תקשורת ומדיה

יאיר לפיד מכריז: "לא נסכים לחיות עם האיום הזה"

יו"ר האופוזיציה ויושב ראש מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, פרסם פוסט ברשתות החברתיות בו תיאר את בהתרגשות את רוח ההתגייסות של החברה הישראלית לאחר השבת השחור וקרא לשמור על האחדות גם ביום שלאחר הלחימה
מערכת ice |  2
יאיר לפיד בתדריך (צילום פרטי)
יו"ר האופוזיציה ויושב ראש מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, פרסם הבוקר (שישי) ברשתות החברתיות, פוסט מרגש בו הילל את האחדות שבעם ואף טען כי הניצחון האמיתי שלנו על החמאס הוא העובדה שלאחר המלחמה נהיה חזקים יותר.
יאיר לפיד בפוסט מרגש: "אני הולך בימים האלה ללוויות ו”שבעות” ופוגש יותר משפחות שכולות ממה שפגשתי כל חיי. אני מקשיב להם מדברים על מתיהם. כל אחד מהם עולם ומלואו, כל אחד שונה מרעהו, אבל היה משהו משותף לכל ההספדים: הם לא דיברו על מעשיו של המת למען עצמו, אלא על מעשיו למען אחרים".
לפיד המשיך: "הם לא דיברו על “הגשמה עצמית” אלא על התנדבות בקהילה וסיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים. חברים ליחידה הצבאית סיפרו איך הנרצח הציל את חייהם. הורים מבוגרים סיפרו על העזרה העדינה שהושיט להם. אחים צעירים על הסבלנות שגילה כלפיהם ועל ערכים חיוביים שלמדו ממנו".
לפיד: "ב-7 לאוקטובר הופעלה כלפינו אכזריות בלתי נתפסת, זדונית, לא אנושית. אנחנו לא נסכים לחיות עם האיום הזה. את המלחמה הזו אנו עתידים לנצח. נגיע אל אוייבינו, עד האחרון שבהם".
"גם המתונים שבינינו מבינים שעלינו להפעיל כוח ללא היסוס ובהיקפים שרק לפני כמה שבועות נראו לנו בלתי נתפסים. אלא שבשבועות האחרונים קרה לנו עוד משהו. לא רק אכזריות ורוע פגשנו, אלא גם אינספור מופעים של אהבת אדם ונדיבות וערבות הדדית וטוב לב אנושי".
"מה מכל אלה יגדיר אותנו בשנים הקרובות? השנאה או הנדיבות? האכזריות של אוייבינו,
או החסד של חברים וזרים שיצאו מגדרם כדי לשנות לטובה את חיינו בדיוק ברגע שהיינו הכי זקוקים להם? הסתכלו סביב".
"ראו את מדינות האזור. ראו לאן מובילה השנאה. האם אנחנו רוצים להיות עניים כמוהם? קנאים כמוהם? שטופי שנאה כמוהם? האם סיפורה של מדינת ישראל הוא לא בדיוק הפוך? האם כוחנו לא נוצר מפני שאנחנו מאמינים בדמוקרטיה של ערכים, ביהדות שבה המוסר הוא מצוות עשה, בכוח המרפא של בניה מחדש?".
"אנחנו יכולים לפרש את מה שקרה לנו בשתי צורות: האחת היא שנכשלנו, והשנייה שהתברר לנו שעלינו להשתפר. הצורה הראשונה אומרת שה-7 לאוקטובר אינו רק היום הנורא בתולדותינו, הוא גם המציאות הקבועה שלנו. כך נחיה מעתה ואילך בחרדה ובזעם. לא יכול להיות ניצחון גדול מזה לטרור".
"לעומת זאת, אם נבחר בדרך השנייה, תהיה לנו קונספציה שלא תקרוס לעולם: הקונספציה של התקווה. אנחנו מכירים לא רק בכך שנפלנו, אלא גם ביכולתנו לקום, לעשות מעשה, לשלוט בגורלנו".
לאחר מכן יצא לפיד במסר אל החמאס: "אנחנו לא נשכח לעולם את הדברים הרעים שקרו לנו, אבל לא נשקע לתוכם לתמיד. במקום שהאימה והכישלון יהפכו להיות המציאות הקבועה שלנו, נקום מן העפר ונלך לברוא עולם טוב יותר. חישבו על זה גם כך: מה ירגישו אנשי החמאס אם יגלו שבעקבות ההתקפה השטנית שלהם עלינו הפכנו להיות חזקים יותר, מאוחדים יותר, טובים יותר אחד לשני? האם אין זו הנקמה המושלמת?".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ג’למה הדגנרט מדבר בלשון רבים? אישפוז כפוי דחוף! (ל"ת)
    מורה נבוכים 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא אפוי
    אריק 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא החליט מה הוא רוצה החכמולוג
    סגור