מינויים

כתב גל"צ עוזב, הצל מתקשה להיפרד: "מכה גדולה לחיילי צה"ל"

צחי דבוש הכתב הצבאי של גלי צה"ל עוזב את המערכת לאחר 4 שנים בתפקיד ויוחלף על ידי דורון קדוש ואמיר בר שלום יהיה הפרשן לענייני צבא. פוליטיקאים ועיתונאים נפרדים ביניהם הפעיל הימני, הצל שמתקשה להיפרד מדבוש: "נלחם למען לוחמי צה"ל ועצוב לי על העזיבה שלו"
מערכת ice | 
גלצ (צילום מערכת אייס)
צחי דבוש סיים היום (רביעי) את תפקידו ככתב לענייני צבא וביטחון של גלי צה״ל. לתפקיד יכנס דורון קדוש, ואמיר בר שלום ישמש כפרשן לענייני צבא וביטחון של גלי צה"ל, הראפר  והפעיל החברתי יואב "הצל" אליאסי, התקשה להיפרד מדבוש. 
כאמור, צחי דבוש (27), החל את דרכו בגלי צה״ל בשנת 2017, מאז שימש ככתב לענייני צבא וביטחון, ערך והגיש תוכניות שונות. דבוש זכה בפרס מפקד גלי צה״ל למצוינות לשנת 2020. במהלך עבודתו בגלי צה״ל חשף שורה של סיפורים בתחום הצבאי והוביל מאבקים עיתונאיים למען חיילי צה״ל, ביניהם מאבק למען החיילים הבודדים, מאבק למען הלומי הקרב, ביטול מלגת ״ממדים ללימודים״ של לוחמי צה״ל ועוד. בקרוב יצא צחי לדרך חדשה. 
מי שייכנס לנעליו של  דבוש בתפקיד הכתב הצבאי יכנס דורון קדוש, דורון קדוש (21), התגייס לקורס העיתונאים של גלי צה״ל בשנת 2019, מאז שימש כתב חינוך וכתב לענייני החברה הערבית. במסגרת תפקידו הוביל את המאבק להצלת תכנית היל״ה לנוער בסיכון, חשף את פרשת עבירות המין בתלמידי בית ספר יסודי בפתח תקווה ואת הפערים בציוני הבגרויות בתקופת הקורונה. בשידוריו העניק ביטוי מיוחד לאלימות בחברה הערבית, להשפעות משבר הקורונה על מערכת החינוך, לחקירת אסון השיטפון בנחל צפית ולילדים עם צרכים מיוחדים.
בנוסף למינוי של קדוש, העיתונאי אמיר בר שלום ישמש כפרשן לענייני צבא וביטחון. בר שלום (54), עורך ומגיש בגלי צה"ל. בר שלום משמש עמית מחקר במכון למדיניות נגד טרור. בין השנים 2000-2019, עבד ברשות השידור ותאגיד השידור הציבורי, שם שימש ככתב ופרשן לענייני צבא וביטחון בערוץ הראשון ובהמשך מונה לראש המחלקה הצבאית של הערוץ. כמו כן, שימש מגיש בתכנית "מבט" ברשות השידור, ובהמשך היה לכתב המדיני של תאגיד השידור הציבורי ומגיש בערוץ. 
מפקד גלי צה״ל והעורך הראשי שמעון אלקבץ אמר: ״צחי הוא עיתונאי צעיר, מוכשר ונחוש שהוביל מאבקים למען החיילים. גלי צה״ל מאחלת לצחי הצלחה רבה בהמשך דרכו. אני מאחל גם הצלחה גדולה לדורון קדוש ולאמיר בר שלום".
הכתב היוצא, צחי דבוש הוסיף: ״הייתה לי הזכות להיות חלק מגלי צה״ל ולסקר את התחום הצבאי בארבע השנים האחרונות. אני מודה לאנשי גלי צה״ל ובראשם למפקד התחנה שמעון אלקבץ ולמפקד הקודם ירון דקל, על העבודה המשותפת, על היחס החם ועל הגיבוי המלא. גלי צה״ל היא כלי תקשורת חיוני בדמוקרטיה הישראלית והיא תמיד תהיה לי לבית״.
 
כאמור גם הצל התקשה להיפרד מדבוש וכתב עליו פוסט בפייסבוק: "מכה גדולה לחיילי צה"ל. צחי דבוש עוזב את גלי צה"ל, צחי היה איש של חשיפות ונלחם למען לוחמי צה"ל ועצוב לי על העזיבה שלו ואני בטוח שגם לחיילי צה"ל היום עצוב. צחי תדע שתמיד יהיה לך בית אצלי להמשך עבודתך החשובה".
 
דמויות נוספות נפרדו מדבוש כמו הסטאנדאפיסט נדב אבוקסיס שכתב: "צחי, יא אלוף! הבאת כשרון עם אג׳נדה של עזרה לחיילים. הארת נקודות חשובות ועשית מעבר למה שאתה אצור או למה שהתרגלנו. בהצלחה".
גם יניר קוזין מגל"צ הוסיף: "הרבה בהצלחה צחי". ענבר טויזר מחברת החדשות בירכה גם: "תותח אמיתי" ואפילו חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד בירכה: "צחי אתה כתב מציין שידעת להביא את הסיפורים האישיים של החיילים לצד סיקור התנהלות הצבא ומערכת הבטחון. מאחלת לך המון בצלחה בהמשך הדרך". 
פוליטיקאי נוסף שנפרד היה ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו שכתב: "צחי, עשית עבודה נהדרת ונתת הרבה תקווה לחיילים הבודדים. עזרת המון לחשוף עוולות ולהעלות לסדר היום הציבורי נושאים רבים וחשובים. מאחל לך המון הצלחה בהמשך הדרך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה