דעות

כל הסיבות המשמחות בנפילת הממשלה

פיזור הכנסת איננו אירוע משמח, בפרט ובוודאי כשקיימת אפשרות להקמת ממשלת ימין-מרכז בכנסת הנוכחית וזו לא מוקמת, אך ורק בגלל ריבים אישיים ואינטרסים צרים. עם זאת, אנחנו שמחים על התפרקות הממשלה המנותקת שפגעה באזרחי ישראל 

ח"כ יצחק פינדרוס |  1
ח"כ יצחק פינדרוס (צילום דוברות הכנסת)
פיזור הכנסת איננו אירוע משמח, בפרט ובוודאי כשקיימת אפשרות להקמת ממשלת ימין-מרכז בכנסת הנוכחית וזו לא מוקמת, אך ורק בגלל ריבים אישיים ואינטרסים צרים. עם זאת, אנחנו שמחים היום, שמחים על התפרקות הממשלה המנותקת שפגעה באזרחי ישראל ועברה מן העולם. 
משבר הקורונה טרם חלף מן העולם, למרות שדף המסרים של הממשלה היוצאת זה "כך ניצחנו את הקורונה", בפועל נפטרו מהקורונה בשנת הממשלה למעלה מ-4,500 אזרחים ואזרחיות וזה בשנה בה כבר היו חיסונים. עד כמה הממשלה מנותקת? כשח"כ אבי מעוז העלה את המספרים מעל דוכן הכנסת, הגיב יו"ר הכנסת: "no way". כך זה כשהממשלה התעסקה בנראות ולא במהות. 
הביטוי המשמעותי ביותר לניתוק הממשלה מאזרחי ישראל הוא המשבר הכלכלי והיוקר המאמיר. לממשלה יש תירוצים למכביר: "זה לא אנחנו, כך קיבלנו את המדינה מביבי" או: "זה הנמלים" וכן על זה הדרך. אבל כמה אפשר להאשים את נתניהו בצרות אזרחי ישראל כשאתה יושב ליד הגה השלטון? 
 
ממשלה שאכפת לה מאזרחיה, הייתה מכנסת את הקבינט הכלכלי-חברתי על בסיס שבועי ולא שלוש פעמים בלבד לאורך הקדנציה. ממשלה שטובת אזרחיה עומדת מול עיניה הייתה יוצאת ברפורמות ובהצעות חוק לשינוי המצב. דוגמא לאיך ממשלה צריכה להתנהג בשעת משבר קיבלנו בשנה האחרונה של נתניהו עם פרוץ משבר הקורונה. אפשר לחלוק על החלטות הממשלה בנושא, אבל אי אפשר לומר שהממשלה קפאה על שמריה. ועדת השרים התכנסה בתדירות גבוה, ראש הממשלה יצא לציבור, לחץ על מנכ"לי חברות החיסונים לתעדף את ישראל, חוקקו חוקים שיסדירו תשלומי פיצויים לחולים ולמבודדים וכו'. 
איפה הייתה הממשלה הנוכחית במשבר הכלכלי? היכן החלטה על שינוי מודל המס של הדלק לנוכח ההתייקרות שהגיעה לשיאים חדשים? היכן ועדת השרים עם משבר הדיור שהולך ומחריף או בהעלאת שכר המינימום? היכן הממשלה ביחס למשבר התחבורה הציבורית?
 
שרת התחבורה זועמת על אי הסכמת האופוזיציה לעלות את חוק המטרו כעת, אבל היכן היא הייתה כשהחוק אושר כבר בחורף לקריאה שנייה ושלישית, למה היא לא קידמה אותו? כי היא הייתה עסוקה בלהציג רפורמה במחירי התחבורה הציבורית שייקרו את המחיר עבור תושבי הפריפריה ובהתנצחות פוליטית עם יו"ר ועדת הכלכלה. 
ממשלה שלא אכפת לה מאזרחיה וכל מה שהניע אותה היה איש אחד בלבד – בנימין נתניהו. ממשלה שכזו טוב שמסתלקת מהעולם.
הכותב הוא ח"כ מטעם סיעת יהדות התורה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקח לי זמן להבין מאיפה מגיעה
    יואב 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכתבה ההזויה הזאת. בסך הכל מדובר בחבר כנסת שמייצג מפלגה מושחת שכל האינטרס שלה לשמור את הציבור של בור פרימיטיבי וממשומע. כדי שימשיכו להצביע בעדם. תגיד. מי שלט בועדת הכספים בעשור האחרון?...
    סגור