תקשורת ומדיה

כוכב 'הפטריוטים' בערוץ 14: "ברגעים אלה מתפלל עליה שתבריא"

פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, נועם פתחי, הגיב לסערה מחוץ לגימנסיה, במסגרתה רוכבת אופניים נופפה בכריך המכיל בשר חזיר לעברו של פעיל חב"ד: "המהבולה הזאת נפלה על החב"דניק הכי נחמד שיש, יש מצב שהוא ברגעים אלה מתפלל עליה שתבריא"
תום נחום | 
הפטריוטים (צילום ויקיפדיה)

כשלושה חודשים חלפו מאז האירועים המזעזעים והעימותים של מפגינים נגד מתפללים על רקע הפרדה מגדרית ביום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, אך נראה שיש מי שלמרות המחיר הכבד של מלחמת חרבות ברזל לא מוכנים לזנוח את העימותים העצובים הללו, כאשר תקרית נוספת נרשמה בבית הספר הגימנסיה העברית, כאשר מנהל בית הספר, זאב דגני, אסר לכאורה על תלמידיו להניח תפילין בדוכן חב"ד, כאשר בנוסף גם נטען כי תקף באלימות את שליח חב"ד והוריד בכוח את התפילין מידיהם של תלמידיו, כאשר בעקבות כך רבים הגיעו אמש (רביעי) להניח תפילין מול בית הספר כמחאה נגד המנהל.

זלמן הרטמן, שליח חב"ד, אמר לשי גולדשטיין וארז תדמור ברדיו גלי ישראל: "אתמול בפעם הראשונה הגעתי מחוץ לגימנסיה הרצליה כדי להניח תפילין לנערים. המנהל זאב דגני יוצא ואומר שזה אסור, אמרתי לו שאם הוא חושב שזה אסור שיזמין משטרה והוא בתגובה החל להשתמש באלימות. לפני שהתחיל הצילום בסרטון היה נער נוסף עם תפילין ודגני ממש הוריד לו את התפילין מהידיים. אבל צריך לומר, בזכות זה מלא תלמידים הניחו תפילין, לא ראיתי כזאת הצלחה בהנחת התפילין הרבה מאוד שנים".
 

כמו כן, תיעוד עצוב שבו אישה רוכבת אופניים נופפה בפניו של בחור חרדי בכריך המכיל בשר חזיר ואמרה לו בהתרסה: "הנה חזיר, איזה טעים, תאכל! תטעם, זה טעים, תעשה מצווה. שכולם יאכלו חזיר, בתיאבון". מי שהגיב לתיעוד המדובר הוא פאנליסט 'הפטריוטים' בערוץ 14, נועם פתחי, שכתב כך בציוץ בנושא: "המהבולה הזאת נפלה על החב"דניק הכי נחמד וסבבה שיש. כל בוקר אני פוגש אותו בדרך לאולפן. יש מצב שהוא ברגעים אלה מתפלל עליה שתבריא".
 
כזכור, לפני כשלושה חודשים התרחשו האירועים בהם התעמתו מתפללים עם מפגינים על רקע הפרדה מגדרית בתפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף בתל אביב, תקריות שלא נעלמו מעיניו של ראש העירייה רון חולדאי שמתח ביקורת על כך שהאירוע התנהל למרות צו בית המשפט שאסר על קיומו, כאשר בהמשך, למרות הטענות של חולדאי נגד המתפללים, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14ינון מגל, התייחס לתיעוד ובו אחד המתפללים מגיב בזעם נגד המפגינים.
אותו מתפלל זעם וטען: "אני כל שבת בקפלן נלחם על הדמוקרטיה שלי, אז יום אחד בשנה אני עם כיפה ופתאום אני 'אתם'? מי זה אתם? אני הייטקיסט, חילוני, גר פה בתל אביב, כשאתה אומר "אתם", על מה אתה מדבר? אתה מדבר על הכיפה? על צבע העור? מי זה אתם? אני לא מכליל אדוני השמאל הנאור, מי זה אתם?".

 


ראש עיריית תל אביב מסר: "לצערי אתמול בערב החליטו גורמי קיצון דתיים ומשיחיים לרמוס את החלטת בית המשפט והקימו חציצה בין גברים לנשים בתפילת ערב יום כיפור. קהל של מוחים ומוחות מתושבי העיר מנעו מן התפילה להתקיים בצורה בלתי חוקית. אף פעם לא הזעיקו אותי במהלך יום כיפור בתקופתי כראש עיר. אני מבהיר בצורה ברורה- לא אתן לאופייה של העיר להשתנות. בעיר שלנו אין מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי. למרות ההתראות לנושא זה החלטתי לא להכניס שוטרים כדי לא ליצור הסלמה ביום קדוש זה. זה עוד דוגמא מעציבה לפילוג בעם שלנו, אבל אין פלא כל עוד בממשלה מסרבים להגיד כי יקיימו את החלטת בג"ץ".
 


גם כוח קפלן הגיב על האירוע: "מה שראינו אתמול הוא עוד תוכנית זדונית של דתיים קנאים שניסו להפר צו בית משפט במטרה לכפות הדתה קיצונית על המרחב הציבורי החילוני בארץ. זוהי אותה חבורה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית, חבורה שממנו יוצאים שורפי תינוקות, מעודדים אותם ותומכים בהם. זהו עוד שלב בהפיכה המשטרית המתנהלת בישראל. הציבורי החילוני והליברלי לא יסבול את זה וימשיך להתקומם מולם".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה