תקשורת ומדיה

מגיש ערוץ 14 מאיים: "בסוף נתפוס אותו ונחסל אותו"

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, מסכם 100 ימים למלחמת חרבות ברזל: "צריך להרוס עד היסוד את בית חנון ובית לאהיה, להשתלט על השטח שם ולדחוק את האויב דרומה. שסינוואר ישחק תופסת עם עצמו. בסוף נתפוס אותו ונחסל אותו"
תום נחום | 
ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14)
בעוד מדינת ישראל מציינת בכאב גדול 100 ימים מאז מתקפת הטרור הרצחנית של ה-7 באוקטובר שפתחה את מלחמת חרבות ברזל, מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, בציוץ מעמיק על המלחמה ועל הפתרון שלדעתו צריך לסיים מבחינת ישראל את המלחמה מול חמאס ברצועת עזה.
בציוץ שהעלה כתב ריקלין כך: "100 ימים למלחמה ואני רוצה לנסות לתת את נקודת הראות של סינוואר למאורעות. זה הפוך ממה שאתם שומעים אבל נסו להיות פתוחים: סינוואר שונא את ישראל ורוצה בהשמדתה. אבל מבין שהכח של חמאס לבדו לא מספיק לכך. הוא קיווה לרתום את הציר השיעי למהלך אבל אירן וחיזבאללה סרבו להצטרף למלחמה יזומה. לכן הוא תכנן תוכנית שתגרום להם להצטרף אליו למרות שלא התכוונו לכך מראש. התנאי לכך הוא פלישה קרקעית של ישראל לרצועה. פלישה כזו תכריח את חיזבאללה להגיב ואולי במהלך התגובה הזו תקרה הסתבכות וחלומו של סינוואר יתגשם ותפרוץ מלחמה כוללת. מבחינה זו הוא עדיין ממתין ומקווה".
"ומה שקורה עם החותים משמח אותו מאוד. כי בלי קשר למה שקורה בעזה מתפתח סכסוך רציני באחד מנתיבי השיט החשובים בעולם. נחזור לתוכנית של סינוואר. כיצד מאלצים את ישראל לפלוש קרקעית כדי לסבך אותה בהמשך במלחמה כוללת? הרי היא שוב ושוב נמנעת מכך. התשובה של סינוואר לכך היא שהורגים כמה שיותר ישראלים וגם מענים אותם אונסים אותם ומתעללים בהם. ככה שברור שלישראל לא תיהיה ברירה. אני לא טוען שהם בכל מקרה לא רצו לעשות את זה. אני טוען שמבחינת סינוואר האכזריות הזו הייתה מתוכננת מראש".
"ישראל הוכתה בהלם התארגנה ואחרי הכתישה הצפויה מהאוויר נכנסה לתמרון מוצלח מאוד והצליחה לכבוש שטח שהוא הכי קשה והכי מורכב בעולם ללחימה. אבל חמאס כמעט ולא נלחם חזיתית. גם כי אין לו כח שווה לישראל גם כי הוא רוצה לשמור על המחבלים שלו אבל גם כי הוא רוצה שהמלחמה תימשך. הוא רוצה התשה. והוא רוצה בכך מבחינתו כי ככל שהמלחמה נמשכת הסיכוי להסתבכות של ישראל/ חיזבאללה/ אירן במלחמה עולה. וזו מטרתו העיקרית של המהלך שלו לדעתי".
"כפי שהנייה אמר לפני כמה ימים מבחינתם יש פה הזדמנות שקורת פעם בדור וחייבים לנצל אותה. והם בניגוד למה שאנחנו חושבים מאוד מעוניינים שהמלחמה תמשך. האזרחים שלהם ממילא מקבלים אספקה אפילו יותר מאשר בשגרה אז לאן יש להם למהר? מקור משפחתו של סינוואר ממג׳דל היא אשקלון. אני חושב שיש לכך קשר לעובדה שאשקלון היא העיר המטווחת ביותר במלחמה. אבל לא רבים יודעים שבמהלך מאורעות תרפ"ט, תקפו מאות ערבים ממג'דל את באר טוביה שהייתה אז הישוב היהודי הדרומי ביותר בארץ ישראל רצחו שנייים מתושביה שרפו את כל הבתים והחריבו אותה".
 
"החשבון ההיסטורי הגיע אחרי מלחמת העצמאות עת תושבי מג׳דל גורשו ברובם לרצועת עזה. ובאר טוביה הפכה להיות מקום בטוח יותר הרחק מטווח רובי המחבלים. כלומר. מי שחושב שאין לסינוואר מחשבה אסטרטגית מאחורי המהלכים שלו טועה. הוא מודע לחולשות שלו ומנסה לנצל את כוחו המועט באופן יחסי כדי לגרום לשרשרת אירועים שתפתח במלחמה אזורית מול ישראל. לכן לדעתי אין לו שום אינטרס להחזיר את החטופים. מה שישראל חושבת שעבורו הוא פרס כלומר הפסקת הלחימה עבורו הוא אסון. כי הוא לא התכונן במשך שנים למלחמה הזו והוציא את מיטב הכסף של החמאס כדי להרוג יותר מאלף ישראלים וזהו. הוא רוצה בחורבן ישראל ולשם הוא מכוון ולשם הוא התכונן".
"ומה ישראל עושה בתגובה? במקום להלחם מלחמה אסטרטגית היא הכריזה מלחמה על המנהרות והפירים שמוצדק ללכת אליהם רק אם יש חשד שיש בהם חטופים. אבל זו מלחמה טקטית ורדודה שלנו מול מלחמה אסטראטגית של חמאס. מה אני מציע? לחזור לתקדים של מג׳דל ובאר טוביה. כזכור באר טוביה הייתה הישוב היהודי הכי דרומי ותושבי מג׳דל החריבו אותו. בהמשך מג׳דל היא זו שהוחרבה ותושביה נדחקו דרומה. החמאס אסר עלינו מלחמה נבזית ואכזרית. לכן הגיע הזמן שוב לדחוק אותם דרומה. במקום להתמקד במנהרות תתמקדו בבתים. כמו במלחמת השחרור. ותכבשו את השטח ותבססו בו".
"לכן צריך להרוס עד היסוד את בית חנון ובית לאהיה להשתלט על השטח שם ולדחוק את האוייב דרומה. כמה דרומה? אני מציע את קו נחל הבשור שמדרום לו תוקם מדינה בשם זומבי לנד. לנו לא תיהיה אחריות עליה אלא רק לחסל את מי שיורה עלינו או מחזיק נשק. במקביל הייתי פותח את מעגן עזה להפלגות יוצאות מזומבי לנד החוצה לתמיד עם מענק כספי. ובמקביל מייצב את קווי ההגנה שלנו (למעט מבצעים מיוחדים לאיתור החטופים) בצפון הרצועה במרכזה ומול רצועת עזה ממזרח. שסינוואר ישחק תופסת עם עצמו. בסוף נתפוס אותו ונחסל אותו. זה כמובן מצריך זמן וסבלנות. אבל זו דוגמא להצעה לחשיבה אסטרטגית שלדעתי חסרה בצד הישראלי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה