תקשורת ומדיה

דרמה: הבכירה שמינה שלמה קרעי - התפטרה אחרי פחות משנה

יו"ר ועדת האיתור של מועצת התאגיד, השופטת בדימוס נחמה נצר, הודיעה על פרישתה. מינויה ספג ביקורת קשה, לאחר שבן זוגה התבטא נחרצות נגד השידור הציבורי. שר התקשורת מסר בתגובה להחלטתה: "המהלך נובע מסיבות אישיות, מוקיר ומעריך את עבודתה המסורה"
מערכת ice | 
קרעי תוקף את התאגיד (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, שי אפשטיין)
יו"ר ועדת האיתור של מועצת תאגיד השידור הישראלי כאן 11, השופטת בדימוס נחמה נצר, התפטרה מתפקידה הבוקר (רביעי) לאחר פחות משנה שכיהנה בתפקיד. מינויה של נצר בפברואר האחרון עורר קיתונות של ביקורת, כשהעומד מאחוריו הוא לא אחר משר התקשורת שלמה קרעי.
מינויה של נצר אושר בוועדת המינויים, לאחר שקרעי קיים התייעצות מחייבת על פי חוק עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. בן זוגה של נצר, אריק, התבטא בעבר נחרצות ברשתות החברתיות והביע עמדה התומכת במובהק בסגירת תאגיד השידור הציבורי. עם מינויה, קרעי הביע את הערכתו לנצר והתייחס למינויה כאל מהלך מבטיח.
 
"אני סמוך ובטוח שבעז"ה השופטת בדימוס נצר, שניפצה כל תקרת זכוכית במהלך הקריירה", אמר השר קרעי, "תבטיח שהמגוון והקולות הקיימים בציבור הישראלי יבואו לידי ביטוי גם במועצת התאגיד ובשידוריו בהתאם לחוק". ועדת האיתור של מועצת התאגיד בוחרת את חברי המועצה, והוקמה מכוח הרפורמה בשידור הציבורי שאושרה ב-2014.
 
מטרת הוועדה, אשר בראשה עומד לפי חוק שופט מחוזי בדימוס, היא למנוע מעורבות פוליטית בהנהלת התאגיד. למרות שחברי מועצת התאגיד הם באחריותו של שר התקשורת, הוא אינו יכול להתערב במינויים, אלא לקבל או לדחות את מינוי החברים. אחד השמות שעלו לכהן במועצה הוא ד"ר גדי טאוב, איש האקדמיה ותומכו המובהק של רה"מ בנימין נתניהו.
 
שר התקשורת קרעי מסר בתגובה להחלטתה של נצר: "השופטת בדימוס נחמה נצר הודיעה לשר על התפטרותה מסיבות אישיות. השר מעריך ומוקיר את עבודתה המסורה עד כה. נפעל להקמת ועדת איתור חדשה שתכניס את מגוון הדעות בציבור הישראלי לתאגיד השידור הציבורי ותחזק את הסיפור הישראלי במגוון ערוצי התאגיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה