דעות

הפסיקה נגד דרעי - אשליה של נטרולו שיביא להפלת הממשלה

90 אחוז מיושבי בתי הסוהר הם בני עדות המזרח המורשעים בתשעים ושמונה אחוז של כתבי האישום המוגשים על ידי המשטרה והפרקליטות - שהמדיניות שלהם היא להרשיע בכל מחיר. רוב הנאשמים בעבירות פליליות הם בני עדות המזרח המופיעים ברוב המקרים ללא ייעוץ משפטי הוגן
ניסים זאב |  15
ניסים זאב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרפורמה של השר יריב לוין משולה בעיני המתנגדים לה כהפיכה, והם כביכול מנהלים את הקרב להצלת הדמוקרטיה להצלת המדינה אלא שמציאות החיים הפשוטה גורסת אחרת.
יש לציין כי פסיקת בג"ץ אשר באה לחסום את דרכו של אריה דרעי מלהמשיך מלכהן כשר בממשלה מתבססת על שני מעגלים שונים: עילת הסבירות ועילת הקשירות. בהקשר זה, אנו חוזים לנגד עיננו את ההתנגשות החזיתית של הרשות השופטת אל מול הרשות המחוקקת שמקדם שר המשפטים. העתירה נגד דרעי באה מתוך תקווה ואשליה של נטרולו מלכהן כשר בממשלה אשר תביא בסופו להפלתה.
לא הופתעתי מפסיקת בג"ץ מפסילתו של דרעי מלכהן בממשלה למרות קלות העברות שבהן הוא הואשם וכך בוודאי שר המשפטים שבראש ובראשונה מצא לנכון להעביר חוק עוקף בג"ץ. שר המשפטים עשה זאת בטרם פסילתו של השר דרעי מלכהן ולשם כך תוקן חוק יסוד הממשלה שרק ח"כ שעליו הוטל עונש מאסר בפועל, לא יוכל לכהן כשר ולא על מי שכיהן  במאסר על תנאי.
 
השופטים בפסיקתם להילחם בחוק עוקף בג"ץ היו זהירים שלא לגעת בתיקון חוק היסוד שהכנסת חוקקה מספר ימים קודם לכן  ומאחר והתבססותם בעילת הסבירות יכולה להיות שנויה במחלוקת גדולה. מעבר לכך, לוקה בחוסר אימון הציבור וכן של הראשות המחוקקת, לכן התרכזו בעיקר באי כשירותו של דרעי מלכהן כשר.
מאחר ועסקת הטיעון באישום שהוגש נגד דרעי נחתמה על דעת שיפרוש מהחיים הציבוריים ולא לפרק זמן של חודשים ספורים. כלומר, דרעי הציג מצג שווא לפני בית המשפט המחוזי ועל סמך זה קבעה הנשיאה כי מינוייו של דרעי לקוי בחוסר סבירות קיצוני. יחד עם זאת התעלמה הנשיאה מהעובדה שלא זו הייתה כוונתו אשר הוצגה על ידי כל אמצעי התקשורת ולפיה הוא פרש מהחיים הציבוריים רק עד הבחירות הבאות. בהתאם למשפט העברי, היה מקום להתחשב בכוונה של הנאשם שהייתה ברורה לכל.
והראיה לכך היא שביהמ"ש לא מנע בתחילת הבחירות האחרונות את מועמדותו ולא הזהירו כאשר הוא עמד בראש המפלגה והכריז כי הוא הולך לכנסת. מדוע העתירה לא התעוררה אז?
הרשות השופטת מתעלמת ממצבה העגום, כאשר הראשות המחוקקת ורוב העם אינם מאמינים שפסיקתם אינה טבולה בדעותיהם האידיאולוגיות. וכך לאורך עשרות השנים החל מפסיקת בג"ץ בעניין אי פסילתו של המחבל עזאמי בשארה, למרות שהשב"כ ידע בברור כי האיש מסוכן למדינת ישראל. וכן בעניין המסתננים הבלתי חוקיים בדרום ת"א והתעלמותם מהסבל הנוראי של תושביה היהודים של השכונה, וכן מניעת הריסת בתי מחבלים לאורך כל השנים. וכן הכשרת סגנו של ערפאת אחמד טיבי להיות ח"כ, וכן ח"כ עודה אשר עודד שוטרים למעשה בגידה ומרי נגד משטרת ישראל.
 
אני מבקש להתייחס בהקשר זה לפעילות האקטיביות שלי בענייני רפורמה משפטית במהלך חמש עשרה שנותיי כחבר כנסת. העליתי בין השאר הצעת חוק לשילוב שיטת חבר המושבעים במשפטים פליליים ותביעות דיבה אשר אילו הייתה עוברת בקריאות שניה ושלישית בכנסת הייתה מגבילה במקצת את חופש הפעולה של השופטים. מגבילה אותם בכל הנוגע לכשירות וקבלת ראיות ועדויות וגם בעניין פסקי הדין וגזרי הדין של בתי המשפט. בגללם 90 אחוז מיושבים בתי הסוהר הם בני עדות המזרח המורשעים בתשעים ושמונה אחוז של כתבי האישום המוגשים על ידי המשטרה והפרקליטות - כשהמדיניות שלהם היא להרשיע בכל מחיר.
רוב הנאשמים בעבירות פליליות הם בני עדות המזרח המופיעים ברוב המקרים ללא ייעוץ משפטי הוגן. ההצעה שלי הייתה נותנת מענה למצב עגום זה במיוחד נוכח העובדה שעל פי החוק שהצעתי וכמקובל בכל המדינות הדמוקרטיות והלא כל כך דמוקרטיות לנאשם - יש זכות ורשות לבחור את המושבעים באופן שהם יהיו מהרקע האתני התרבותי והמגדרי שלו.
כמו כן, בתקופת כהונתי נדונה הצעת חוק להקמת בית משפט לחוקה שתהיינה לו סמכויות בלעדיות לדון בענייני החוקה וחוקי היסוד של המדינה ובאופן שבית המשפט העליון יוסמך רק לדון בערעורים פליליים ואזרחיים. זכור לי שהצעת החוק הזאת נגנזה עם הופעתו הפטרונית בכנסת של השופט אהרון ברק אשר שכנע את הח"כים להסיר את הצעת החוק מסדר היום של ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת.
אני בתור איש ציבור שאיננו משפטן וכמי שיזם את הקמת תנועת ש"ס - מודע לבעייתיות של החלטות בג"ץ ושמטרתן היא להפוך את מדינת ישראל למדינת כלל אזרחיה ולשלול את על הסממנים היהודיים של המדינה. על ידי כך יוצא שהציונות מתכחשת לדרישותיה מאת אומות העולם בדבר הצורך בהקמת מדינה יהודית שבראש ובראשונה תהיה יהודית ורק אחר כך - דמוקרטית.
צריך להבין שבמדינת ישראל מתחולל מאבק חריף אשר החל עם מלחמת יום הכיפורים בנוגע לתדמיתה ואופייה של מדינת ישראל. המאבק הוא בין אלה הרוצים בכל מחיר שהמדינה לא תהיה יהודית אלא מדינת כלל אזרחיה ובין אלה הרוצים והנלחמים שהמדינה תהיה מדינה יהודית על פי הסטטוס קוו שנקבע מאז תקופת בן גוריון. הבחירות האחרונות הכריעו את המאבק והעם אמר את דברו שהמדינה תהיה יהודית. אין כאן הרס הבית השלישי כי ההרס של שני בתי המקדש בוצע על ידי שונאי ישראל מבחוץ בעוד ההרכב העכשווי יונהג על ידי השמאל שאיננו שמאל אלא תנועת הפרוגרסיביים המעתיקים מתוך התבטלות - תנועות זרות.
ומשום כך, אנו נלחמים לקדם את הרפורמה המשפטית של יריב לוין ומי שמבקש לחלוק לתקן או לשפר את הצעת החוק של לוין מתבקש להופיע לוועדת חוקה חוק ומשפט ולהשמיע דברו ולא לעשות זאת במאבקי רחוב ולא להקים תנועת מרי ובוודאי שלא לעודד אלימות.
הכותב: ניסים זאב, חבר כנסת לשעבר מטעם מפלגת ש"ס, מייסדה הראשי של מפלגת ש"ס
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    זאב . זאב. זאב. ביבי נבהל .וכלום לא קרה
    זחש 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המטרה של חכ זאב להבהיל את נתניהו בלבד. הם לא יפרשו מהקואליציה גם אם דרעי ילך ללמוד בישיבה ומישהו ינהל א. המלגה. כך שהכל מהומה על לא מהומה.. סתם סחטנים מהסוג הגרוע.
    סגור
  • 13.
    עברינים מרוקאים, לא תימנים לא עיראקים .. מרוקאים (ל"ת)
    אין גזענות בשיפוט ! 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 12.
    מי הם העבריינים בבתי הסוהר
    יעקב ברדוגו 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכותב מציין שובם מעדות המזרח וזאת מדוע? אולי בגלל שגדלו על תרבות שהכול מותר במיוחד מותר לגנוב מאשכנזים? אולי בגלל שאחרי כבוד ההורים שאצלם זה קדוש (ובצדק) התרבות לגנוב מהשלטון הינה תרבות ערבית-יהודית עתיקת ימים
    סגור
  • 11.
    דרעי הוא עבריין מורשע 3 פעמים
    גיורא א. 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ״הוי לאומרים רע לטוב וטוב לרע, השמים חושך לאור ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר״ ישעיהו ה כ
    סגור
  • עם רקורד כזה. הוא מקובל בעולם התחתון, ובכנסת. (ל"ת)
    זחש 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    הסירו קללת דרעי
    ואמזלג 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    על עם ישראל מוטלת עננה שחורה.קללה רובצת. קללת דרעי. תסולק מארה זו מחיינו. דרעי הסתלק מפה.
    סגור
  • 9.
    טיעון קלוש של אדם שהקים מפלגה גזענית
    אורי 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רגשי הנחיתות של כותב המאמר מודגשים בכל משפט. אחרי 75 שנות עצמאות הגיע העת להפסיק לחלוטין את השימוש הנלוז בשם התואר "מזרחיים". די, מספיק עם רגשות הקיפוח. כולנ6 ישראלים. תוציאו את הגלותיות מתוככם. הסיבה היחידה שאתם משמרים אותה היא שהבידול בין "מזרחיים" לכל השאר משרת אינטרס אפל שלכם לאמור: כל עוד הם מסכנים אנחנו שומרים על מעמדנו. תתביישו לכם.
    סגור
  • 8.
    עבריינים
    חנוכה 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חייבים חוק שעבריינים מורשעים לא יוכלו לכהן בכנסת ואו כל תפקיד ציבורי. הכותב הנכבד רוצה להכניס עבריינים לתחום הציבורי. חייבים למנוע ממושחתים להעמיק את השחיתות כי זה פוגע בכולנו
    סגור
  • 7.
    זה לא שהמציאט את החוקים האלו עכשיו
    נעמה 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אלא שאולי לא לבתי המשפט יש אינטרס להפיל את הממשלה דוקא.החוקים שרירים עומדים כמו שהם כבר שנים ,ובחוק הספציפי על דרעי מדובר העברות מס,שקשה לשער שאשכנזי לא נגוע בהם,אלא שהמזרחיים מרשים לעצמם יותר לזלזל או לא להסכים לחוקים אותם הם מגדירים אשכנזים ואף שמאלנים.הטיעונים האלו מצערים ביותר. אבל לביבי יש אינטרס לסלק את האיזון בממשלתו בין המפלגות השונות ולפרק את הממשלה ולהישאר שליט יחידי ניצחי ובלעדי
    סגור
  • 6.
    שקרים של ש"ס
    שלמה 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כתבה מוטה ומסולפת מלאה בשקרים ומסכנות עדתית שמאפיינת את ש"ס. דרעי עבריין סדרתי ופסיקת בית המשפט בהרכב של 11 שופטים נכונה לגמרי
    סגור
  • 5.
    אמת לאמיתה
    לילי 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל מילה .סלע בול . נלחמים בימין עם בתי המשפט.והשמלנים הם המושחתים הגדולים שיש זה בסדר .יש להם הגנה מבית משפט
    סגור
  • 4.
    ושוב החרדים ללא כל אמת מוסר. שתצא בת אש מהשמיים ותשרוף (ל"ת)
    אזרח 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 3.
    אף אחד לא מעוניין להפיל רק שרשעים יורחקו מהפוליטיקה (ל"ת)
    אזרח 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    ועדיין דרעי הוא עבריין שהורשע בשלושה משפטים פליליים
    משה 1 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כפי שלא היית רוצה שהמורה בכיתה של בנך בבית הספר יהיה עם אישום פלילי, או הפקיד בבנק יואשם בגניבה וימשיך לשרת לקוחות, כך אני ורבים אחרים לא רוצים ששר יהיה עם אישום פלילי כך אני
    סגור
  • 1.
    הכותב טוען שעבירות דרעי קלות חחחחחחח
    טאי 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    עוד אידיוט שמגונן על פושע וגנב סדרתי שישב בכלא ואמור היה לשבת שוב אל לא עיסקת הטיעון עימו בה הבטיח שלא יחזור לחיים הפוליטיים. המגזר שלכם רווי פושעים, גנבים ופרזיטים. למזרחיים בכלא אין יצוג משפטי הולם? ששס תממן להם עורכי דין... למה לא?
    סגור