דעות

פתיחות? לא על חשבון המסורת. מערכת החינוך תישען על המוסר האלוקי

המאבק בין הפרוגרסיביות לשמירה על זהות יהודית לאומית נעוץ במתח בין "קדמה" ומחיקת זהויות לשמירה על ערכים. פתיחות לחדשנות ולהתפתחות היא חשובה ומבורכת, אך לא כשהיא באה על חשבון האנושיות, המסורת והערכים היהודיים
אבי מעוז, סגן שר |  10
אבי מעוז (צילום באישור הדובר)
עתיד מתוך זהות יהודית: על חשיבות השמירה על הזהות היהודית לאומית במדינת ישראל
בזמנים בהם העולם מתמודד עם שינויים רבים ומהירים בחסות טשטוש הזהויות והפרוגרסיביות, השאלה אודות שמירה על זהות ומסורת הופכת למרכזית יותר מתמיד. במדינת ישראל, מדינת הלאום של העם היהודי מדובר לא רק בשאלה תרבותית, אלא בסוגיה קיומית הנוגעת לליבה של החברה היהודית והמדינה. השמירה על הזהות היהודית לאומית אינה רק משימה, אלא מחויבות שנובעת מהשליחות האלוקית, ההיסטוריה, המסורת, והזכות הלאומית להתקיים כעם יהודי בארצנו.
עיקר המאבק בין הפרוגרסיביות לשמירה על זהות יהודית לאומית נעוץ במתח בין "קדמה" ומחיקת זהויות לשמירה על ערכים. פתיחות לחדשנות ולהתפתחות היא חשובה ומבורכת, אך לא כשהיא באה על חשבון האנושיות, המסורת והערכים היהודיים. אין בכוונתי להתנגד לכל פורמט של שינוי או חדשנות, אלא לשאוף לשלב אותם בצורה ששומרת על הבסיס האנושי, שמעניקה כבוד ושומרת על המסורת ועל הזהות היהודית.
 
המאבק על שמירת הזהות היהודית הוא מאבק על הנשמה של החברה הישראלית. הוא דורש מאיתנו לפעול למען חינוך הדור הבא על ערכי היהדות, ההיסטוריה של עמנו, והחיבור העמוק לארץ ישראל. אין זו רק מלחמה תרבותית, אלא מאבק בשביל הבטחת העתיד שלנו כעם יהודי בארצנו.
בעידן בו קולות רבים בחברה דוחפים לכיוון של פוליטיקת זהויות ופרגמנטציה תרבותית, חשוב לזכור את המנעד הרחב של מה שאנו מייצגים כיהודים. יש לנו תורה מאת ד', מורשת עשירה ותרבות עמוקה, שהיא מקור גאווה ועוצמה. האתגר שלנו הוא לא להסתפק בשמירה על המורשת הזו כמשהו שקרה בעבר, אלא להבין שהיא חלק בלתי נפרד מהזהות החיה שלנו היום, ולהמשיך להעביר אותה לדורות הבאים – כי בזכותה אנו חיים ובזכותה נמשיך להתקיים כעם ריבון בארצנו.
לשם כך, עלינו לדאוג שמערכת החינוך שלנו תלמד את התלמידים לא רק מיומנויות פרקטיות, אלא גם את ערכי היסוד של המוסר האלוקי וחברה יהודית. עלינו להבטיח שהצעירים יכירו ויבינו את המשמעות של להיות חלק מההיסטוריה היהודית, ואת האחריות שקיימת בזכות זו.
בסופו של דבר, השאיפה שלנו כחברה צריכה להיות לא רק לשמור על הזהות היהודית, אלא להתגאות בה, לחגוג אותה ולהבטיח שהיא תמשיך לפרוח ולהשפיע על הדורות הבאים. הדרך לעשות זאת היא דרך העמקת התודעה, השכלה, חינוך, והפצת הערכים היהודיים בכל פלטפורמה אפשרית. רק כך נוכל לבנות עתיד בטוח ומשמעותי לדורות הבאים, עתיד שבו הזהות היהודית לאומית תמשיך להיות מגדלור של עוצמה, אחדות, וכמובן – אור לגויים
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    אפס הזוי
    אזרח זועם 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבר בכת שהמציאה דת חדשה. אתם לא יהודים!!!
    סגור
  • 8.
    אבי מעוז והזיותיו
    מחמוד א זהאר 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר אבי מעוז שמה ואולי הגיע השעה לסלק אותך ואת הרעל שלך ושל מקורביך מכס השלטון?ממדינת היהודים ואתמול? מקומך בגולה שם משנתך תתקבל בשימחה על ידי הגויים!!
    סגור
  • 7.
    אתה לא יהודי
    לאומן ציוני 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה שייך לכת שהמציאה מנהגים חדשים. מי שמכם? תראה לי התכתבות\הקלטה עם אלוהיך . אתם זרע שבתאי ונעקור אותכם מארצנו.
    סגור
  • 6.
    צודק
    Thbn 03/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 6
    אשריך
    סגור
  • 5.
    ישר כוח!
    חילוני 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 7
    אל תיתן לערב רב לבלבל את צדקת דרכך.
    סגור
  • מעניין מאיפה המושג "ערב רב" הגיע
    מפחד מכפיה דתית 03/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי תוכל להסביר למה אתה מתכוון בהגדרה "ערב רב"? ואחר כך, תוכל בבקשה להסביר למה כל ערוץ 14 משתמש בדיוק באותה הגדרה כלפי כל מישהו שהוא לא ביביסט? לא יאומן
    סגור
  • 4.
    איש עלוב
    אני 03/2024/21
    הגב לתגובה זו
    9 2
    האיש אידיוט ובור . הסיבה היחידה שהוא יכול לטנף את חיינו הוא תמיכה שלו בעבריין שהממלכה החליטה להעמיד לדין . אפילו , אני חושד , כלל אינו מבין את המילה " פרוגרסיביות " שהוא מרבה להשתמש בה . הוא חבר של כבוד בכנופיית רבנים שבראשה נימצא את הייצורים טאו , סדן , ואוסף רבני עלי . אנשים שכל עיסוקם הוא בתיקון האחר שאינו כמותם . ייצורים שמוטב היה שיתקנו את מידותיהם הרעות במקום לתקן אחרים. ולדבר הזה נתנו מליונים כדי שיתקן אנשים כמותי . מליונים שאני כאזרח משלם למערכת המיסוי . ולמה זה ? כי אחד מייצרי הבלהות שיצרה המערכת הוא שר האוצר . וכל זה , כל הרע הזה בא עלינו בגלל ראש ממשלה עלוב כמותם .
    סגור
  • 3.
    איש רציני
    אריק 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    4 8
    אני עוקב אחרי סגן השר מעוז, הוא אומר דברים רציניים שהרבה אנשים מזגנים איתם
    סגור
  • 2.
    החיים במדינה יהודת כבר מכתיבים את זהותנו. לא צריך מעוז
    נצוץ אלוהי 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 4
    מי סמך חשוך ועלוב נפש, להחליט על כלל ישראל
    סגור
  • 1.
    תורה של ד'?
    יודעת מראש 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    איך איך במילים "יפות" אתם משאירים אותנו אירן? אתם מוזמנים לקנות אי ולשחות לשם. תישארו שם בורים ונכשלים. מה שאצלכם קוראים הגירה מרצון. במקום לשלוט בחוכמה מן העולם את ה איש קטן, מקטין, נקמני, שצריך שעווה. יבוא יום ובנותייך ובנותיי ישלטו בעולם, זו שמחתי וגאוותי
    סגור