תקשורת ומדיה

עמית סגל קיבל גישה לפרוטוקולים הסודיים של הסכמי אוסלו

העיתונאי עמית סגל קיבל גישה לפרוטוקולים הסודיים של הדיוני בנוגע להסכמי אוסלו, זאת בניגוד לעובדה שתקופת הצינון של המסמכים טרם עברה
מערכת ice | 
עמית סגל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הערב (שלישי) תשדר חדשות 12 אייטם שבמהלכו תחשוף את הפרוטוקולים מישיבות הממשלה על הסכם אוסלו. אך, על פי החוק הארכיון הלאומי לא יכול לשחרר את החומרים טרם עברה תקופת הצינון שמונה 30 שנים.
על פי חשיפת אתר וואלה!, מלבד בקשתו של סגל לפחות עוד שתי פניות הגיעו בחודשים האחרונים לגנזך בבקשה לפרסם את הפרוטוקולים של הסכמי אוסלו. אך בשונה מזו של עמית סגל אלו ונענו בשלילה בטענה כי תקופת הצינון טרם עברה. לכן היחיד שיכול לאשר הקדמת פרסום הוא מזכיר הממשלה.
 
הסכמי אוסלו נחתמו ב-20/9/93. טרם אירוע החתימה ערכה ממשלת ישראל בראשות יצחק רבין מספר דיונים שתוכנם סווג בסיווג סודי ביותר. הדיון הראשון התקיים בתאריך 30/8/93. כזכור, נאסר על הארכיון אשר נמצא תחת שליטת לשכת רה"מ לשחרר חומרים מסוג אלו לפני פקיעת תוקף תקופת הצינון (30 שנים), אלא באישור חריג של מזכיר הממשלה.
למרות שכך קובע החוק, בשיחה עם דוברת הגנזך היום, היא הכחישה מתן אישור כזה ממזכיר הממשלה, ואמרה כי התמלילים ייפתחו לציבור מחר (לאחר הפרסום בחדשות 12). אך, לאחר פרסום הסוגיה באתר וואלה! התמלילים פרסמו היום לכלל הציבור. ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, ראש הממשלה לא הכיר ולא היה מעורב בחשיפת הפרוטוקולים של הסכמי אוסלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה