דעות
ארץ אוכלת יושביה: "בין הסמינרים בקאן, נדהם מחוסר הפרגון בטוקבקים בישראל"
ערן ניר לא מתכוון להתנצל. החופשה בקאן מתקדמת יפה וההשראה בצידה. ויש לו גם תשובה לטוקבקיסט שהמליץ לו ולחבריו "להתפטר איך שהם חוזרים"
פסטיבל קאן, פעם שלישית, נחמד פה סה\"כ, הרצאות מעניינות, מסעדות בינוניות, נעליים מדהימות של יפנים מוזרים, אסיתיות נדירות, עאלק גלאם של השמנא והסלתא של תעשיית הפרסום העולמית, וכמו בכל זוגיות האישה היפהיפיה הזו כבר קצת פחות מרגשת ונוצצת מהדייט הראשון. אבל לא על הפסטיבל בא לי לכתוב, אלא על הרוח המנשבת מתל-אביב הבאה לידי ביטוי בטוקבקים מקוממים הצצים כפטריות רקובות אחרי הגשם.
3 פיינליסטים. 0 אריות. זהו בציר הפסטיבל עבור תעשיית הפרסום הישראלית השנה. כישלון? מבוכה? אולי. ואולי עצם ההתעסקות בפרסים, כאילו הם חזות הכל, כאילו הם חזות תעשיית הפרסום מיותרת. מלבה אש מיותרת.
בין הסמינרים וההרצאות אני מציץ במתרחש בארצנו, בין טרגדיות אמיתיות לטרגדיות בשקל באייס, קורא את הכותרות והטוקבקים, ונדהם. נדהם מההלקאה העצמית. מחוסר הפירגון. משטויות שמקלדות של אנשים יורות בלי מחשבה. ומעדיף לחשוב שמדובר פשוט בחוסר ידע, באנשים צעירים חסרי ניסיון ושטחיים או מבוגרים מדיי שמאסו במקצוע.
\"לעבוד מול מנהלי שיווק הפך להיות בדיחה....\" // \".... העיקר שכל המנהלים והלקקנים הרוויחו חופשה בקאן\" // \"...אנשים אבודים ללא דרך, ללא חזון וללא אמירה קריאיטיבית....\" // \"...כמה אתם רחוקים מלשכנע את הלקוח שלכם ללכת על משהו מופרע ופורץ דרך שמגשים את האינטרס הכלכלי שלו והסיפוק האומנותי שלכם....
אילו רק חלק מהפנינים שדף ה-HTML סופג. מה נסגר אתכם לעזאזל? אני תוהה לעצמי כיצד בורות מפיקה כל כך הרבה רוע? האם גם בנו הפרסומאים דבקה הישראליות הבוטה החצופה היודעת הכל והכל כך מכוערת? תעשיית הפרסום מכילה בתוכה אנשים. בני אדם. שעובדים קשה, מאוד קשה, וכמו בכל תעשיה יש אנשים טובים יותר וטובים פחות, חלקם חדים, חלקם עתידם לפניהם וחלקם כן, כנראה גם מבולבלים. אבל המשותף לכולם אני מניח, שכולם רוצים להצליח.

עמוסה באלפי מבקרים. קאן 2014, מתוך ארכיון התמונות של הפסטיבל
יש הרוצים להצליח ולהביא עגל זהב (שגם זו מטרה נעלה בפני עצמה) ויש הרוצים גם להצליח בלעשות עבודה פרסומית שמזיזה מחוג, כזו שגורמת לאנשים אמיתיים לקנות מוצרים אמיתיים, כי זו העבודה שלנו בסוף...למכור. אבל המשותף, שכולם באמת רוצים להצליח. אז במה חטאם?
האם יקב מקומי שהפיק השנה סדרת יינות שלא הוערכה מספיק בעולם, הוא יקב שצריך להתבייש בעצמו, לסגור את המשאבות לגרוס חביות כי לא זכה בתואר בתערוכת יין עולמית זו או אחרת, האם עובדיו צריכים להפסיק לעבוד על סדרות חדשות, האם הם יפסיקו לשלוח את היינות שלהם להתחרות ביינות מדר.אפריקה, צרפת ואיטליה? האם תעשיית היין המקומית ייוצאת מגדרה וקורעת את היקב המסכן לגזרים?
זה הבציר שהיקב הזה קיבל השנה, היו תנאי מזג אויר שונים, וזו הסדרה הכי טובה שהוא היה יכל לייצר, הוא עדיין גאה בה, הוא עדיין מפיק לקחים כך ששנה הבאה, הוא יינפק סדרה מדהימה יותר. הלקוחות שלנו, אנשי השיווק, מתמודדים עם מציאות מאוד מורכבת, מבולבלת, שוק קטן ואגרסיבי מאוד, שוק החי בתוך מדינה שכל הפגנה באוקספורד סטריט או רקטה באשקלון יכולה להשפיע עליו ועוד בעיות קטנות יותר וגדולות פחות. הלקוחות שלנו לעיתים מבולבלים, לעיתים לא הכי אמיצים בעולם, אבל גם הם תכלס מאוד רוצים, לעיתים יש להם דרך מוזרה לבטא זאת (היי, זה לא מדע טילים, ולא חקר המח - זה מאפיין כל מקצוע ותחום), אבל רובם רוצים להיות חתומים על מהלכים פורצי דרך, רובם רוצים לקדם את המוצרים של החברה בה הם עובדים ולקדם גם את עצמם.
אחד הטוקבקים הגדיל לעשות והציע לי ולחבריי \"..ליהנות בחופשה המלכותית שלי ולהתפטר איך שאני חוזר\". אממממ...לא. לא נראה לי. החופשה הזו, אכן מעט מלכותית. השייט ביאכטה של גוגל עבר ללא הקאות, והדגם החדש של הגוגל גלאס בקוקטיל בערב לא החמיא לי... אבל אני הגעתי לפסטיבל המדהים הזה לקבל השראה, להצית את התשוקה שיש לי למקצוע המדהים הזה שנקרא פרסום, ע\"מ שבשנה הבאה אוכל לייצר עבודות שייתלו כאן בגאווה על קירות הפסטיבל, מזון לאריות, אבל יותר מכך ע\"מ שבשנה הבאה אוכל לייצר עבורם עבודה טובה יותר ללקוחות שאני עובד איתם.
עבודה משמעותית, עם תוכן, כזו שהלקוחות שלהם לא יזפזפו או ידלגו עליה אחרי 15 שניות ביוטיוב, אלא תייצר עבורם תוכן משמעותי, אנטרטיימנט כזה שעונה על ההסכם הלא כתוב הזה, שהצרכן יקבל את \"ההפרעה\" של המפרסם, שאני ייצרתי עבורו, בתנאי שאני אצחק קצת או אפילו חס וחלילה אתרגש ממנה.
אש בנדאלאוו, מנהל הקריאיטיב של סוכנות הפרסום BRAVE בלונדון, העביר שלשום סמינר מעניין בו הוא מקביל את מה שעבר על העיר וגאס לאיזשהו חזון שעלינו המפרסמים לעבוד בו ולהנחיל ללקוחות שלנו ולמותגים שלהם. הוא דיבר על השינוי שחל בעיר הזו, באמצעות שימוש בדאטה, ביג דאטה - מעיר של הימורים נטו, לעיר של בילויים אינסופיים, של מסעדות מישלן, בארים יוקרתיים, השקות ומסיבות של דיג\'יים מכל העולם, בידור לכל המשפחה ובנוסף לזאת, עדיין תעשיית הימורים משגשגת. רשתות של בתי מלון שהבינו שהם לא באמת שונים זה מזה, והשכילו ליצוק ערך מוסף, בידורי, תוכני, אמיתי שמשך אליהם קהלים חדשים וכסף, הרבה כסף חדש.

אש בנדאלאוו. BE MORE VEGAS
אני מבחינתי, עובד בסביבת עבודה שמפנימה והפנימה מסרים כאילו, רואה קדימה, ועובדת קשה מאוד, בשביל להתעקש עבור עבודה טובה יותר ללקוחות שלנו, אני מוקף ומכיר לא מעט אנשים בתעשייה שהמסרים העוברים כאן באולמות לא זרים לה, באמת בא להם, בא להם להתרומם ולפרוץ דרך, חלקם עובדים בהם יותר וכאמור חלקם פחות, אבל עדיין אין שום סיבה להצליף ולהלקות, אילו רק ייקבעו את היצירה הקריאטיבית בישראל במקום. ובמקום מאוד ממורמר ולא מתפתח.
אז בחייאת, השנה זה תורי ליהנות פה, נחזור צנועים יותר, מפוקחים ומדויקים יותר ובעיקר מלאי השראה עם פנקסים מלאים בתובנות ורעיונות פורצי דרך עבור הלקוחות שלנו. תרשו לעצמכם להמשיך וליהנות מהעבודה המדהימה הזו שקוראים לה פרסום, תעבדו, תעבדו, תעבדו, תיהנו, תצליחו, תהיו קצת פחות תושביה של ארץ אוכלת יושביה ומשם הדרך קצרה to be more Vegas!
הכותב הוא מנהל קריאייטיב במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(25):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
18.רק רציתי לומרהתקציבאית מהפנימית 06/2014/22הגב לתגובה זו0 0שהכותב הרוויח את האש בצדק ובעמל רב.סגור
-
17.אל תרפה ערנירעודד 06/2014/22הגב לתגובה זו0 0טור חד ורלוונטי, מהיכרות עם ערן, הסטנדרט הגבוה אותו הוא קובע מתפרש לעיתים כיוהרה ושחצנות...עזוב שטויות, אתה עושה עבודה מדהימה עם עובדיך מקביל על מאחוריך ומצדדיך אחת שתיים שלושסגור
-
טוקבקים לעצמך ערן?אלטר אגו 06/2014/22הגב לתגובה זו0 0שיא קריאטיבי חדש.סגור
-
!! 06/2014/22הגב לתגובה זו0 0זה באמת סטנדרט קריאטיבי חדש- https://www.youtube.com/watch?v=wcGEQeaGCRQסגור
-
16.כתוב מצויןנטלי 06/2014/20הגב לתגובה זו0 0מנהל קריאייטיב נדיר !סגור
- טען עוד
-
15.מיכה פרק ו׳, ח׳חמודי 06/2014/20הגב לתגובה זו0 0מילים כדורבנות ידידי הצעיר, אך טול קורה מבין עיניך. לא בכדי הטור שלך סופג אש. טפל במותג שלך מהיסוד. מחק את הזחיחות, הבט לעובדיך ולמקביליך בגובה העיניים ואז אולי תהיה ראוי לנסיעה רביעית לפירגון ולהערכה שכה חסרים לך. בהצלחה.סגור
-
זהו שלאיחזקאל כ"ה /י"ז . 06/2014/22הגב לתגובה זו0 0האיש לא ברמה של תיקונים, מתישהו יבינו את זה.סגור
-
14.ערנירערניר 06/2014/19הגב לתגובה זו0 0אתה מדבר על צניעות ופרגון?!?!? זה סוג של בדיחה נכון?סגור
-
13.כשערן נירהרצל 06/2014/19הגב לתגובה זו0 0כשערן ניר מדבר על פירגון ולהיות אדם צנוע וטוב יותר זה בערך כמו שחנין זועבי תדבר על חשיבות ההתנחלויות ותרומתן למפעל הציוני.סגור
-
12.אתה מדבר על חוסר פרגון?נו באמת 06/2014/19הגב לתגובה זו0 0כבר שכחת את מפגן האהבה שלך לזוכי תחרות דג הזהב? בכל פעם שהמודעה המעפנה שלך לפורד נכנסה לאיזה ארכייב או אתר בחו״ל דאגת טוב טוב לכתוב פוסטים בפייסבוק ולהזכיר לכולם שדג הזהב זה תחרות פח, עם שופטים פח, ושלעולם לא תשתתף בתחרות המצ׳וקמקת הזאת, שבה במקום להעריך עבודות גאוניות כמו שלך, נותנים את הפרס לטינופת פירסומית שלא ראויה לקשט לך את הפח במשרד. ותראה מה זה, גם המודעה המדהימה שלך לא עשתה כלום בקאן. בדיוק כמו כולם. אז העצה שלי - לפני שאתה מתלונן שלא מפרגנים בתעשייה שלנו, תלמד לפרגן בעצמך. מה אתה אומר?סגור
-
ווואוווואוו 06/2014/19הגב לתגובה זו0 0בהתחלה שקראתי את הכתבה למעלה סתם חשבתי שניר הוא פוק יהיר במיוחד אבל אז קראתי את התגובה שלך ונזכרתי/הבנתי למה אני חושב שהוא פוק יהיר במיוחד. בכיין!סגור
-
11.פירגון גדולאנונימי 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0ערן. לא מכירה אותך. עובדת במשרד מתחרה מסכימה עם כל מילה.סגור
-
10.איש קטןשמש 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0מטיל צל גדולסגור
-
9.מצחיק השמנגוץ הזה עם הקש (ל"ת)נעלבי 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אפשר גם בלי טמבלמכון שכטר 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0https://www.youtube.com/watch?v=AvzFUkEpyGQסגור
-
7.לא קל להישאר מאחורמיכל ומורן 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0ערן, אל תכעס. לא קל להישאר מאחור ולפספס את קאן. לא קל להסתכל על העבודות המדהימות שזוכות שם ולדעת שיש סיכוי שלך זה לא יקרה. יש כאלו שיודעים להתמודד עם זה טוב יותר. יש כאלו שלא יכולים להתאפק. תמשיכו לעשות חיים. מקנאים בך מכאן אבל גם מפרגנים. אחלה כתבה.סגור
-
6.ערן ניר הוא אחד החמודים (ל"ת)בץ 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.מי זה הטמבל הזה ? (ל"ת)אמיר 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.ערןערן 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0עדיף שתתמקד בעיצוב מאשר לדבר שטויות.סגור
-
3.בנו הפרסומאים דבקה הישראליות הבוטה החצופה היוא 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0במיוחד!!!סגור
-
2.לערןאיש קריאטיב 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0בלי קשר לתוכן דבריך- המבט הזחוח עם המשקה ביד אומר הכל. אתה שחצן ומנופח (תרתי...)ולא מבין דבר נורא בסיסי בפרסום- הויז'ואל הנהנתני ומבט ה"קפצו לי" משתלט על כל מה שאתה אומר או לא אומר בכתבה. אגב, גם בכתבה דיברת שטויות.סגור
-
אתה כ"כ צודק, הבחור כמו נפוליאוןאיל 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0מהיכרותסגור
-
לאיש קריאייטיבאשת פרסום 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0איש קריאייטיב יקר, אז למה אתה מסתתר מאחורי טוקבק? אתה בדיוק זה שמייצג את חוסר הפרגון המכוער בתעשיה הזו. למה מיועדת האמירה המיותרת הזו שלך?מה היא משרתת?זו פשוט בושה.סגור
-
לאשת טורסאיש קריאטיב 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0ניסיתי להתקשר לערן ישירות, הוא בדיוק היה באורגיה עם שתי היספניות. ועכשיו ברצינות- איפה יש פה חוסר פירגון? הביקורת שלי היתה על אווירת ה"קפצו לי" שמשדר כותב המאמר. לא על עצם נסיעתו.סגור
-
1.דווקא טוקבקים חדיםטל טל 06/2014/18הגב לתגובה זו0 0תקרא שוב, יש שם כמה תובנות טובות על הענף.סגור


