רדיו ובניסיון למנוע מהתאגיד לשדר פרסומות וחסויות. תאגיד השידור הישראלי יוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אפילו ההתייצבות בשמאל ונגד הימין לא עזרה לכאן ברייטינג (ל"ת)
    ערוץ של שנאה 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כאן כאילו ציבורי, אז איך זה שהוא מדיר את חצי הציבור?! (ל"ת)
    יערה 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור