דעות
להוריד את הכובע בפני YouPhone: ה"שאיפה לפחות" חושפת את היתרונות
עטרה בילר מברכת על המהלך "מעורר הכבוד" של YouPhone. "במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", זה נאמר בצורה נוקבת, מצחיקה ואלגנטית"
בשורה בתחתונה: הרעיון \"לשאוף לפחות\" הוא אוקסימורון יצירתי ומרענן שמפיח משמעות ברעיון חסר הסיכוי של \"זול\".
הומור עצמי תמיד היה ועודנו מעוז בטוח ויציב. כשאדם צוחק על עצמו - הוא מחסן את עצמו מפני תוקפנותם של אחרים. אסטרטגיה מעולה שיש בצידה מחיר כבד: צריך להקריב את המחשבה שאני מושלם לטובת הפגמים והגיחוך שבי.
גורי אלפי תמיד שאף לפחות. או לפחות כך הוא מצהיר. הפרות הקדושות שהוא הורג נוגעות בקומתו הנמוכה, וברמיזות דקות כתער לגבי עוד כמה תכונות גופניות שהשאיפה הרווחות לגביהן היא תמיד - ליותר. בעולם הסלולואר באמת, אבל באמת, נאמרו הרבה מאד מסרים. לפחות לגבי מחירים והוגנות של מחירים, חוויה ומשפחה ומהירות ועסקים, ושקיפות וחיוכים, אה כן - ואהבה.
באופן כללי, עולם הסלולר, כמו כל עולם אחר, כשניצתת בו מלחמה - היא על טריטוריה וטריטוריה נמדדת בגודל. במלים אחרות: המלחמה מגיעה בסוף לשאלה למי יש יותר טריטוריה או במלים פחות אלגנטיות - למי יש יותר גדול.
אסטרטגית ה-Alpha male מוכרת וידועה לכולנו. הזכר הגדול והחזק יותר בטבע הוא זה שמכניע את האחרים וזוכה בנקבה. בטווח הקצר והמודע - הוא זה שנהנה יותר. בטווח הרחוק - הוא הגזע המתרבה.
אסטרטגית ה-Alpha male ננקטת לרוב כאשר החיים מביאים אותנו למחוזות קדומים ופרימיטיביים בהם אנו נלחמים על חיינו, משפחותינו, אדמותינו וצאצאינו. ישנן סיטואציות בהן אסטרטגיה זו נאספת מארסנל האפשרויות למרות שהיא אינה אסטרטגית המותג הקלאסית. תגובה של פאניקה. של may day.
בעולם הסלולרי המצב מאד דומה. מאז כניסת המתחרים שמציעים רובם ככולם דיל טוב יותר ומדברים על Value for money, ברור שהמלחמה בעיצומה והפיתוי להיות הגורילה החזקה ביותר - עצום.
לעומת ה-YouPhone אפשר למצוא נסיונות מקבילים להתמודד עם עולם הזול בהוט מובייל ובגולן טלקום. הראשון מנסה באמצעות אסטרטגיה שנראית בדיוק כמו אסטרטגית הוט לאחוז בשתי קצוות החבל: גם להגיד זול וגם להראות הפקה יקרה ומושקעת. סתירה לא משכנעת. סרט ההשקה בכיכובם של קאסט ילדי ראש הממשלה והבורר ניסה לספר סיפור ארוך על מחיר קטן.
הסרט הנוכחי בכיכובה של ג.יפית יחד עם שחקני הבורר נופל לאותו בור. נכון שזה מייצר מודעות חזקה - עם זה אי אפשר להתווכח לרגע. אבל להביא את ג.יפית שמסמלת את עולם ה-no logo הפונקציונאלי בתפקיד חטופה - למרתף של הבורר שנחשב הפקת מקור יקרה ועתירת תקציבים - לא משדר זול או Value for money.
גולן טלקום עלה בכמה וכמה אייטמים חמים לרבות כיסוי מעורר הערצה בעיתונות המערכתית, אבל הוא הולך רק על אסטרטגית הכעס וההמרדה שמייצרות לאין ערוך הרבה תשומת לב ומודעות אבל בסופו של יום לא בונות מותג.
שני המקרים ניחנים בהאדרה של המחיר הנמוך, והקנטת הגדולים באופן ישיר או עקיף. זעקת האלפא מייל נשמעת למרחקים מפיהם של שני המותגים החדשים.
כל זה נאמר כדי להוריד את הכובע בפני YouPhone. זה לא שהם לא שפכו כסף על סלב חם כמו גורי אלפי וזה לא שהם לא נוכחים במדיה - ברור שהם שואפים ליותר נתח שוק ויותר תשומת לב, יותר צרכנים שיביאו איתם יותר כסף. ודווקא בגלל זה, האומץ לעלות עם המונולוג של איש נמוך שמתוודה על כך שמאז ומעולם שאף לפחות, גילה את היתרונות בכך ושזה גרם לו במשך השנים לשאוף עוד יותר לפחות - מעורר יראת כבוד.
במקום לצרוח \"אל תהיו פראיירים\", אפשר להגיד את אותו הדבר בצורה נוקבת, מצחיקה, רלוונטית ואלגנטית. בלי להעליב אף אחד מהמתחרים - לא הזולים ולא הוותיקים.
מה שנשאר בשורה התחתונה זה דיל של 79 שקלים בחודש, וכלב צ\'יוואווה שמחליף את מכשיר הטלפון הנייד. וזה הרבה מאד יחסית לאחד ששואף לפחות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.סוג הכלבעמית 11/2012/17הגב לתגובה זו0 0רציתי לדעת איזה סוג כלב זה ואיזה גזעסגור
-
10.איזה חמוד הכלב בסוף!! איפה משיגים כזה?? (ל"ת)אור 11/2012/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.קמפיין שנון...עבודה מקצועית כל הדרךנינה 11/2012/12הגב לתגובה זו0 0שאפו לקריאייטיב של שטרית....הגיע הזמן שלא יזלזלו באינטילגנציה של הצופים!סגור
-
8.לדעתי סרט מצוייןפרסומאית 11/2012/12הגב לתגובה זו0 0מצחיק, זכיר, מעביר את המסר בצורה בולטת ושונה מהשטאנץ של כל השחקנים האחרים בזירה. אחלה עבודה!סגור
-
7.חולה על גורי!!! (ל"ת)אחד שיודע 11/2012/12הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
6.קולע בול והבחירה של גורי מצויינת :) (ל"ת)אחלה 11/2012/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.שאפו לשטרית מדיה גרופל.ל 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0אכן רעיון גדול ויוצא דופןסגור
-
4.קריאיטיב מצוייןתעשיין 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0ניתוח נכון בעיני לא פרסום חדשני אבל קריאיטיב זכיר אהוב ומגניב. בעיה בבימוי ועריכה אבל לא אסוןסגור
-
3.פרסומת שמנציחה קריאייטיב נמוך ומהווה ראיאוגלבי 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0לתעשיית הפרסום של היום שסובלת מחוסר אמינות ומטונה של שפה שיווקית.סגור
-
2.אכן קמפיין מצויין. מעביר את המסר בצורה ברורהאריק 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0ומצחיקה.סגור
-
1.רוברטו קאזאלי 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0בזכותך הפרסומות נראות ככה - נמוכותסגור
-
רוברטו קוטאקלי 11/2012/11הגב לתגובה זו0 0פרשנות נמוכה כמו הפרסומת.סגור


