דעות

ציר הרשע: לנתק את הקשרים עם דרום אפריקה

מדינת ישראל מרכינה את ראשה מול דרום אפריקה שהיא כלי של ציר הרשע כדי לכבול את ידי חיילנו מבחינה משפטית. לאחר מהלך כמו שדרום אפריקה עשתה, מדינת ישראל הייתה צריכה באופן מיידי לנתק את כל הקשרים איתה ולפעול להעלאת יהודי דרום אפריקה ארצה
ח"כ יוליה מלינובסקי |  3
יוליה מלינובסקי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
שנים שמדינת ישראל תמיד מנסה לרצות את הקהילה הבינלאומית, להצטדק ולהיות הכי מוסריים. הגישה הזו הייתה אמורה להשתנות לאחר הטבח המזעזע שביצעו הנאצים של חמאס באחינו ואחיותינו. תראו לי מדינה אחת שהייתה מודיעה לאוכלוסייה להתפנות לאחר שהשלטון של אותה אוכלוסייה פתח במתקפה שכללה עריפת ראשים של תינוקות, אונס, עבירות מין מזעזעות וחטיפה של ילדים, נשים, גברים וקשישים.
איזו מדינה הייתה מאפשרת סיוע הומניטרי של מאות משאיות עם דלק, אוכל ומצרכים בזמן שהאויב מחזיק בחטופים בתנאים קשים כשעל פי עדויות במקרה הטוב השבויים מקבלים רבע פיתה ביום. ברור לי שישנם דיני מלחמה בינלאומיים שצריך לפעול בתחומם וזה מה שכוחותינו עושים אך עם זאת לא ייתכן שנאפשר לגרגר קמח להיכנס לרצועה בלי שהצלב האדום יבקר את חטופנו וידאג לשלומם.
 
צריך לזכור שארגון הטרור חמאס נבחר ברוב גדול ברצועת עזה ואף אחד לא שוכח את מראות הצהלות שהגיעו מרצועת עזה באותה שבת ארורה, גם המראות של המוני עזתים "בלתי מעורבים" שמתגודדים מסביב לחטופים בעת פעימות השחרור וחוגגים מעיד על הלך הרוח. העדויות של בתי ספר וגני ילדים שמשמשים לסליקים של מנהרות, נשק, וחינוך להשמדת העם היהודי מגיל אפס, צריכות לשכנע גם את מי שחשב שיש שם פרטנר שהוא שרוי בהזיות.
התחפושת של אונר"א, גוף שעד לא מזמן חשבנו שהוא רק תומך טרור ולאחרונה גילינו שהוא ארגון טרור לכל דבר ועניין. מוריו החזיקו בחטופים, אנשיו לא רק חגגו בזמן הטבח אלא אף השתתפו באופן אקטיבי בזוועות שביצע חמאס ומוסדותיו שימשו גם הם כקיני טרור של משגרים ואמל"ח. עד כה מדינת ישראל הייתה פאסיבית ולא נקטה בצעדים נגד גוף הטרור הזה במקום לנתק את המימון שהוא מקבל, לחשוף את הפשעים שהוא מבצע ולגרש אותו מהאזור. כעת, כשמדינות בעולם הבינו את זה לפנינו והתחילו בתהליך של הפסקת המימון, דרשתי שיתקיים בכנסת דיון כדי לחשוף לציבור את חלקנו כמדינה בשיתוף הפעולה עם אונר"א במיוחד לאחר שגורמים ישראלים אישרו שישראל מחזיקה במידע מפליל אודותיהם אך נמנעה מלפרסם אותו. יש לפעול לניתוק היחסים עם גוף הטרור הזה לאלתר.
ההלקאה העצמית שלנו כאומה מתבטאת גם בתביעה בבית הדין "לצדק" בהאג. דעתי הייתה שמלכתחילה זו הייתה טעות איומה לקחת צד בהליך הזה, מתפרש מכך שאנחנו משתתפים בפארסה ובקרקס הזה וגם כך לא היה לנו סיכוי מההתחלה בהתחשב בהרכב השופטים. ההליך הזה ייתן לגיטימציה להליכים משפטיים אחרים נגד מדינת ישראל וחייליה. מזלנו שמערכת המשפט שלנו נחשבת עצמאית ויודעת לבקר את עצמה כך שלפחות בפן הזה, לקהילה הבינלאומית יש אמון בה.
 
מדינת ישראל מרכינה את ראשה מול דרום אפריקה שהיא כלי של ציר הרשע כדי לכבול את ידי חיילנו מבחינה משפטית. לאחר מהלך כמו שדרום אפריקה עשתה, מדינת ישראל הייתה צריכה באופן מיידי לנתק את כל הקשרים איתה ולפעול להעלאת יהודי דרום אפריקה ארצה.
ההרס העצמי שבה שרויה מדינת ישראל במשך שנים בא לידי ביטוי על ידי לקיחת אחריות על כל צרות העולם. אסור שבעיית עזה תהיה באחריותנו, ישנן הרבה מאוד מדינות ערביות בעולם, יש את הליגה הערבית, יש את מצרים השכנה שהם ייקחו עליהם אחריות. אנחנו חייבים להתנתק מעזה - לא מים, לא דלק, לא חשמל, לא גז ולא מעבר דרך המעברים והנמלים שלנו.
אז מה צריך לעשות לגבי הטענות ששטחתי עד כה?
ראשית, לאחר שמסיגים את מטרות המלחמה, מבחינה אזרחית להתנתק מהרצועה - שגוף בינלאומי אחר שהוא לא הרשות הפלסטינאית ייקח עליהם אחריות. להכריז על אונר"א כגוף טרור ולפעול לשלילת מימונו ולהרחקתו מהאזור. ניתוק הקשרים עם דרום אפריקה ויישום תכנית לעליה של יהודים משם. לגבי הסיוע ההומניטרי לרצועה, לא להכניס גרם של קמח בלי שגוף בינלאומי כמו הצלב האדום יבקר את החטופים וידאג לצרכיהם. המשוואה צריכה להיות הומניטרי תמורת הומניטרי.
הדוגמאות עד כה היו ברמת המדינה, אך גם ברמת הפרט יש תופעה של נרמול האויב כאילו לא קרה כלום ב-7 באוקטובר. מדובר בתופעת העסקה, הלנה או הסעה של שוהים בלתי חוקיים פלסטינים מרצועת עזה או מיו"ש. בימים אלו אני מקדמת ביחד עם יו"ר הקואליציה, חה"כ אופיר כץ הצעת חוק שתחמיר באופן דרמטי את הענישה למי שיעסיק, ילין או יסיע שב"ח שביצע פעולת טרור. שום סכום כסף שבעולם לא שווה את חייהם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל.
התפיסה שלנו כחסידי אומות העולם הייתה צריכה להעלם באותה שבת ארורה, אנחנו חיים באזור שבו מי שמפגין כוח זוכה לכבוד ויראה. אם הגישה שלנו הייתה פחות מתחסדת ויותר מרתיעה יכול מאוד להיות שהטבח הנורא לא היה קורה. אם לא הבנו את זה בזמנו, אז הגיע הזמן שעכשיו נפנים את המסר.
מספיק עם הצדקנות והתייפייפות, זה הזמן לקבלת החלטות!
הכותבת: יוליה מלינובסקי, ח"כ במפלגת ישראל בתינו
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יוליה, נצטרך כנראה לנתק את היחסים עם חצי ממדינות העולם
    חיים 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא אהבו אתונו לפני "ששת הימים" (כשלא היתה בעיה פלסטינאית...) ולא אוהבים אותנו היום עם "הבעיה הפלסטינאית". קנאה, צרות עיין, אנטישמייות... הכל ביחד עוד ילווה אותנו הרבה זמן לכן חשוב שנעשה מה שטוב לישראל....
    סגור
  • 2.
    ועוד שלחו את ברק שהשתלב בפסיקה ההזויה נגדנו. (ל"ת)
    בושה 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    גם את נלחמת נגד היהדות
    עמית 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא שוכחים את השנאה שלך ליהדות
    סגור