השוק

בנק הפועלים עדיין רעב: בדרך לגייס מיליארדים נוספים

חודש וחצי אחרי שבנק הפועלים גייס מיליארד דולר באג"ח COCO, נערך הבנק להנפקת ענק נוספת. באופן עקרוני פועלים קיבל דירוג של AAA ישראלי ל-2 מיליארד שקל אבל בכירים בשוק ההון אומרים שהבנק לא יעצור גם ב-4 מיליארד אם השוק יוכל לקלוט אותו
ניצן כהן |  2
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, freepik)
בחודש אוקטובר היה זה בנק הפועלים שהנפיק אג"ח COCO בהיקף של מיליארד דולר, ונתן את האות למערכת הבנקאית למהר לגייס כסף, כאן, עכשיו והרבה. מאז הצטרפו למערכה בנק מזרחי, לאומי ואפילו דיסקונט שלקח מהשוק 4 מיליארד שקל. אז אחרי הסבב ההוא, נראה שאנחנו בפתח לסבב חדש של הנפקות של המערכת הבנקאית.
בנק הפועלים נערך לגיוס אג"ח שעשוי להיות ענק וזאת מאחר והבנק קיבל דירוג לגיוס 2 מיליארד שקל בעוד גורמים בכירים בשוק ההון המעורים היטב בפרטים אמרו ל-ice שהבנק עשוי להכפיל את הגיוס, כלומר להגיע למספרים גבוהים הרבה יותר ולמעשה לנקות את השוק מכסף לכמה ימים.
 
"אם בנק דיסקונט לקח 4.5 מיליארד שקל, בנק הפועלים יכול לקחת 10 מיליארד שקל בהנפקה הזו אם ירצה" אמר ל-ice גורם מרכזי בשוק ההון. "בשוק אין מצוקת נזילות כרגע ולכן גם אם בנק הפועלים ישאב את כל הכסף שהוא יכול, זה ירגיע את השוק לשבוע בדיוק" אמר הבכיר.
נזכיר שאג"ח של בנק נחשב אצל המוסדיים בטוח כמו אג"ח מדינה עם טוויסט קטן של ריבית ולכן המשקיעים המוסדיים שיש להם לא מעט מזומנים שמחפשים השקעות, מסתערים על ההנפקות האלה וזו הסיבה שבנק דיסקונט הצליח לקבל מהשוק 4.5 מיליארד שקל ומאפשר לבנק הפועלים לקחת מהשוק כמה שהוא רוצה למעשה.
נזכיר כי אג"ח מסוג COCO נחשב להון של הבנק בעוד אג"ח רגיל (שבבנק נחשב בנשיה ברמה של פיקדון)יוצא "לעבודה" ומתגלגל בחזרה לעסקים של הבנק ולכן נהוג להסתכל על שני המכשירים האלה באופן שונה האחד מהשני. באופן עקרוני אג"ח מסוג COCO אמור לשלם ריבית גבוהה יותר בשל העובדה כי הוא אוחז במנגנון ספיגה של הפסדים, כלומר אם הבנק צריך למחוק הון, הוא ימחק מהאג"חים האלה ולא מאגרות החוב הרגילות וכן הלאה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בנק הפועלים הבנק החזיר ביותר בחברה הישראלית
    כלכלן 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים הבנק החזיר ביותר בחברה הישראלית
    סגור
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    יוסי חזן 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים כול פסקי הדין בפייסבוק "בנק הפועלים ניצל הלומי קרב ב שך 12שנים
    סגור