תקשורת ומדיה

מענה מיידי: זה המוקד שיעזור לכם מול הרשויות בתקופת המלחמה

שירות חדש של אוניברסיטת בר אילן מציע תמיכה בעשר שפות שונות עבור מי שמתקשה בהתמודדות עם ההנחיות והביורוקרטיה בתקופת המלחמה. כל המתורגמנים במוקד הם בוגרי המחלקה לתרגום, מרצים ושותפים עתירי ניסיון. אז איך פונים? 
מערכת ice | 
תרופות למצבי חירום וחרדה - אילוסטרציה (צילום freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג)
עשרות מתורגמנים יסייעו למי שאינו יודע את השפה להתמודד עם ההנחיות והבירוקרטיה בזמן המלחמה. ד"ר מיכל שוסטר וד"ר טניה ווינובה מהמחלקה לתרגום בפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת בר-אילן גייסו למוקד התרגום עשרות מתורגמנים שבהתנדבות מלאה פועלים יחד עם ארגוני הסיוע, במאמץ לתת מענה מיידי לצרכים רפואיים, נפשיים ולוגיסטיים בהיקפים חסרי תקדים. בין מקבלי השירות גם משפחות של נרצחים ונחטפים. 
מוקד התרגום בחירום באוניברסיטת בר-אילן מיועד למוסדות ציבור, שירותי חירום וארגונים חברתיים. המוקד מספק תרגום בעל-פה בעשר שפות: אנגלית, ערבית, רוסית, אוקראינית, אמהרית, תיגרית, צרפתית, ספרדית, פורטוגלית ויידיש. 9392*, שלוחה 4. המוקד פועל בימים ראשון עד חמישי בשעות 17:00-9:00. 
 
השיחות מתקבלות במוקד ממוסדות ומארגונים ומועברות למתורגמן בשפה המבוקשת. על הקו נמצאים שלושה אנשים: נותן השירות, מקבל השירות והמתורגמן. המחלקה לתרגום וחקר התרגום בפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת בר-אילן גייסה למוקד תרגום עשרות מתורגמנים, שמספקים שירותי תרגום מקצועיים בהתנדבות, כדי לאפשר מתן שירותים חיוניים גם לאנשים שאינם דוברי עברית.
כל המתורגמנים במוקד, ובהם בוגרי המחלקה, מרצות ומרצים ושותפים מעמותת "טנא בריאות", הם בעלי הכשרה ועתירי ניסיון, וכולם מקפידים על כללי האתיקה המקצועיים, כולל חובת הדיוק, החיסיון והאובייקטיביות. בישראל מתגוררים כחצי מיליון איש שחווים פערים משמעותיים בצריכת שירותים ציבוריים, כולל שירותים חיוניים מצילי חיים: עולים, מהגרים, ערבים ומיעוטים אחרים, מבקשי מקלט ופליטים.

מוקד תרגום בחירום (צילום: באדיבות אוניברסיטת בר אילן)
אוניברסיטת בר אילן נותנת שירות למטה הממשלתי לטיפול במשפחות, עיריות ומחלקות רווחה עירוניות, שירותי בריאות, חירום והצלה, המוסד לביטוח לאומי ועוד. עם מקבלי השירות נמנות, בין היתר, משפחות של נרצחים וחטופים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה