דעות

בית שמש של 2021 היא מודל לישראל 2040

בית שמש של 2021 היא מבחינתי מודל צופה פני עתיד לישראל 2040. הצלחנו להוכיח במהלך שלושת השנים האחרונות שאין זו אגדה - יש לנו כאן אפשרות אמיתית, חיה ופועמת לדו קיום
ד"ר עליזה בלוך |  16
ד"ר עליזה בלוך, ראש עירית בית שמש (צילום דוברות עיריית בית שמש)
בשבוע שעבר שווקו בבית שמש שני מגרשי תעשייה למכרז. על כל אחד מהמגרשים התמודדו כ-30 הצעות. זה הסיפור כולו. בית שמש במוקד התעניינות בתחומי תעשייה. בכל שבוע אני נפגשת עם מספר יזמים. יזמים המבקשים להתעניין בעיר בית שמש כמקום אליו הם מבקשים להעתיק את מקום פעילותם, או יזמים המבקשים להרחיב את פעילותם ולקבוע יתד בעיר. אני רואה בתעשייה מכפיל כוח. פיתוח התעשייה משפיע כמובן על הכלכלה המקומית ולא רק. התפתחות התעשייה היא מנוף לכניסת תושבים חדשים ומעל לכל היא עוגן מרכזי במיצוב העיר.
המהלך הזה הוא בעיניי הכרה עצומה בפוטנציאל הטמון בסביבה זו. משמעות ההחלטה היא הכרה וגיבוי של המדינה לעשייה העירונית בתחומי התעשייה והמסחר, ומתן תמריץ למפעלים חדשים לקבוע את מיקום פעילותם בעיר ולקיימים להרחיב את פעילותם. כמו כן, המסר המתקבל ממהלך זה סותר את הסטיגמה שדבקה לעיר. בית שמש היא לא עיר חרדית אלא עיר משולבת, והעסקים שיצטרפו לאזור לאור ההטבות יוכלו לסייע לשמור על בית שמש כעיר משולבת. 
על פי נתוני הלמ"ס, מועסקים כיום בעיר כ-30,000 מתושבי העיר, ובהתאם לתכנית המתאר המתהווה לעיר צפויה אוכלוסיית המועסקים בעיר לצמוח לכדי כ-100,000 מועסקים עד לשנת 2030. בהתאמה, צפוי שיעור תושבי העיר הנוסעים מחוץ עיר לצורך עבודתם לפחות בהדרגה מכ-50% כיום לכ-30% בעשור הקרוב. העיר מתאפיינת באוכלוסייה צעירה (למעלה ממחצית מתושבי העיר הינה מתחת לגיל 17), ובריבוי אוכלוסייה עולה מארה"ב (יותר עולים מארה"ב התיישבו בבית שמש מאשר כל עיר אחרת בישראל בעשור האחרון). 
החלטת משרדי הכלכלה והאוצר, לכלול את העיר בית שמש בחוק עידוד השקעות הון, משפרת באופן דרמטי את האטרקטיביות של העיר עבור מפעלים יצרניים וחברות טכנולוגיות, שיבחרו לפתוח מרכזי פיתוח חדשים בעיר, ולהעסיק את האוכלוסייה המקומית, שמייצרת עוד ועוד הון אנושי זמין לתעשיות השונות בעיר.
בית שמש של 2021 היא מבחינתי מודל צופה פני עתיד לישראל 2040. הצלחנו להוכיח במהלך שלושת השנים האחרונות שאין זו אגדה - יש לנו כאן אפשרות אמיתית, חיה ופועמת לדו קיום. הצגנו כיצד סובלנות, גיוון ועוצמתה של קהילה מאוחדת גוברים על ההבדלים בינינו. 
למרות סגנונות החיים השונים, מצאנו את העמק השווה. החלטנו יחד להתמקד בעשייה ולא במחלוקות. יתרה מכך, אנחנו ויתרנו על משחקי הקרדיט ובמקום אנו מתמקדים במהות. עשייה חיובית תורמת לעיר כולה, שם הכל מתחיל ונגמר. 
עיריית בית שמש לוקחת אחריות על תחומי התעשייה המסחר והתעסוקה. זה מתבטא במהלך הנוכחי, בליווי עסקים מקומיים, בקיום שיחות מתמשכות עם חברות המעוניינות לפעול בסביבה ועוד. רק לאחרונה שווקו מספר מגרשים באזור התעשייה לביא - והביקוש עצום. אני מתרגשת בהחלט לראות את בית צומחת, מתפתחת וממשיכה לשבור סטיגמות אחת אחרי השנייה.
הכותבת: ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    בית שמש עיר נהדרת
    אלי מ. 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בית שמש היא עיר שצומחת במהירות שאין לה אח ורע בישראל, בעבר העי הזו לא פותחה והכל היה נראה כמו כפר.. היום המצב שונה לחלוטין וראשית העיר עומדת בכבוד מול אתגרים לא פשוטים ומול אוכלוסיות שהורסות ומלכלכות כל דבר אפשרי, התשתיות ישנות וקצב ההתחדשות העירוני איטי עקב חוסר בתקציבים וציבורים גדולים שמקבלים הנחות ענק בארנונה נכון להיום בית שמש מתפתחת בצורה אדירה יפה מאד וסופר מודרנית ולמרות שאין לי שום קרובי משפחה בעיר הזאת אני לא מוכן לעזוב אותה לשום עיר אחרת!! זה לא חוכמה לכתוב דיבה על עירנו מאנשים שאינם יודעים כמה קשה לבצע כל דבר לציבורים שלא רק שאינם מעריכים אלא הורסים שוברים משחיתים ומלכלכים שוב ושוב ושוב העיריה אינה עומדת בקצב ולפעמים תוך יום יומים הורסים את הכל בחזרה... לבית שמש יש בעיה לא עם החרדים אלא עם הקיצונים והם גורמים את כל הנזקים התדמיתיים וההתפחותיים בעיר, אני סבור שבית שמש משתדרגת בצורה טובה , האתגרים הם עצומים והמשאבים הם על הפנים, אני תושב כבר ארבעים שנה בעיר ועברתי הרבה ראשי ערים אך בתקופה זאת אני רואה עשיה אמיתית ומסיבית, בקיצור אחלה עיר!!
    סגור
  • 14.
    בית שמש
    חד הורית 05/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יודעת מי כתב את הכתבה הזאת, בבית שמש אין דירות להשכרה לחילוניים. על דירה אחת קופצות 100 משפחות, לכן בעלי הבתים מעלים מחירים בגלל שיש ביקוש אבל אין היצע. ראשת העיר נדמה לי כבר כשנתיים בתפקידה, לא עושה דבר בנושא. בחגים מזמינים לכאן רק לרמת בית שמש הופעות, בקיצור ראשת העיר כמו ראשי עיר אחרים, דואגים ראשית כלמלחרדים ברמת בית שמש. הכבישים במצב הזנחה מוחלט, הרכב נדפק כל מטר נסיעה. כדאי לחיות כאן קצת, במצב של אין נכס משלך, לפני שמשבחים את העיר.
    סגור
  • 13.
    ממש מצחיק
    דוד 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עתיד עבור האוכלוסייה החילונית ! הצעירים בורחים, אין סוף לפרויקטים בניה ברמה עבור החרדים.
    סגור
  • 12.
    בית שמש
    משה 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בית שמש בעוד זמן קצר תהפוך לבני ברק מספר 2 וזה עצוב מאוד. בתור אדם שגדל בבית משנות ה60
    סגור
  • 11.
    אכזבה אחת גדולה
    מי שהביא לבחירתה 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום שינוי בעיר,המצב בתקופתו של אבוטובול היה טוב, הרבה דיבורים ובפועל כלום. הכבישים הרוסים,אין השקעה ונראה שהכל מתנהל עפ לחצים פוליטים. היתה הזדמנות להצעיד את בית שמש קדימה אבל כנראה שהלכנו רק אחורה..
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    על איזה דו קיום היא מדברת ?
    Zael 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על איזה דו קיום היא מדברת ? כל המשאבים והתקציבים הולכים לשכונות של הפרזיטים החראדים,ןאני מדבר על לראדים שהם נטורי קרטא ועוד עדות של שונאי ישראל. העיר הותיקה מוזנחת בצורה פושעת , לתושבים מעלים ארנונה בעוד שהחראדים מקבלים פטור מלא. כל השכונות שנבנות הם לחרדים בלבד. עוד עשור בית-שמש תמחק ותהפוך לעיר גדולה יותר מבני ברק. אבל בדבר אחד עליזה בלוף צודקת בשנת 2040 באמת כל המדינה תהיה בית שמש , מדינת הלכה מצחינה וקורסת.
    סגור
  • 9.
    זה בית חושך לא בית שמש,עיר של
    איזה שמש?? 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים חשוכים ומסוכנים,פרימיטיביים והזויים. הגיע הזמן לעשות שם סדר.
    סגור
  • 8.
    זריית חול בעיניים
    תושב ותיק 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשת עיר שכולה יחצנות והאדרת האגו.הכי כושלת שהייתה לנו,בכירים נטשו אותה בשרשרת,התשתית התחבורתית זוועה,ואין שינוי משמעותי.מטפחת את היד ש"האכילה" אותה בבחירות קרי המגזר החרדי,מתעלמת ואינה מוקיעה את התנהלותם הקלוקלת בעיר.נכון כמו בכל הארץ-ישראבלוף.
    סגור
  • 7.
    דו קיום עם חילונים מתנשאים ואלימים? קשה מאד
    יורגן 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל ננסה
    סגור
  • 6.
    חחחח
    שי 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפעלי פח משכורות מינימום אין בבית שמש שום מפעלי הייטק וחבל
    סגור
  • 5.
    הית שמש ותיקה
    בני 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיחות למוקד בנושא שפ"ע לא מטופלות אך שמחייגים לעובדי העיריה להגיע באופן פרטי הם תמיד פנויים להגיע ולתת שירות
    סגור
  • 4.
    שבטי ישראל
    דוד 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פארק שבטי ישראל מתקנים שבורים ולא בטיחותיים , לפני כמעט שנה עליזה "העבירה לגורם המטפל" ולא נעשה דבר עד היום . נ.ב. השבוע תיקפו את השלט המראה על בדיקת בטיחות שנתית .ביזיון . זה הסיפור כולו
    סגור
  • 3.
    אין קשר למציאות בעיר
    שי מבית שמש 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מאז כניסתה של עליזה בלוך המצב רק הולך והדרדר. הציבור החזק טס מהעיר ויש כאן עזיבה נוראית. היא מספרת לעצמה סיפורים שאנחנו מתקדמים ואנחנו משתפרים אבל תכלס כלום. הדבר היחיד שהיא הצליחה לאחד את כולם זה בהתנגדות אליה. כל הכבוד גם זו יכולת חשובההה
    סגור
  • 2.
    קודם כל תדאגי להבטחת הבחירות שלך לנקות את בית שמד
    פעיל/ה של עליזה 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    10 3
    רמת בית שמש א מוזנחת הזנחה פושעת אותם אנשים שטרחו ועמלו למען ההבטחה שלך להביא עיר נקיה ויפה יותר מאוכזבים מאוד ממך. חשבנו שהבאת משהו אחר אבל את דומה לקודמיך ואפילו גרוע ממנו. היה טוב אם תתני דעתך עכשיו על רמה א והטיפוח שלה כפי שהבטחת וכפי שאנשים שעבדו למענך האמינו כי כך תעשי ( כי כל הבטחת).
    סגור
  • צודק/ת , אכזבה גדולה (ל"ת)
    מאוכזב 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יופי
    עם ישראל חי 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    עכשו אני רגוע
    סגור