השוק

מרב מיכאלי: הנהגים "צודקים לחלוטין", אך הפער עדיין גדול

שרת התחבורה מיכאלי מבינה את מחאת נהגי האוטובוסים השובתים, וטענה הבוקר כי נתנה להם "כל מה שאפשר" מתקציב משרדה. עם זאת, הנהגים דורשים כ-600 מיליון שקל להעלאת שכרם, לעומת כ-100 מיליון שקלים שמשרד התחבורה מקצה להם. במקביל, הממשלה פרסמה את "תכנית המיליון" להפחתת הנסיעות ברכב פרטי
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הבוקר (א') בתגובה על שביתת נהגי האוטובוסים: "אני איתם במאה אחוז, הנהגים והנהגות צודקים לחלוטין... אני נאבקת על זה מול האוצר מהיום הראשון שלי בתפקיד, צר לי שהאוצר לא מבין את זה עדיין, אין לי ספק שבסוף הוא יבין את זה. בינתיים אני הבאתי כסף מתקציב משרד התחבורה כדי לשלם לנהגים ולנהגות בשנה הזאת כל מה שאפשר", אמרה מיכאלי.
אתר 'גלובס' מדווח שהסכום שמשרד התחבורה מעמיד לטובת העניין הוא כ-100 מיליון שקלים (שהוסטו ממקורותיו האחרים של המשרד), בעוד שדרישת הנהגים עומדת על כ-600 מיליון שקל. הנהגים מכוונים להעלאת שכרם ל-55 שקלים לשעה (לעומת בין 44 ל-47 כיום), ומקורות בענף מציינים כי מדובר ב"פלסטר" בלבד. 
 
אכן, תקציב המדינה האחרון כלל התקנת נקודות התרעננות ומנוחה במסופי האוטובוסים, כמו גם תקצוב שיפור הכשרות הנהגים. אך עם זאת, העניין הבוער של השכר כלל לא נדון אז ומשרד התחבורה לא העלה כל דרישה. זאת על רקע מחסור חמור ב-5,000 נהגים, שמקשה על מפעילי התחבורה הציבורית לעמוד במכרזי המשרד ובוודאי בתוספות השירות המתוכננות.
מחאתם של נהגי האוטובוסים על תנאי העסקתם ושכרם מתנהלת זה שבועות באמצעות שני ארגוני עובדים המאגדים את הנהגים בחברות הפרטיות - כוח לעובדים וארגון הנהגים הפועל מטעם ההסתדרות הלאומית. בארגון כוח לעובדים אמרו היום כי ישהו את השביתות שתוכננו השבוע לנוכח "התקדמות במו"מ לשינוי תנאי הנהגים". הנהגים מצפים שגם החברות יירתמו בנוסף לתקציב שמקצה משרד התחבורה. לפי הארגון, "אנו עדים לרוח של שינוי. מחויבים למצות את המו"מ בכדי להקל על הנוסעים, אך לא נמכור את הנהגים תמורת פירורים". 
היום אישרה הממשלה את "תכנית המיליון", שמטרתה הפחתת 5% מהנסיעות ברכב הפרטי, שהן מיליון נסיעות ביום, תוך שנה. התוכנית, שגובשה יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, כוללת עשרות צעדים שיאפשרו את תיקון העיוותים המתמרצים שימוש ברכב פרטי, לצד חיזוק הזרועות המרכיבות את מערך התחבורה הציבורית והאצת פרויקטים להפחתת הנסיעה ברכב הפרטי. מטרת התוכנית, כאמור, להביא לצמצום השימוש ברכבים הפרטיים ותמרוץ התניידות בתחבורה הציבורית, למען הפחתת העומס בכבישים. התוכנית מחולקת למספר משפחות תוכן: שיפור מערך התחבורה הציבורית, ביטול תמריצים להחזקת רכב פרטי, שינויים בעולם העבודה והאצת תהליכים.
 
השרה מיכאלי אמרה בעניין זה: "כולנו מרגישות ומרגישים את העומס בכבישי הארץ והיום יותר מתמיד אנחנו מבינות שהפתרון לכך הוא מעבר לתחבורה ציבורית ושימוש ברכבת, באוטובוסים, בהליכה ובאופניים. 'תוכנית המיליון' היא בשורה אדירה לציבור הישראלי אשר תביא מיידית בטווח הזמן הקרוב לצמצום מספר הנסיעות ברכב הפרטי והיא תוצר של מדיניות רחבה של משרד התחבורה בראשותי המקדמת היפוך הפירמידה והצבת התחבורה הציבורית בראש. מודה לכלל שותפיי שהבינו את גדול השעה והשקיעו רבות על מנת שהתוכנית הזו תאושר ותצא לדרך".
עיקרי התוכנית - שיפור מערך התחבורה הציבורית מבוסס על שלושה צעדים מרכזיים:
- הקמת 120 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בכל רחבי הארץ, אשר יאכפו לראשונה על ידי יחידה לאכיפה בנתיבים יעודיים בין-עירוניים.
- שיפור תנאי הנהגות והנהגים, לרבות חיזוק הביטחון האישי, הקמת עוד 100 חדרי מנוחה לנהגות ונהגים נוסף לעשרות שכבר הוקמו, והשקעת כסף מתקציב משרד התחבורה, שמתקיים לגביו בימים אלה שיח ומו"מ, לטובת שיפור תנאי ההעסקה.
- תוספות שירות שכבר תוקצבו בתקציב האחרון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק רכבת עירונית תציל אותנו
    ע. 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הרכבות העירוניות יפתרו את בעיית הערים הפקוקות.. עד שלא יפעילו פקחים עירוניים שיסתובבו עם טנדרים בכבישי העיר ויחרימו! כל קורקינט/אופניים חשמליים שבעליהם השתוללו על הכביש- לא יפסק הבלאגן! יחרימו לפחות ל-1 חודש ויגבו 600 ש.ח. קנס כדי לשחרר את הכלי.. וכמובן צריך לסמן שבילי אופניים/קורקינטים ורק שם מותר יהיה להם לנסוע! נסעת בלי קסדה? החרמה לחודש+קנס. מספיק עם ההתנהלות הרכרוכית.. כשהאזרח אינו חושש מהמשטרה - נוצר כאן ג'ונגל. כל אזרח עושה מה שמתחשק לו ופוגע באזרחים שומרי חוק.
    סגור